Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Domæne er optaget - hvad gør jeg.

Side 3 ud af 5 (44 indlæg)
Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

tænkstort:
- Overdragelse hvis brugen af domænet er i strid med god markedsføringsskik. Enig!

 

Det giver jo ikke mening, for det er jo den paragraf men benytter i forhold til det nedenstående, som du tilsyneladende er helt uenig i....

 

tænkstort:
- registrant, som er uden reel interesse i et domænenavn, vil kunne blive pålagt at afstå domænenavnet til en anden, som har en sådan tilknytning til de værdier, som domænenavnet signalerer, at vedkommende har mulighed for at udnytte domænenavnets reelle værdi.

 

Det er klart det mest optimale ville være hvis alle sager bare var soleklare... Men det er jo derfor klagenævnet foretager nogle principielle domme i ny og næ. F.eks. i forbindelse med klonk.dk.... Den afgørelse kan man så være enig eller  uenig i... Men hvorom alting er så har man her en principiel dom, der kan danne præcedens... Med andre ord bliver dommene mindre og mindre subjektive, for hver principielle dom vi ser.

Sådan fungerer resten af vores retssystem i øvrigt også.... klagenævnet for domænenavne er bare en relativt ny instans, og derfor er der en helvedes ballade, hver gang de laver en dom.... Men det ændrer sig jo stille og roligt.... Siden klonk.dk har der jo været masser af domme - også nogle kontroversielle af slagsen - uden vi har hørt noget som helst til dem.... Så jeg tolker altså bare ramaskriget som et udtryk for der er skræmmende mange mennesker i DK, der ikke har den ringeste idé om hvordan et moderne retssystem fungerer.... Alternativet vil være man begrænser domstole og klagenævns roller som fortolkere af loven, og hakker loven i sten helt uden mulighed for den kan være fleksibel og tilpasse sig udviklingen i det øvrige samfund.... Det kan man så synes lyder dejligt.... Men en ting man kan være sikker på og det er at vores retssystem vil blive håbløst forældet, på ingen tid....

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 144
Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

tænkstort:

- registrant, som er uden reel interesse i et domænenavn, vil kunne blive pålagt at afstå domænenavnet til en anden, som har en sådan tilknytning til de værdier, som domænenavnet signalerer, at vedkommende har mulighed for at udnytte domænenavnets reelle værdi.

HELT UENIG! Det er for subjektivt at vurdere hvem der kan udnytte domænenavnet så det er på niveau med dets reelle værdi. Der har gang på gang været sager, hvor virksomheder vinder over privatpersoner, fordi Klagenævnet mener at virksomheden får mest ud af domænet i forhold til dets relle værdi. Latterligt.

Mener du i fuldt alvor at det ikke skaber mere samfundsværdi at en virksomhed ejer domainet frem for en privat? Skat, lønninger, arbejdspladser, export. Hvilke private kan leve op til det?

Og netop her er en mand, der gerne vil starte virkksomhed, betale skat, være produktiv. Men du mener at en eller anden skaldet idiot, der end ikke bruger domainet, skal beholde det fordi det giver mere værdi??

 

 

Certificeret C5 forhandler. http://www.nordsoft.dk 

Sig du har set mig på Amino, og vi giver 10% rabat på timeprisen.

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Maria Frederiksen:
Mener du i fuldt alvor at det ikke skaber mere samfundsværdi at en virksomhed ejer domainet frem for en privat? Skat, lønninger, arbejdspladser, export. Hvilke private kan leve op til det?

 

Det tillader jeg mig så at være uenig med dig i.... I min verden skal "samfundsværdi" ikke nødvendigvis gøres op i kroner og ører.... Om ikke andet så kan vi vel blive enige om at ret mange kommercielle succeser er startet op som private hobbyprojekter.... Facebook er et oplagt eksempel.

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Maria Frederiksen:

Mener du i fuldt alvor at det ikke skaber mere samfundsværdi at en virksomhed ejer domainet frem for en privat? Skat, lønninger, arbejdspladser, export. Hvilke private kan leve op til det?

Og netop her er en mand, der gerne vil starte virkksomhed, betale skat, være produktiv. Men du mener at en eller anden skaldet idiot, der end ikke bruger domainet, skal beholde det fordi det giver mere værdi??

