Nyt indhold = nye søgeord = nye søgninger = nye besøg og samtidig skaber det liv på siden. Jeg har eksempelvis et link på forsiden til de 5 seneste nyheder. Retter jeg i en gammel nyhed, så sker der ikke noget på forsiden. |
Fama:Erik Pilgaard Hejlskov:Men det giver naturligvis god mening at lave endnu en nyhed.Bare lige så dem af os med SEO-indblik på niveau med søpølser også kan være med.... Det er at foretrække, at skrive en ny artikel istedet for at ændre i en eksisterende*, fordi man så øger mængden af indhold på sit site og gør Google glad - no?
* Medmindre den eksisterende artikel er fuldstændigt håbløs naturligvis...
Du får selvfølgelig lidt ekstra tekst, hvilket kan have en lille SEO effekt. Til gengæld kan den eksisterende artikel have opbygget noget goodwill hos google (bl.a. hvis der er linkbuildet til den) og derfor kan det give mening at rette den gamle artikel til, også for ikke at have ugyldig info liggende.
Grunden til at jeg mener, at det giver mening med en ny nyhed, er netop det faktum at han kalder det nyheder. Dermed hiver han den sikkert frem på forsiden eller lignende som en nyhed, og det gør man jo ofte ikke når man bare har rettet i en gammel artikel.
Jeg er ikke SEO ekspert, men jeg vil umiddelbart mene, at det ikke er for SEO effekten, at der skrives en ny nyhed, men fordi det giver indtryk af, at der hele tiden sker noget nyt på sitet. Der kommer nyt indhold, og man kan lettere føre nyheden frem i lyset, sådan at flere brugere ser den.
Hvad Nicolajs tanker er med at lave en nyhed, det må han hellere selv fortælle ;-)