lidt for sent men stadigvæk som lovet, forsættelsen på min case study af viral markedsføring .
Siden vi sidst kigget ind hos Sonika er vinderen af konkurrencen fundet
Før det blev mysteriet om freelance konsulenten som åbenbart ikke arbejdet for Zero-G opklarent. I følger en repræsentant fra Zero-G som endda kommenteret i min blog, er Halkun ike ansat hos Zero-G. dette har vist sig at være en teknisk sandt, da Halkun selv har forklaret at han er en freelance konsulent og støtter op om den disclaim som Zero-G selv har skrevet i svar på de blogs som har kommenteret sagen.
Et godt eksemplet på hvordan simpelt åbent kommunikation hvor fejl indrømmes hurtigt kan diffuse en situation, og bloggerne har været hurtigt til at bringe beskeden videre. Siden da har PowerFX også hoppet på community building vognen, og givet et interview til en blogger. Bemærk at dette er ikke en professionelt blogger som er en del af noget firma, men blot en fan som tilfældigvis blogger om vocaloid. Et tegn på at fremtidens masse kommunikation ikke nødvendigvis forblieve professionel magasiner og medie, men lige så meget amatørerne som er motiveret af rent passion, og ikke blot har det som et job.
Alt markedsføringen til trods, hvordan få man dog så produktet solgt til en fanbase spredt over hele kloden? Tja, man kunne sende programmet post ordret. Alternativt, så kan man gør brug af det faktum at fanbasen er aktivt net bruger, og højt sandsynligvis har en god forbindelse, og putter produktet til salg med direkt downloading. Og da de alligevel spare på distribution, lager og produktion af det fysiske produkt kan de højst sandsynligvis tjene det samme per salg, som på det fysiske produkt, og stadigvæk sætter det billigere til salg.
med plakat, fordi alle elske gratis ting.