Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?
Amino.dk Blogs Ekspertblogs Katrine Naustdal fra Eniro +1 går live på Display annoncer i oktober!!!!

+1 går live på Display annoncer i oktober!!!!

2.593 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
01 October 2011
Måske har du ligesom mig modtaget en mail fra Google inden for de sidste dage, hvor der står at der lanceres en +1 knap på displayannoncer i oktober, hvilket vil sige både AdSense til indhold og AdSense til mobil – billeder, animerede gif-billeder og Flash.
Jeg er super spændt på at se hvad dette vil betyde for CTR, og den del af indtjeningen AdSense publishers får fra Display. Der er ingen tvivl om at Google giver den gas med sit sociale netvækt og +1. Formålet med +1 har været at bruge de sociale faktorer til at hjælpe brugeren at finde relevant indhold på nettet, da folk har en naturlig tendens til at blive påvirket sit netværk/venner. 

+1 på annoncer vil fungere som følgende:
Når en display annonce vises på en af siderne der er en del af Googles Display Network, kan de der besøger give annoncen et +1 som vist på billedet nedenunder.


AdWords kunden kan vælge om de vil benytte sig af +1 og sociale faktorer, og +1 functionen på display vises automatisk på en AdSense publishers. AdSense publisheren dog gå ind i sin konto og manuelt blokere +1. Hvis AdSense publisheren blokerer +1 inde på kontoen vil ingen AdWords annoncer på denne side blive vist med et +1, selvom AdWords kunden har sagt ja fra sin side til at køre annoncen med +1.  Ergo, med  +1 på display annoncer, er det i sidste ende AdSense publisheren der sidder med magten..yeayStar
Det skal dog siges, at hvis Google har ret i at det giver flere klik, er der heller ingen grund til - som AdSense publisher - at blokere for dette.  +1 på display skal hjælpe til med at bestemme en annonces relevans, og de annoncer der genererer mest penge for en AdSense publisher vil blive ved med at vises.Drinks

Derudover ser der ud til at være en lille forlængelse af Googles re-marketing strategi. Re-marketing markedsfører annoncer efter hvilke sider en specifik person/ip-adresse har været inde på. Fidusen med +1 er at annoncen nu ser ud til at følge efter en persons kontakter fra Googles eget sociale netværk Google + og ikke nødvendigvis fokuserer på disse personers “adfærd på nettet”. Google har givet følgende eksempel:
“Susan’s friends and contacts will also be more likely to see the ad. While the dynamics of our ad auction aren’t changing, the ad will now be included in the auction for the pages Susan’s friends visit, as we know recommendations from friends can be a strong signal of an ad’s relevance.”


Igen, glæder mig virkelig til at se hvad der sker! Big Smile
Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når Katrine skriver Skriv dig op