Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?
Amino.dk Blogs Iværksætterblogs Hans Jonas Hansen Brug af content marketing til din webshop

Brug af content marketing til din webshop

5.072 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
03 June 2016

På Concept-i.dk's altid gode blog var der et gæsteindlæg om content marketing, som jeg vil anbefale alle webshopsejere at tjekke ud.

For content marketing er sådan set ikke kompliceret. Men det tager tid, og det kræver, at man har en plan for, hvad det er, man gerne vil skabe og hvorfor, man gerne vil skabe indhold.

Lad mig give dig nogle forslag til content marketing udfra blogindlægget, som er skrevet af Morten Kristensen.

Skab værdi

I blogindlægget nævnes det, at det er vigtigt, at du skaber værdi for dine besøgende. Grunden til, at du skal skabe værdi for dine besøgende, er, at alle dine besøgende enten er kunder eller potentielle kunder.

Når man skaber værdi handler det ikke kun om din blog. Det kommer helt an på din webshop, hvad der er den bedste strategi. Du kan ligeså godt altid have en blog tilknyttet til din blog. For hvis du får nogen ind på den, så har du også en oplagt mulighed for at sælge til dem.

Lad os kigge nærmere på hvordan du kan skabe værdi for dine kunder.

Brug din webshops blog

Der er flere ting, du skal tænke på, når det kommer til din blog. Det er et oplagt sted at gennemgå alle de emner, som vedrører dine kunder.

Når de fleste tænker på webshopblog, tænker de på, hvordan de kan komme højere op på bestemte søgeord. Der er intet galt med det, men jeg vil opfordre dig til, at din blog skriver til mere en Google søgninger.

Hvis der er emner, som er vigtige for dine kunder, eller som du mener, kan overbevise potentielle kunder til at købe dine produkter, skal du skrive om det.

Det kan være, at du skal forklare det med et billede, en infograph, video eller helt andet. Du skal hele tiden tænke på, hvordan du skaber det bedste indhold for dine kunder og besøgende.

Sæt et mål for hvor ofte du skriver på din blog, og så skal du gøre det, eller finde nogen som kan gøre det for dig.

Spørgsmål som giver dig gode blogemner

- Hvad spørger mine kunder mig altid om?
- Hvad hjælper mine produkter kunder med?
- Hvilke søgeord finder mine kunder mig på?
- Hvilke søgeord er relevante for min webshop?
- Hvordan kan jeg hjælpe mine kunder?
- Hvordan kan jeg rådgive besøgende (alle dem som ikke
er kunder endnu)

Youtube

Mange produkter skal du vise fremfor at fortælle om. Selvfølgelig bedst hvis du gør begge dele.

Hvis du sælger hårprodukter, bør du overveje, om du ikke skal have en Youtube kanal, hvor du kan vise alle dine produkter.

På det udenlandske marked har et firma som Luxy Hair bygget hele deres virksomhed op om videoindhold.

I dag er flere og flere begyndt at bruge Youtube, og de videoer du laver kan let deles på Facebook. Både på din personlige blog og som reklamer.

Samtidig kan du let poste disse videoer på din webshopblog. Her kan du tilknytte en kommentar til din video, så du både har et tekstindlæg og en video til dine besøgende.

Youtube er ikke oplagt for alle. Du skal spørge dig selv, om du har et produkt, som dine kunder bare må se.

Valg af sociale medier

I Danmark kommer du næppe udenom Facebook, da stort set alle danskere har en Facebook konto. Det er ikke ensbetydende med, at de bruger den, men du skal være her.

Jeg vil klart anbefale jer at have en Facebook profil og bruge den aktiv. Det er også en god platform til at svare på kundesupport og vise dine kunder, at du møder dem i øjenhøjde.

Herudover kan du overveje Instagram, Twitter og Google+. Alt efter hvilken branche du er i. Twitter er klart mest brugt i USA end i Danmark, hvor det mest virker til, at det er journalister yndlingssted.

Instagram er virkelig spændende, hvis du sælger produkter, hvor du kan tage flotte billeder. Instagram er blevet virkelig hot, da de nu tillader reklamer. Hvis du har et fotogen produkt, SKAL du på Instagram. Hvis du har et produkt, som sagtens kunne sælge til flere lande, SKAL du på Instagram.

Du kan tjekke Just Spotted ud på Instagram. De er en webshop, som sælger plakater og flotte rammer. (Forresten på en Shopify løsning.)

Hvad content marketing handler om

Du skal lave en strategi for, hvad du vil rådgive dine kunder og besøgende om.

Herefter skal du vælge, hvilke platforme du vil lave indhold til. Husk at indhold tager tid, så det er bedre at lave indhold på få platforme end at gå død, fordi du gerne vil være alle steder.

Du er velkommen til at smide en kommentar eller skrive til mig på jonas@lavenwebshop.dk, hvis du vil tage en snak om content marketing på webshops.

God skaberlyst.

Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når Hans skriver Skriv dig op