Det er sagt før - og det bliver sikkert sagt igen men det skal ikke afholde mig fra at komme med et lille indspark.
Det slår mig gang på gang når jeg kommer rundt og laver seo i danske virksomheder at opfindsomheden med ord er helt i bund. Evnen til at tænke i synonymer og antonymer og long tail søgninger er ikke til stede.
Hvad er forskellen eksempelvis på:
brandslukker - ildslukker - skumslukker
autolakering - billakering
invitationer - indbydelser
Men hvis man gider gøre noget ud af det kan man altså få mange spændende og relevante søgeord implementeret i sit website.
Så når du i weekenden ikke ved hvad du skal lave tager du Politikens synonymordbog og bladrer i. Når du er færdig med det tager du og bruger synonymværktøjet i word og så finder du nogen flere ord der siger det samme om det du laver.
Når du har fået en ny liste med ord går du ind på Googles søgeordsværktøj og tester hvor meget der bliver søgt på de enkelte vendinger - og wupti så er du igang med at trække nye interessante leads ind i dit website.
Husk at gode søgeord fungerer som fluefangere - folk sætter sig på dit website hvis du har tænkt dig om :)
God weekend