Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MLM og Penn and Teller

Side 8 ud af 10 (94 indlæg)
Fra Nordborg
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Hej alle

Er helt ny herinde og ville lige bidrage til denne tråd.

Har selv et såkaldt traditionelt virksomhed gennem 14år og overlevet en frygtelig krise. Kan kun give ret i at traditionel virksomhed kræver store opstartsomkostninger.

At dette faktum skulle gøre at ved investeringer under en "tusse" skulle gøre indsatsen mindre eller man bare siger, nå hvad er jo bare en tusse, gør jo at de mennesker som præsenterede MLM virksomheden for en, ikke klar og tydeligt har fortalt hvad det drejer sig om nemlig " Din forretning ".

Hvis man er ligegyldig med en tusse er man også ligegyldig med sin forretning og således skal man blive ved sit traditionelle arbejde.I bund og grund handler det om hvorvidt man virkelig ønsker at arbejde for sin forrentning og ofre både tid/familie/venner i en tid for at opnå resultat. Uanset forretningsform kræves der arbejde...alt andet er dømt til at fejle.

Og alt det statistik pjat er noget være sludder. Har skam aldrig hørt at nogen starter virksomhed udfra statistikker.MLM, franchaise,traditionel eller hvad man nu vil beskæftige sig med kan sagtens fungere. MLM er jo meget meget nemt at starte for extrem små omkostninger. Grunden til mange fejler er de ikke arbejder med deres forretning men tror de kan tjene nogle hurtige penge indenfor måneder. Ingen forretning starter op med et mega overskud de første måneder og har tusindevis af kunder....såååå MLM virker og vil altid virke.

Giver Lasse og andre her i tråden ret i at MLM ikke er dødt men lever og vil at leve i bedste vis. Ligeledes det faktum at MLM ikke handler om at have tonsvis af homeparties. Som Lasse udtrykker det så skal man bruge produkterne selv og derefter anbefale andre at gøre "deres egen indkøb" via deres ID således at virksomheden arbejder for en mht. nyhedsbreve, opfølgning, seminarer ja faktisk alt.

MLM er kun stærkt når man bruger virksomheden rigtigt altså få folk til at indkøbe selv.Jeg er selv startet i et MLM mere fordi jeg vil sælge min nuværende virksomhed og prøve noget nyt. MLM tiltaler mig pga dens enkelthed og at jeg KAN og MÅ sælge til alle og sågar lave en butik med produkterne hvis jeg ville, men det ville binde min tid.

Jeg ved at succen i mlm afhænger af at andre oplever succes og det er dejligt. Med de rigtige produkter er det jo meget nemt, sålænge produkterne er nogle man forbruger alligevel i dagligdagen, man skifter bare mærke ligesom man før kørte Opel i 20 år og nu prøver man så Ford.

MLM virker i sin enkelthed og ikke i laaange udredninger om indtjeninger, bilkoncepter, bonuser mv. Keep it simple og tiden kan kun arbejde for din succes.

Uanset argumenter for/imod MLM ville disse aldrig påvirke mine beslutninger eller dem jeg arbejder med, da succes ikke afhænger af hvad andre synes om MLM men hvad du kan gøre for dem.

Jeg ønsker alle dem herinde som er i et MLM virksomhed held og lykke. Dem som ikke er ønsker jeg ligeledes held og lykke i det de nu måtte beskæftige sig med.

Brian

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kom lige til at tænke over en ting. Det kan godt være sammenligningen ikke helt holder - men jeg synes nu alligevel den var lidt spas:

Den indvending man næsten altid får, når man taler med MLM-skeptikere er, at de synes det er forkert, at der sidder nogen i toppen af pyramiden og tjener på det arbejde folkene i bunden render og laver...

Og så var det jeg kom til at tænke på: Hvor er det nu jeg har hørt om sådan en firma-opbygning før, hvor toppen tjener mere end bunden................. - nåååeh jo, stort set samtlige firmaer i hele verden! Big Smile

Og de værste må vel være A/S'erne? Der sidder jo en flok aktionærer i toppen og scorer kassen på, at fodfolket knokler.

Derfor forstår jeg ikke, at det er en af skeptikernes primære argumenter imod MLM-konceptet.

Eller kan den sammenligning ikke bruges?

 

 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian

Godt indlæg, dog ærgerligt du er i MLM Wink...forstået på den måde, at det kunne have været et rigtig fedt indlæg hvis det havde været "objektivt" udfra. Man kan da ærge sig over at nye ikke har samme holdning, mht. andres meninger.

Held og lykke til dig (og andre) også Wink

Hej Allan

Jo lignende sammenligning har jo været oppe flere gange. Og man kan jo blot tage en håndfuld af de største selskaber plus alle selvstændige...Tror ikke der er nogen der er interesseret i at have en ansat der får højere løn end en selv...

