Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et lille affiliate tip

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Fama:

Erik Pilgaard Hejlskov:
Men det giver naturligvis god mening at lave endnu en nyhed.

 

Bare lige så dem af os med SEO-indblik på niveau med søpølser også kan være med.... Det er at foretrække, at skrive en ny artikel istedet for at ændre i en eksisterende*, fordi man så øger mængden af indhold på sit site og gør Google glad - no?

 

* Medmindre den eksisterende artikel er fuldstændigt håbløs naturligvis...

Nyt indhold = nye søgeord = nye søgninger = nye besøg og samtidig skaber det liv på siden. Jeg har eksempelvis et link på forsiden til de 5 seneste nyheder. Retter jeg i en gammel nyhed, så sker der ikke noget på forsiden.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 668
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Fama:

Erik Pilgaard Hejlskov:
Men det giver naturligvis god mening at lave endnu en nyhed.

Bare lige så dem af os med SEO-indblik på niveau med søpølser også kan være med.... Det er at foretrække, at skrive en ny artikel istedet for at ændre i en eksisterende*, fordi man så øger mængden af indhold på sit site og gør Google glad - no?

* Medmindre den eksisterende artikel er fuldstændigt håbløs naturligvis...

Du får selvfølgelig lidt ekstra tekst, hvilket kan have en lille SEO effekt. Til gengæld kan den eksisterende artikel have opbygget noget goodwill hos google (bl.a. hvis der er linkbuildet til den) og derfor kan det give mening at rette den gamle artikel til, også for ikke at have ugyldig info liggende.

Grunden til at jeg mener, at det giver mening med en ny nyhed, er netop det faktum at han kalder det nyheder. Dermed hiver han den sikkert frem på forsiden eller lignende som en nyhed, og det gør man jo ofte ikke når man bare har rettet i en gammel artikel.

Jeg er ikke SEO ekspert, men jeg vil umiddelbart mene, at det ikke er for SEO effekten, at der skrives en ny nyhed, men fordi det giver indtryk af, at der hele tiden sker noget nyt på sitet. Der kommer nyt indhold, og man kan lettere føre nyheden frem i lyset, sådan at flere brugere ser den.

Hvad Nicolajs tanker er med at lave en nyhed, det må han hellere selv fortælle ;-)

Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 668
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Erik Pilgaard Hejlskov:

Hvad Nicolajs tanker er med at lave en nyhed, det må han hellere selv fortælle ;-)

Hov, Nicolaj kom først ;-)

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er rigtigt at der også kan være en fordel i at optimere på gamle nyheder, men jeg skriver ikke de små korte nyheder på grund af SEO effekten, men alene fordi det skaber salg. Der er helt sikkert også en SEO gevinst, men det er bare en ekstra bonus Big Smile

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret begge to.... Det var nogenlunde hvad jeg også havde forestillet mig :)

Det er jo klart man skal skabe liv på sitet, så ens brugere bliver glade.... og det er også klart man skal skabe nyt indhold, så Google bliver glad.

Der jeg bare var lidt i tvivl var i forhold til en sidestilling af nyt indhold vs. optimering af gammelt indhold, udelukkende i konteksten SEO. Men der forstår jeg jer begge korrekt, hvis jeg antager nyt indhold, alt andet lige, er at foretrække?

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har en gammel nyhed der ranker godt på nogle gode søgeord, så ville det da være dumt at ændre teksten og fokusere på andre søgeord, istedet for bare at lave nyt indhold.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolaj Thomasen:

Hvis du har en gammel nyhed der ranker godt på nogle gode søgeord, så ville det da være dumt at ændre teksten og fokusere på andre søgeord, istedet for bare at lave nyt indhold.

 

Helt sikkert.... Men man behøver ikke ændre den, så der satses på nye keywords. Man kan jo tweake den, så den optimeres i forhold til de samme keywords. Man kan så også vælge at skrive en helt ny og unik artikel, der fokuserer på de samme keywords...... Jeg antager konklusionen er at den sidste mulighed er at foretrække, hvis vi tager SEO-brillerne på? Geeked

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 668
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fama:

Der jeg bare var lidt i tvivl var i forhold til en sidestilling af nyt indhold vs. optimering af gammelt indhold, udelukkende i konteksten SEO. Men der forstår jeg jer begge korrekt, hvis jeg antager nyt indhold, alt andet lige, er at foretrække?

Jeg vil mene at det kommer lidt an på, hvad du gerne vil opnå med din SEO:

- Hvis du bare vil have så mange besøgende som muligt, så ja til dit spørgsmål.

- Hvis du vil skabe konverteringer der giver dig penge i kassen, så ja/nej/måske. Det kommer fuldstændig an på situationen.

Hvis det gamle indhold ikke længere giver mening, som f.eks. et tilbud der ikke længere gælder, så var det måske en god ide at få det væk. Istedet for at slette det gamle indhold, så kan du måske rette det til, så du nu fører det nye tilbud frem, og samtidig udnytter den linkbuilding, som du allerede har lavet til den aktuelle side. Men det kræver at det nye indhold minder om det gamle, måske en opdatering af priser, features eller andre ting.

Der er mange faktorer der spiller ind, så jeg tror ikke at det kan siges så firkantet.

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Erik Pilgaard Hejlskov:
Jeg vil mene at det kommer lidt an på, hvad du gerne vil opnå med din SEO:

 

De fleste vil vel opnå at ligge så højt som muligt på Google, på så mange relevante keywords som muligt, med så mange af ens sider som muligt :)

Og der siver vel noget PR til resten af sitet, gennem de interne links, så ens hovedside f.eks. også får SEO-glæde af det gamle indhold man har liggende... selvom det ikke er holdt up to date?

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 668
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 07:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Fama:

De fleste vil vel opnå at ligge så højt som muligt på Google, på så mange relevante keywords som muligt, med så mange af ens sider som muligt :)

Ja, det er korrekt. Men der kan jo sagtens være en side/produkt som du generelt tjener meget mere på end andre sider. Der er derfor forskel på hvilke side du gerne vil have frem på hvilke søgeord, samt hvilke sider du er villig til at kæmpe mest for at få frem i lyset.

Fama:

Og der siver vel noget PR til resten af sitet, gennem de interne links, så ens hovedside f.eks. også får SEO-glæde af det gamle indhold man har liggende... selvom det ikke er holdt up to date?

Det har du også ret i. Men man bør jo også tænke på hvilket indtryk brugerne får af ens side. Grunden til at man optimerer til maskiner (søgemaskiner) er jo for at få flere besøg fra mennesker. Så hvis brugerne får et indtryk af, at dette website er håbløst forældet, så har man noget man bør ændre, uanset hvilken SEO-taktik man måtte have.

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)