Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MLM og Penn and Teller

Side 4 ud af 10 (94 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Fama:

Lasse Burholt:
Hmmm.... hvem er Danmarks mest kendte og største guru indenfor IT i Danmark

Jeg vil sige Janus Friis ;)

 

Morten Lund? Han har da haft succes med mange flere selskaber end Friis... Friis score bare kassen på det første, og floppede totalt på det næste...

Fama:

Jeg har lige lavet et simpelt skema, der forhåbentligt kan hjælpe lidt med til at gøre nogle af pointerne mere forståelige.

 

Jeg har bevidst sat forventningerne lavt - hver deltager skaffer 5 nye deltagere og hver deltager kontakter 300 potentielle kunder. Men alligevel er det vist tydeligt, at man altså ikke skal ind særligt sent i pyramiden downlinen, før der ganske enkelt kommer mangel på potentielle kunder eller distributørere. Og skemaet tager endda udgangspunkt i best case scenario - altså at alle partnere lykkes med at skaffe 5 partnere i sin downline.

Du glemmer en vigtig ting... I dit skema gælder det, at ingen af konsulenterne kender de samme potentielle kunder. Og hvis man skaffer venner, venners venner, familie eller andet i den stil, så vil samme potentielle kunde optræde hos flere!
Dvs skemaet fucker pænt hurtigt op ;D

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 01:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:
Morten Lund? Han har da haft succes med mange flere selskaber end Friis... Friis score bare kassen på det første, og floppede totalt på det næste...

 

Hæ hæ.... Ja det har du nok ret i.... Det var nu også bare mere for at putte den der sammenligning med Thorborg og MLM i graven :)

 

Fashion-Seller:
Du glemmer en vigtig ting... I dit skema gælder det, at ingen af konsulenterne kender de samme potentielle kunder. Og hvis man skaffer venner, venners venner, familie eller andet i den stil, så vil samme potentielle kunde optræde hos flere!
Dvs skemaet fucker pænt hurtigt op ;D

 

Ja det kan man naturligvis sige.... Men det synes jeg nu ikke gør skemaet mindre brugbart. Jeg burde måske have tilføjet en disclaimer om at "Antal kunder kontaktet på dette niveau" og "Antal kunder kontaktet i alt" ikke nødvendigvis dækker over friske leads - dvs. den samme kunde kan godt optræde flere gange i statistikken. Men da man på niveau 7 runder 1 mia. og på niveau 8 er oppe i et antal, der er langt højere end klodens samlede befolkning.... Ja så tænkte jeg det var selvindlysende :)

Men hvorom alting er synes jeg bestemt ikke det taler til MLM's fordel, at man i praksis vil løbe tør for friske leads, langt før klodens befolkning ikke længere rækker til at fylde skemaet.

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Fama:

Men hvorom alting er synes jeg bestemt ikke det taler til MLM's fordel, at man i praksis vil løbe tør for friske leads, langt før klodens befolkning ikke længere rækker til at fylde skemaet.

Har hørt om noget der kaldes PROBLEMKNUSERNE... Måske de skulle på banen ;D

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 574
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 02:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

6) Der anvendes næsten altid "JUHUUU!-arrangementer" for at rekrutere nye sælgere. Det minder mest af alt om de metoder religiøse sekter anvender. Det er meget effektivt! Det er efter min bedste overbevisning "psykologisk massevoldtægt" - og på samme måde som med rigtige voltægter mener nogle, at det mere eller mindre er offerets egen skyld ... "fordi hun havde lidt for udfordrende tøj på". Jeg mener så bare at det er noget forbandet vrøvl. Voldtægt er sgu aldrig offerets skyld! Man har ikke ret til at forgribe sig på andre blot fordi de går udfordrende klædt - og man burde heller ikke have lov til psykologisk at voldtage den del af befolkningen der ikke har tilstrækkelig naturlig modstandskræft mod den slags virkemidler.

Enig i meget af det, men den her synes jeg nu er skudt lidt forbi. Modsat en rigtig voldtægt har "offeret" her en mulighed for at sige nej tak og gå sin vej. På gaden i Kina og mange andre steder i verden, kan man møde samme teknikker, ved at de lægger pres på folk og begejstring over deres produkter, og de er ikke nemme at ryste af altid, men du har da trods alt selv et valg om du vil købe eller ej.

Jeg synes også det er utrolig svært, når der hænger M&M's på vej til kassen i Kvickly, og så lige 2 poser for 35 kr. Se det kræver moral at sige nej til :) . Så er der spil, som kan føre til ludomani, hvis man er en svag sjæl, alkohol, tilbud med forbrugslån osv. osv. Verden er fuld af usunde fristelser, som man hele tiden skal tage stilling til. I den sidste ende, er de fleste nogle man selv skal have moral til at sige nej til, og det er vel det samme med juhuuu møder i MLM?