Fra Nordborg
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allan

Jeg forstår godt din sammenligning men den holder ikke helt. Fodfolket i A/S, ApS eller andre traditionelle virksomheder har jo ingen forpligtelser/ansvar overfor virksomhedens drift/over/underskud. Aktionærene derimod er dybt afhængig af at deres investeringer giver afkast hvilket er henledt til de ansvarlige her altså ledelsen.Fodfolket får en passende aflønning ift. deres ansvarsområde i virksomheden men deltager altså ikke i virksomhedens over/underskud . At de gør alt arbejdet er de bekendt med ved ansættelsen og ledelsen er afhængig af at have de rigtige fodfolk. Så hvad angår fodfolk gælder det i mlm ligeledes at have de rigtige fodfolk samt en kompetent ledelse. Kombinationen af disse giver således både fodfolk og ledelse afkast .Traditionelle virksomheder er fodfolket jo ikke forkynder af deres virksomheds produkter hvilket de er i mlm. Jeg hører tit folk i mlm drage disse sammenlignigner men de holder ikke og jeg anbefaler ikke at anvende disse i seminarer eller lignende.

Jeg er som nævnt før selv med i mlm men jeg holder bevist forretningsformene adskilt og bruger mine erfaringer fra min egen traditionel virksomhed til at drive min forrentning i mlm regi.

Håber mine konklusioner kunne afhjælpe spørgsmålet lidt

Brian

Fra Nordborg
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Tak for de rosende ord og ja kan kun give dig ret i at mange glemmer de objektive vurderinger/meninger. Vil dog tilføje at mine holdninger ikke er frembragt pga jeg beskæftiger mig med mlm men mere udfra forretningsmæssige erfaringer gennem tiden.

Endnu engang tak Wink

Brian

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

jewa42:

Hej Allan

Jeg forstår godt din sammenligning men den holder ikke helt. Fodfolket i A/S, ApS eller andre traditionelle virksomheder har jo ingen forpligtelser/ansvar overfor virksomhedens drift/over/underskud.

Jeg er delvist enig - men jeg mener dog, at fodfolket i høj grad har forpligtelser overfor virksomhedens over/underskud. Årsagen til, at de er blevet ansat er vel netop for at tage del i, at virksomheden får overskud.

Altså - hvis det går dårligt for en virksomhed, så bliver fodfolket jo bedt om at knokle hårdere - til den samme løn vel at mærke. Hvis de lykkes - så får de stadig den samme løn - mens aktionærerne "collecter."

 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Den dag der udbetales fast løn til MLM-sælgere kan du overveje sammenligningen. Indtil da er sammenligningen helt ude i hampen. Fast løn, 3 måneders opsigelse og mulighed for dagpenge ER altså en væsentlig forskel!

Iøvrigt har jeg flere medarbejdere som jeg giver en meget højere løn end mig selv. Det samme gælder mange andre virksomheder. Indenfor det offentlige får f.eks. kommunalchefer over det dobbelt af hvad man giver deres chef - borgmesteren, eller dennes "chef", statsministeren.

Fra Nordborg
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allan

Om virksomheden giver overskud eller ej ligger ikke hos de ansatte men virksomhedens ledelsens evner til at sælge produkterne til den rigtige pris på dette rette tidspunkt. Besparelser i virksomheden bliver jo indledt pga enten ledelsens manglende evne til at få overskud eller som vi har nu økonomisk ressision. De ansatte i traditionelle virksomheder får fast løn, sygedagpenge, opsigelsesfrister mv hvilket jo ikke sker i mlm da der er man selvstændig og ikke fodfolk. Sammenligningen kan kun ske hvis faktorene er ens.

 

Brian

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :

@ Mikkel /  Brian:

Jeg tror I misforstår mig.

Jeg sammenligner ikke det at være MLM-forhandler med at være ansat i en virksomhed.

Det jeg prøver at forholde mig til, er den INDVENDING man ofte får fra MLM-skeptikere - at det vil man ikke rode med, fordi systemet er bygget op som en pyramide, hvor dem i toppen tjener mere end dem i bunden.

Det er selve den indvending jeg mener ikke er holdbar, da det jo forholder sig sådan i stort set alle virksomheder - med undtagelse af de få eksempler, som bl.a. Mikkel nævner.

(et klassisk organisationsdiagram er jo også pyramideformet) Wink

Så det er jo ikke pyramide-opbygningen der er folks REELLE indvending.

Jeg ved udmærket godt, hvorfor den indvending bliver smidt på bordet - men så skal vi til at tale argumentations-teknik og vaneholdninger, og om, hvordan hjernen forsøger at drage logiske konklusioner på de vaneholdninger man ubevidst har dannet sig - men det er en HELT anden snak, som godt nok er mega spændende - men jeg havde bare håbet, at det kunne gøres lidt mere enkelt.

F.eks. ved at sammenligne en MLM-forretning med et A/S - men jeg kan godt høre på jer, at den sti skal jeg nok ikke gå ned ad, i forhold til mulige prospects. Wink

 

 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Nordborg
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allan

Ja hjernens muligheder samt forståelser på angivne punkter er spændende. Grunden jeg ligger for dage til IKKE at anvende dit eksempel er som du selv nævner argumentations-teknik samt fakta er at en af det såkaldte prospects kunne være en leder fra et A/S og de vil uden tvivl skyde den i sænk med det samme, sååå ingen grund til at anvende noget folk alligevel ikke vil sammenligne men kun bruge som mod argumentation som vi lige har været vidne til.

Tak for debatten Wink

Brian

Side 8 ud af 10 (94 indlæg)