Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?
Amino.dk Blogs Iværksætterblogs . Salgspsykologi: Det lille men effektive princip

Salgspsykologi: Det lille men effektive princip

3.282 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
05 January 2011

Hejsa.

Rigtig mange iværksættere kender intet til salg og kommunikation og hvor nemt det er at forbedre relationerne til kunderne.

Basalt set, så vil vi mennesker leve et liv, hvor vi bliver forkælet og vi forventer at leve et nemt og simplet liv.

Professionelt, så er det også dette kunderne søger hele tiden –

BtB kunder: At blive forkælet med ros og anerkendelse for skabelsen af positive resultater på bundlinien samt udfylde sit job så nemt og simplet som muligt.

BtC kunder: At blive forkælet med ros og anerkendelse for at gøre det rigtige for hende/ham selv, at køb et produkt der gøre livet noget nemmere og mere simpelt at leve.

Som virksomhedsejer er dette målet at kunne indfri gennem en kunderelation.

Nu skal man ikke tag ovennævnte tekster ordret men læg mærke til betydningen i budskabet – bl.a. gør det nemt og simpelt for kunderne at kontakte dig, at købe hos dig, og kommer til enighed med dig, at klage hos dig, at bruge dit produkt, at opnå rabat, at få byttet sit produkt hos dig, at opnå større viden og indsigt hos dig, at forstå det du siger og gør, at forstå hvorfor de skal købe hos dig, m.m.

Og uanset kundens handling, så skal du forkæle dem med ros eller anerkendelse, igennem din kommunikation.

Sætninger der i mødekommer argumenter og indsigelser:
”Det er ikke noget problem”
”Det er også i orden med mig”
”Det har jeg fuld forståelse for”
”Det kan jeg godt forstå”
”Jeg sætter pris på din ærlighed”

Sætninger der skaber gensidig tillid:
”Sådan oplever jeg det også”
”Det må også være stressende/hårdt/svært/sjovt/vidunderligt”
”Det du siger, er meget interessant”
”Det er godt at du spørger”
”Det vil jeg meget gerne hjælpe med”
”Tak, fordi du henvender dig”

Sætninger der sætter kunden i centrum:
”Hvad tænker du?”
”Hvor går vi her fra?”
”Hvad ligger du mest vægt på?”
”Hvad passer dig bedst?”
”Hvilken forventninger stiller du til mødet?”
”Hvilke krav stiller du til dine leverandøre?”
”Hvornår er det vigtigst for dig, at…”
”Hvilke udfordringer står du i nu?”

Sætninger der gør det nemmer og mere simpelt:
”Vi gør det nemmere og mere simplet at bruge..”
”7 gode vaner til et lykkeligt liv”
”5 tips til en højere omsætning”
”Køb 2 stk. men betal kun for 1”
”Man skal altid bruge 2 pakker, så vi giver dig rabat på 10%”
”Nu er det slut med at trykke 2 gange, nu skal du kun tryk 1 gang”
”Den hurtigste vej til succes”
”Lækker blød bluse der matcher til din garderobe”
”Få tjekket din bil og få mere for den”
”2 års produkt garanti”
”30 dages returret”
”Vi betaler for din fragt”
”Vi levere alle ugens dage uanset hvor du bor”
”Vi hjælper dig hele vejen igennem”
”Så nemt er det”

Jeg kunne komme med mange flere eksempler, men måske sidder du med et spørgsmål, der er mere relevant for dig. Så du er velkommen til at skrive her og jeg vil besvare bedste muligt.


Lige en nyttig oplysning: Du kan tilmelde dig til "Syndication" i venstre side, så du modtager en e-mail hver gang, jeg ligger en ny artikel ud på denne blog.

 

Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når Slettet skriver Skriv dig op