Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af HTC HD 2 telefoner

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Brovst
Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 425
Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er hvis ikke første gang nogen spørger om import regler, men jeg prøver alligevel, da det er meget specifikt produkt jeg er ude efter.

Jeg har fundet et par interessante kinesiske firmaer som tilbyder telefonen til en overkommelig pris. Men er der en sikker måde at handle med dem?

Ang. selve importen - Jeg går ud fra at der er told-regler jeg ved alt for lidt om.
Er der en flink person der kan hjælpe med regnestykket?
Telefon pris i kina - 400 USD
Fragt - gratis
Told/Skat - ???
Andet ??

 

Jeg ved ikke engang hvilke spørgsmål jeg bør stille - og jeg kan ikke finde en ordentlig guide. Al hjælp er velkommen.

 

 

TAK

Dennis Jensen

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Det  er ulovligt :) Så simpelt er det. og sandsynligvis også kopi :) Import af sådanne brands uden for EU er ulovligt.

Fra Brovst
Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 425
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Øh - Jeg forstår ikke... Hvordan kan det være ulovligt?

 

Jeg mener - Jeg har ikke tænkt mig at sælge telefoner videre, så...

 

Kan en eller anden forklare hvorfor dette skulle være ulovligt?

Er det fordi det er fra kina, har det noget med produktet at gøre eller?

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Brovst
Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 425
Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Interessant - jeg lære virkelig noget her.

Trademark beskyttelse - Jeg forestiller mig der er et udvalg af grosist-firmaer i EU, som har fået godkendelser.

Hvordan finder jeg frem til det led så tideligt i fødekæden som muligt? Jeg mener - Jeg sidder og ser på priser hos TDC, ProShop og 3, men er det her jeg kan få den bedste pris? Kunne det tænkes der var en dansk grosist.

Måske skal jeg lige fortælle, at for at vores forretning giver overskud, skal vi op på omkring 1000 telefoner.

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tjekker lige når jeg kommer hjem, mener jeg har en "gammel" liste med Distributører i danmark af mobiltelefoner. :)

Fra Brovst
Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 425
Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak

Det ville være en kanon hjælp.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du lagt dig fast på HTC HD2? Mobil2kr har mindstepriser på mange af deres HTC og Sony Ericsson mobiler, som ligger langt under de gennemsnitlige priser uden abonnement hos andre forhandlere. Så vidt jeg husker, så simlåser mobil2kr / Telenor ikke deres mobiler.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Dongguan China
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

I think you have misunderstand China, China is a big country, also have a lot of EU company and factories, the people did make some copy things in China, but a lot of brand company in EU or another country, they build the factory in China, make the products, sale back to the own country, you think that's illegal? HTC is TaiWan brand, the factory in Taiwan, also a part of China, and they sale the phone around the world, just depend what are you looking for and what kind of brand you want?

Best Regards

Fiona

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Dennis Jensen:

Ang. selve importen - Jeg går ud fra at der er told-regler jeg ved alt for lidt om.
Er der en flink person der kan hjælpe med regnestykket?
Telefon pris i kina - 400 USD
Fragt - gratis
Told/Skat - ???
Andet ??

Er det en tlf, så sker der ik det store ved at købe den i Kina, da det betragtes som privatkøb... Men køber du 2 stk, så er den allerede gal, og du vil sikkert modtage et brev fra Told og Skat.

Mener told på elektronik er 0-5%. Det afhænger af, hvilke dele der er i telefonen... Dertil kommer et gebyr for toldhåndtering + moms på hele baduljen...

Skal du have fat i dem tidligt, så skal du have fat i nogle af de store grossister. Damgaard Telekom i Padborg handlede tidligere med elektronik, men om de stadig gør det, må jeg melde pas på...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)