Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?

Vis din arbejdsplads på de sociale medier

3,311 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
16 February 2017

Hos Grafikr har vi testet forskellige strategier på de sociale medier og vi har så småt fundet ud af, hvad der virker bedst for os. Vi har stillet os selv følgende spørgsmål :


- Hvornår interagerer brugerne på vores opslag?
- Hvordan laver  vi interessante opslag, når man er på business-to-business (B2B) markedet?
- Hvordan opnår vi størst mulig reach på vores opslag? f

Vi har alle en interesse i, at når vi laver et opslag fra vores Facebookside, at opslaget går viralt, kommer ud til nye potentielle kunde, øger likes på Facebooksiden og på den lange bane generer salg. I dette blogindlæg vil jeg her vil jeg dele ud af den viden, som vi hos Grafikr har erfaret os gennem de sidste par måneder.

Hvad har vi forsøgt os med? 

Vi lavede to forskellige opslag, som begge havde det samme budskab. Nemlig at vi havde fået et nyt telefonnummer. Endda et guldnummer, vel at mærke.

Vi designede først et, som var flot grafisk og visuelt. Budskabet var tydeligt og vi informerede vores målgruppe og kunder om vores nye telefonnummer. Det var vigtigt for os, at det nye nummer var i fokus, derfor blev det også centeret og vores åbningstider stod nedenunder nummeret. Det var de informationer, vi ønskede at give ud.


Nedenfor er det specifikke opslag vist.

 

Selvopslagets resultater gav følgende resultater:

4 likes
0 kommentar
Rækkevidde: 203
 

Vi var ikke tilfredse nok med resultaterne på dette opslag, så vi valgte derfor at lave endnu et opslag, som havde samme budskab, men blot var personliggjort.

Vi tog et billede i vores mødelokale: Her stod jeg foran et whiteboard, hvor det nye telefonnummer var skrevet på. Resultaterne på dette opslag var i en helt anden liga og vi fik brugerne til at interagere. Ved at vise stemningen fra sin arbejdsplads og sætte ansigt på de personer, som er en del af virksomheden, virker rigtig godt på Facebook, har vi konstateret.

Brugerne bliver i forvejen spammet med en masse salgsopslag i sit News Feed. Næste gang du “stopper op” og liker et opslag på Facebook, så tænk over, hvad der netop fangede din interesse? Relevans? Aktualitet? Humor? Personlighed? En sød hund? Der er mange faktorer, som spiller ind - vi alle er forskellige.

Billedet forneden viser vores resultater for det nye opslag:

 

54 likes

0 kommentarer

Rækkevidde: 2319

 

- En væsentlig forbedring. På daværende tidspunkt havde vi godt og vel 500 likes på vores Facebookside. At opnå en rækkevidde på +2.000 - uden at booste eller annoncere - er flot. Hvis vi selv skal sige det.

Spændende, tænkte vi. Men holder det ved? Det skulle vi prøve at eksperimentere med. Derfor valgte vi at forsætte med at ”poste” personlige indlæg – og ikke mindst skrive ”Hilsen Erik og Kiranan fra Grafikr” på en del opslag. Interaktionen steg, vores likes på Facebooksiden steg og der kom flere henvendelser fra vores opslag på Facebook. 

 

Et andet eksempel - for at prøve noget nyt, men stadig personligt - var et opslag hvor vi anvendte en GIF.

 

Igen opnåede vi en fin reach og gav omverden et indblik i vores kontor og de omgivelser, som vi arbejder i til dagligt. (Se den originale GIF her)
 

Min teori er, at man bør være mere personlig og gennemsigtig med sin virksomhed på de sociale medier. Hvem er de kloge hovedet bag tasterne? Hvem tager telefonen, når man ringer til kundeservice? Hvordan ser virksomheden hverdag ud? Det er noget, som interesserer dine ”fans”/”likes”.

Her har vi endnu et eksempel på et (personligt) opslag, som har klaret sig utrolig flot, hvis man måler på reach og antal likes.

Dog skal jeg ikke sige, at der er en opslagstype, som opnår højere reach/rækkevidde end den anden. Det handler om at levere varieret content - og i høj kvalitet, naturligvis. “Kvalitet” er et nøgleord.

Nogle foretrækker at se videoer, andre foretrækker måske billeder. Selvom målgruppen for os er B2B, så er det stadig mennesker, som sidder bag skærmen og modtager vores indhold.

Dog klarer videoer sig rigtig godt på Facebook og vi oplever generelt en utrolig høj reach på disse. Det kan skyldes, at Facebook har et ønske om at konkurrere med Youtube.

Har du prøvet nogle forskellige opslagstyper af? Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvad der fungerer bedst for dig.

Hvor mange stjerner giver du? :
Vær den første til af få Kiranan blogindlæg Skriv dig op