31 August 2009
Når man har brugt tid og kræfter på at smide et website i luften - har man ofte være i gang med det så længe at man ikke selv kan se evt. fejl og mangler. Men hvis man kigger på sin webstatistik kan man kigge på nogen nøgletal over ting der viser at der er tale om et sygt website.
- Din afvisningsprocent ligger over de 30% - så er der brug for at kigge på hvad man gerne vil have brugeren til på de enkelte landingpages - er der sammenhæng mellem søgeord og landingsside? Er dit indhold SPÆNDENDE nok - bruges der gode call2actions?
- Store dele af de besøgende bliver ikke hængende mere end 10-30 sekunder - føj for en ulykke - tid viser om man har lejlighed til at lave en påvirkning af brugeren - jo større en påvirkning -des mere sandsynligt er det at kunden konverterer.
- Dine sider har FÅ indgangssøgeord - hvis dine sider ikke fanger på flere forskellige søgeord på søgemasinerne mangler der højst sandsynligt at blive lavet seo på siderne
- Dine sider har en jævn fordelt afslutningsprocent - hvis alle sider har samme type afslutningsprocent kan det være et tegn på at dine "konverteringskanaler" ikke er særlig tydeligt optegnet for brugeren - viser du dem hvor du gerne vil have dem hen - konfronter brugeren med nogen valg - hellere få et nej end ikke at få spurgt.