Billigt Hundeudstyr Online

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 02:54
Hvor mange stjerner giver du? :

langvang:
Jeg synes også det er utrolig svært, når der hænger M&M's på vej til kassen i Kvickly, og så lige 2 poser for 35 kr. Se det kræver moral at sige nej til :)

 

Men forskellen er at på en pose M&M's står der klart og tydeligt hvad det indeholder.... Der er så og så mange kalorier, så og så mange gram fedt osv..... Men har MLM samme "varedeklaration"? Så vidt jeg kan forstå taler vi om at over 90% af dem der engagerer sig i MLM ikke kommer til at tjene penge på det.... Holder det tal og var man åben omkring det fra MLM-pushernes side.... ja så kunne jeg snildt forestille mig de fleste mennesker ville være i stand til at takke pænt nej tak til diverse MLM-tilbud... Men der er jo godt gang i MLM-forretningen, så noget tyder på man ikke er helt oprigtig til de møder ;)

 

I den forbindelse synes jeg godt man kan tale om der foregår en eller anden form for overgreb.... Om man så synes voldtægt er en passende beskrivelse eller om man finder overgreb/manipulation som slemme begreber nok i sig selv... ja det skal jeg ikke blande mig i. Men indtil MLM'erne kan frembringe nogle helt klare og tydelige tal, der modbeviser det vi ellers har at forholde os til.... Ja så synes jeg faktisk godt man kan tale om der foregår et overgreb, når der inviteres letpåvirkelige mennesker til "vækkelsesmøde"....

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :

langvang:

Verden er fuld af usunde fristelser, som man hele tiden skal tage stilling til. I den sidste ende, er de fleste nogle man selv skal have moral til at sige nej til, og det er vel det samme med juhuuu møder i MLM?

Det var tilbage i 90´erne juhuuuu-møderne var det helt store for de vaskeægte "pyramidespil" som de blev kaldt, hvor der intet var, andet end et stort engangsbeløb, ingen produkter, ingenting. 

Kan ikke komme på noget selskab der holder juhuuu-hvervemøder - simpelthen fordi de ikke er effektive nok. Det handler om person-til-person - de personlige relationer - eller den tillid man opbygger med nye kontakter. Og ja, ingen bliver jo tvunget til at sige ja til noget de enten ikke kan se ideen i eller et produkt de ikke har brug for - ikke kan relatere sig til.

Selvfølgelig er der store firma-events hvor den får fuld gas - men det er events/conventions som er interne, hvor det handler om - som i alle andre salgsvirksomheder - alt klappe hinanden på skuldrene, at blive motiveret max, at minde hinanden om vision, fokus, fremtiden.

- og til dig, Fama, din underlige beregningsmodel er way out there - den har intet med den reelle daglige verden i Network Marketing at gøre. Hvis din model var dagligdag var Amway, Herbalife, Nu-Skin, LR, Nikken, TNI, 4Life, Vemma og alle de andre FOR LÆNGST out of business.

DeMib skriver om psykologisk voldtægt og tabte venskaber - og en masse andet crap (ja, pardon my french) - det er heller ikke dagligdagen - men selvfølgelig er der eksempler på skruppelløse og dumme mennesker, som ikke kender anden salgsteknik end overdreven overtalelse eller som er flintrende ligeglade med venskaber - men det kommer tilbage som en boomerang - den slags mennesker jeg har mødt af den kaliber er helt fucked up idag og kan slet ikke komme op af sølet. Men kigger jeg på den lang række succesfulde networkers jeg kender, så kan ikke genkende "voldtægt" og ødelagte venskaber - for langt, LANGT størstedelen af aktørerne i branchen er gode solide selskaber, med gode produkter og dygtige partnere.

Men - forklar mig lige hvordan du kommer fra 5 på niveau 1 - og så 75 på niveau 2 - og 1125 på niveau 3 - kan simpelthen ikke gennemskue din duplikationsberegning...

Kan tilstadighed undrer mig over hvorfor jeg egentlig gider denne ping-pong frem og tilbage - men finder det nu alligevel underholdende ;-)

Jeg synes det er så skægt at så mange andre brancher og dygtige erhvervsfolk så bestialsk hamre ned på vores branche, når nu der er så mange ting der går igen i alle brancher. DeMib skriver om juice der koster kassen, men Irmas er bedre: Der er da MLM produkter som ikke er bedre end det man køber i Supermarkedet, men de dør osse. Ret hurtigt. Tilgengæld er de produkter som holder distancen iorden - og forbrugere er ikke dumme, så hvis et givent juiceprodukt ikke lever op til ens forventninger, jamen så vil det ikke handlet igen. Punktum.

