Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?
Amino.dk Blogs Iværksætterblogs . Unge iværksættere sætter dagsorden

Unge iværksættere sætter dagsorden

1.153 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
28 October 2010


Nu er det slut med at slå naboens græsplane eller vaske fars bil, de vil sætte dagsorden i erhvervslivet.

Jeg tager hatten af for de unge iværksættere under 25 år, de kan noget som vi ”gamle” iværksættere ikke kan og det imponerer mig.

De tænker helt anderledes og deres opfattelse af verden er en anden, end den vi kender til i dag. Begrebet "konkurrence" for en helt ny mening, hvor alt er tilladt.

Jeg glæder mig på deres vegne, fordi vi er kommet til en tid, hvor alder næsten ingen betydning har, bare kunden er tilfreds.

Marked:
Internettet gør det muligt at drive virksomhed, uden alderen er en barriere. Som kunde vil man normalt være forbeholdende over for en 14 årige iværksætter, men fordi man ikke ser eller snakker med virksomhedsejeren, når man bestiller et nyt tv, så er vi kunder kun interesseret i det købte produkt/ydelse og service.

Jeg håber, at de unge formår, at gribe de mange muligheder der eksisterer på nettet.

Virksomhed:
Oven i det, så har de unge en anden kæmpe fordel, de er ikke opvokset med begrænsninger - de gør som de vil. Alt kan lade sig gøre, i deres verden.

De formår, at kompensere for deres unge alder, ved at tag det bedste fra alle slags eksperter og implementer det hurtigt. Deres tilgang til at drive virksomhed afspejler sig i ”Hvis eksperterne gør det, så gør jeg det også” og på den måde, er det jo lige meget med personlig erfaring og indsigt, så længe kunderne er mere end tilfredse.

Det er jo en super indstilling at have, for i sidste ende, er det kunderne der bestemmer, uanset hvad andre syntes.

Markedsføring:
Takket være Facebook er de også vant til at netværke og har flere års erfaring med det. De ved, hvor udbytterigt et netværk er, når det gælder om at samle informationer om, hvad der foregår og hvad folk mener. Hvis de starter op som iværksættere, så har de også adgang til en kundegruppe, der kan skabe fundamentet for deres virksomhed i løbet af meget kort tid.

Her har de unge iværksættere de bedste kort på hånden, i konkurrencen om online kunderne.

Strategi:
De unge, som driver deres virksomhed efter den kendte Pepsi-strategi, blive højt sandsynlig de tunge drenge i erhvervslivet, inden de er fyldt 30 år.

Pepsi valgte på et tidspunkt at markedsføre sig over for børn, med det formål, at når børnene er vokset op, så vil Pepsi have større sandsynlighed for, at deres cola forsat har størst præference. På den måde ville Pepsi blive større end Coca Cola.

De unge iværksættere der har fat i de unge forbrugere i dag, vil opleve at disse forbrugere vil følge dem igennem årene, da de har meget tilfældes – alderen, generationen og fælles forståelse. Noget som jeg ikke kan konkurrere på, desværre.

Til alle jer unge iværksættere.

I kan noget, som vi andre ikke kan - så brug det.

De bedste hilsner

Glenn.

Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når Slettet skriver Skriv dig op