“Hvis dit firma var en bil, hvilken bil var det så?”
Det spørgsmål var ét blandt mange vi besvarede da vi skulle finde ud af hvem vi selv var. Hvis man ikke kender til øvelsen virker spørgsmålet måske underligt, men tænker man lidt over det, så giver det god mening i sidste ende. Hvem er i som personer, hvad udstråling har i, er i billige eller dyre, hvem kører jer, hvem har designet jer, går i langt på literen eller er tankstationen jeres andet hjem? Uden at tøve kunne vi skrive “Mini Cooper” på papiret og gå videre til næste spørgsmål.
Mini Cooperen har mange af de signalværdier som vi indeholder:
- Den er bygget på gamle traditioner, men har fået et re-design så den passer til dagens gøremål og standarder. En gammel klassiker i nye klæder og udstyret med en række nye værktøjer.
- Den er fornuftig i pris. Du kan sagtens finde en billigere bil, men så går du også på kompromi med kvalitet og udseende. Omvendt kan du også finde en i den helt anden ende af skalaen, men har du virkelig brug for et tørstig, forurenede, benzin djævl der kun vil køre når den lyster?
- Den har et design, både mænd og kvinder vender sig om på gaden for at se. Flashy, uden at være snobbet og med mere kant.
- Den fåes i alle modeller. Fra den skrabet diesel udgave som går langt på literen og med et fantastisk udseende, til den store 250 hestes forkromet sporty løsning med et ydre der sparker røv. Der findes en model som passer præcis på dig.
- Den er ung. Har ikke brug for opdateringer og servicetjek for at følge med resten af markedet og den er driftsikker som bare fanden.
- Den er simpel. Det er en bil som lader køreren bestemme, men ruster dig med alle de egenskaber der skal til for at du holder dig på vejen.
Kig lidt rundt og se hvilke biler der ellers er på markedet? En gammel træt uinspireret Volvo eller måske en super hi-tech, benzin slugende, besværlig og alt for dyr Zonda? Eller en billig kineser som skal vedligeholdes hele tiden og alligevel skal udskiftes hvert 2. år.