Er du klar, når succesen rammer dig
Når man starter virksomhed er det svært at vide, hvornår man opnår succes med sin idé.
Så det er vigtigt at binde så få midler i virksomhedens systemer som muligt - og samtidigt kunne håndtere ordrer, fakturaer, rykkere, kunder, leverandører, bogholderi og regnskab.
Men det koster også at vælge systemer, som er for små til at vokse med virksomheden, når successen kommer. Der skal være mulighed for tildeling af ekstra brugere med bestemte rettigheder (sælgere, lagerfolk, bogholder, indkøbere) samt måske flere butikker, lagre og afdelinger.
En del af de mindre systemer understøtter ikke muligheden for et sådant vokseværk.
Man kan let risikere at stå i en situation, hvor man skal skifte systemer, mens man har allermest travlt, så skiftet både kommer til at koste tid til forberedelse, undervisning af medarbejdere, selve skiftet, som direkte går fra tid til at drive virksomheden. Ud over tid koster et skift ofte en hel del penge, da man for det meste gerne vil have de nye systemer tilpasset de arbejdsgange, man allerede har samt selvfølgelig omkostningen til det nye system i sig selv.
Udvidelser til basisudgaver af systemer er også et område, man skal være meget opmærksom på, når man vælger systemer til drift af virksomheden. Her kan der ligge store skjulte omkostninger, da man måske har troet, at disse var inkluderet i basisudgaven. Eksemplerne kan være modul til fakturering, abonnementsmodul, lagermodul, rykkermodul, budgetmodul, afdelingsmodul, projektmodul og PBS-modul samt udvidelse af systemets database eller tvungen opdatering.
Med SALDI kan du nøjes med at bruge de dele, som er aktuelt for din virksomhed på et givent tidspunkt, da du altid har adgang til alt - og prisstrukturen er lagt helt fast, så det er nem at beregne omkostninger til SALDI både ved udarbejdelse af forretningsplan og ved fremtidig brug - også når successen rammer din virksomhed.
Så er du parat, når succesen rammer dig?