Mindes FLP har modbevist den teori 1.000 gange når andre firma laver Aloe Vera produkter, hvadenten det er drikke-gels eller cremer: INDHOLDET af Aloe Vera er omdrejningsmomentet, så hvis en Aloe Vera creme på hylderne i Føtex indholder 0,5% Aloe Vera, vil det ALDRIG nogensinde kunne være bedre end en Aloe Vera creme som indeholder 30%. Thats fucking logic!

Igen kan jeg spørge til SEO priser: Det er vel logisk nok at DeMib koster kassen ift. en SEO wannabe som læste DeMibs bog om SEO (lightversionen selvfølgelig) for en måned siden og idag tilbyder SEO produkter.

Det samme gælder biler: Sådan helt basalt set er der jo ingen grund til at en BMW 320 koster 3 gange så meget som en tilsvarende model hos Hyuandai.... men jo, det er der da: Teknik, udvikling etc koster.

Og så er der den helt basale DNA hos alle de mange mennesker som bruger Amino: Vi ønsker alle være os selv, at skabe, udvikle, igangsætte, iværksætte. Der kigges i alle mulige retninger - og man finder et segment, et koncept, et produkt som man vil arbejde med - for at skabe profit, cashflow - cashflow som kan bruges til at udvikle andre ideer, andre ting.

Slog mig da jeg første gang så Discovery med ham den tyske TopFuel Dragracer der ville til USA og slå amerikanerne, et sådan eventyr koster kassen - men midlerne, cashflowet skaber han via sin motorcykel forretning. Ligesom en MLM millionær, for nu at den sådan som eksempel, vil investere sine midler i andre typer forretninger eller investeringer. 

Du kan jo - som konventionel forretningsdrivende - analysere din forretning lige nu.... måske er det "køretøj" du sidder i, slet ikke det "køretøj" der tager dig der hen hvor du vil være...

Læs denne: 15 warning signs that your business sucks!

Når en MLM´er vælger at kaste håndklædet, eller ganske enkelt ikke laver en skid, har det slet, slet ikke de samme økonomiske konsekvenser for vedkommende, som den der evt. har den formue sat i en konventionel forretning. Af samme grund er MLM "folkets forretning", peoples business. Helt almindelig menneskers mulighed for at udvikle sig selv, at skabe noget - at gøre noget, at opbygge en lille ekstra indtægt eller økonomisk frihed. Alle iværksættere har drømme - ellers gjorde de ikke de gør!

Lasse Burholt

 

 

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lasse Burholt:
Igen kan jeg spørge til SEO priser: Det er vel logisk nok at DeMib koster kassen ift. en SEO wannabe som læste DeMibs bog om SEO (lightversionen selvfølgelig) for en måned siden og idag tilbyder SEO produkter.

Lasse - det er jo noget vrøvl, og det ved du godt :)

Når det handler om min tid er det et spørgsmål om udbud og efterspørgsel. Jeg har kun X timer at sælge og når der er flere der vil købe den end der er tid så stiger prisen. Det er ikke tilfældet med et masseproduceret produkt.

Lasse Burholt:
forbrugere er ikke dumme

Ikke alle - men mange er. Og det er tilsyneladende mest dem som MLM-sælgere henvender sig til. Med tilstrækkeligt aggressive salgsmetoder kan rigtig mange desværre overbevises om at købe noget crap. Det ses indenfor mange brancher - ikke bare MLM, men det er tilsyneladende ekstremt udbredt lige netop indenfor MLM og derfor bliver det med rette skældt ud. Men banker, brugtbilsægere, telemarketing-terrorister og annoncehajer bliver skam også med rette kritiseret for det samme.

Hvis produkterne - og deres ægte kvaliteter og fair pris, virkelig var så vigtig i MLM som du påstår, Lasse, hvorfor pokker ser vi så igen og igen at netop produktet gemmes til sidst? Der snakkes altid om alt muligt andet end produktet først.

Lasse Burholt:
så hvis en Aloe Vera creme på hylderne i Føtex indholder 0,5% Aloe Vera, vil det ALDRIG nogensinde kunne være bedre end en Aloe Vera creme som indeholder 30%. Thats fucking logic!

Nej, Lasse - thats fucking bullshit! :)
Mere er ikke altid bedre. F.eks. er det nødvendigt at få lidt salt - men æder du et par fulde skefulde på en gang dør du. Samme argument bruges også af nogle sælgere i forhold til produkter der skal "styrke immunforsvaret" - det er direkte farligt! Immunforsvaret skal IKKE altid styrkes - det dør man i sidste ende af. Det skal være i ballance - og det er noget helt andet.

Lasse Burholt:
DeMib skriver om psykologisk voldtægt og tabte venskaber - og en masse andet crap

Det er det bestemt ikke for de mange det er gået ud over.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Lasse Burholt:
forbrugere er ikke dumme

Ikke alle - men mange er. Og det er tilsyneladende mest dem som MLM-sælgere henvender sig til. Med tilstrækkeligt aggressive salgsmetoder kan rigtig mange desværre overbevises om at købe noget crap.

Kære DeMib, selvfølgelig vil der altid være nogen som går efter laveste fællesnævner, men de dør osse - underforstået at du får jo altså ikke nogen stabil forretning ud af "dumme" mennesker. Network Marketing handler heller ikke om aggressive salgsmetoder - det har man indset for flere år siden. 

Mikkel deMib Svendsen:

Lasse Burholt:
DeMib skriver om psykologisk voldtægt og tabte venskaber - og en masse andet crap

Det er det bestemt ikke for de mange det er gået ud over.

Korrekt - der er vi da fuldstændig enige - pyllerøve findes der nok af: Hvis nu eksempel en af mine venner pludselig voldtog mig psykologisk så havde det jo nok vist sig i en anden form tidligere - ergo vil han alligevel ikke være en ven, men en bekendt. Omvendt hvis min gode kammerat kom til mig, præsenterede mig for en forretning eller et produkt, uden alle de myter som aggressive salgsmetoder du altid henviser til, og jeg valgte at engagere mig, og det så viste sig at såvel firma som produkt ikke holdt distancen, ja så er det da ikke min kammerat der skal sables - så er det da fordi jeg SELV har foretaget en ringe vurdering eller bare må indse at "hey, jeg tog en chance, det virkede ikke - jeg må gøre noget andet". Det er så pissenemt hele tiden at beskylde andre for sine egne manglende success´er eller fejl. Der er reelt kun en der sidder med ansvaret - og det må da være dig selv.

Jeg ved godt, DeMib, du ikke kan se ideen med jeg så tit bruger dig og SEO som eksempel, og selvfølgelig er de heller ikke altid helt holdbare, men det er nu blot for at understrege en pointe. Lad os eksempelvis sige du underviser i dine teknikker, du sælger dine teknikker - enten i form af en bog eller et seminar - og det så viser sig det ikke rigtig holder for andre end dig, så skal du ikke komme og fortælle mig at du så mister venskaber på den konto - med den integritet, det ry du har bygget op over årene - for de som køber dine seminarer, dine bøger eller følger dine råd har jo foretaget et valg - muligvis påvirket af dig, din succes, men valget er stadig deres eget. Jo ikke dig der trykker godkend når de har tastet deres kreditkort oplysninger ind.

Ok, indrømmet - igen en sammenligning som måske er lidt søgt ;-)

God Fredag til dig - nu vil jeg til Klitmøller - Surfers Paradise og snakke MLM snak med et par andre MLM gangstere ;-)

 

Lasse Burholt

 

 

 

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra holbæk
Tilmeldt 16. Sep 06
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

@ hey Lasse

hils Anders og aarhus og nu ikke for meget rødvin ;-)

hygge

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Fama:
Jeg har bevidst sat forventningerne lavt - hver deltager skaffer 5 nye deltagere og hver deltager kontakter 300 potentielle kunder. Men alligevel er det vist tydeligt, at man altså ikke skal ind særligt sent i pyramiden

Der er noget galt med din udregning.

Fra trin 2 til 3 går du fra 5 til 75 ??  5 x 5 er kun 25 .  

Fra trin 3 til 4 går du fra 75 til 1125 ??  5 x 25 er kun 125 .  o.s.v.

300 kunder er sat meget højt. Dem der kommer ind i starten har normalt ikke 300 kunder, nogen ligger på 10 og andre måske 50 over tid. Det er en af styrkerne at man ikke skal have mange kunder. Tit er det også fra kunde kredsen at konsulenderne kommer. De har fået en god produkt oplevelse og så får de lyst til at gå i gang.

Dem der så kommere senere ind kan så udnytte dette tomrum af kunder og tjene procentvis mere på kunder end på at bygge netværk . Det er også lang fra alle der går efter at tjene meget og bygge netværk, mange er tilfreds med  at tjene til egenforbrug eller et par tusind.

Hilsen Keld

---------------------------------------------------------

BerryEN A new way of thinking - a new way of marketing

http://www.keld-jensen.myberryen.com/dk

 

Side 4 ud af 10 (94 indlæg)