Jeg er helt enig, bortset fra at jeg ikke mener hårpragt har noget at gøre med intelligens :-)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :

tænkstort:

Jeg ser frem til den dag alle med efternavnet f.eks. "Larsen" henvender sig til Klagenævnet for at få overdraget larsen.dk, fordi de har den holdning, at de har mere krav til den end vedkommende, der har registreret den i første omgang.

Hvordan mon sagen ville ende? Ville den familie med flest antal Larsen'er vinde, fordi de jo får størst udnyttelse af domænet?

Eller ville det være en stor virksomhed der hedder Larsen A/S fordi de har størst værdi af domænet og det er jo godt for hele Danmark?

Eller ville det være den familie der kan bevise at de er "ældst" og har eksisteret længe før andre Larsen-familier? For de er jo først, så det er da klart at de har mere krav på domænet?

Eller hvad?

LARS LARSEN vinder, da både hans fornavn og efternavn indgår i domænenavnet...

Til trådstarter
Hvorfor kigger du dig ik om efter et andet domæne alternativt?

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Maria Frederiksen:

Mener du i fuldt alvor at det ikke skaber mere samfundsværdi at en virksomhed ejer domainet frem for en privat? Skat, lønninger, arbejdspladser, export. Hvilke private kan leve op til det?

Og netop her er en mand, der gerne vil starte virkksomhed, betale skat, være produktiv. Men du mener at en eller anden skaldet idiot, der end ikke bruger domainet, skal beholde det fordi det giver mere værdi??

Ud fra hvilke kriterier er du nået frem til den konklussion?
Tæller kr og øre mere end f.eks relationer og netværk? Ud fra hvilke faktorer opgøres sådanne evt?

Gælder det så os, at alle dem med firma, som skaber værdi kan springe køen over på Posthuset, i Banken, i Supermarkedet osv?

Og slutteligt er internettet kun for firmaer, som KAN skabe arbejdspladser mm., eller er internettet et sted for alle?
For din udmelding skaber nogle juridiske problemer, som du næppe har gennemtænkt!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

-> Fama :) Man kan godt være enig en del af reglen, mens man er uenig i en anden del af reglen.

-> Maria, så du mener at det er ok, at en virksomhed kan tvinge dig til at give dem din ejendom/hus/grund, fordi de kan anvende det til at skabe mere samfundsværdi? Tænk lige på hvor mange arbejdspladser der kunne laves, hvis din hus blev revet ned og lavet om til en fabrik, tænk lige på al den skat, lønninger, export det kunne føre til, wow! sikke en samfundværdi det ville skabe, istedet for, at der bare bor en eller andet skaldet "idiot" (dit ord ikke mit) :) i huset. :)

Og bare til oplysning jeg siger ikke, at det ikke skaber mer samfundsværdi at en virksomhed ejer domænet frem for en privat. Jeg siger, at der er ting der er mere vigtige end samfundsværdi, f.eks. ytringsfriheden, ejendomsretten (hvor jeg ser domæner som tilhørende) osv.

Så selv om der er mere samfundsværdi, betyder det ikke nødvendigvis at man skal fratages ens grundlovssikret rettigheder såsom ytringsfrihed og ejendomsret osv. Vi er jo ikke kommunister vel :)

Kommer snart...

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

tænkstort:
Jeg siger, at der er ting der er mere vigtige end samfundsværdi, f.eks. ytringsfriheden, ejendomsretten (hvor jeg ser domæner som tilhørende) osv.

 

Det har intet at gøre med ytringsfrihed.... Og det er staten der ejer dk-domænerne.... Du lejer dem jo bare af staten (sådan lidt firkantet sat op) :)

 

Derudover er der jo ikke noget unormalt i at sætte krav til man rent faktisk også bruger det man påberåber sig brugsretten til.... Lign. regler kan man jo finde på boligmarkedet... Dybest set handler det jo om at man i DK bare gerne vil have man bruger dk-domænerne til noget fornuftigt.... og bruger du det kun til noget du uden problemer vil kunne bruge et andet domæne til (f.eks. e-mails), så ser jeg altså ikke noget som helst problem i at man har mulighed for at få domænet overdraget, hvis man har noget fornuftigt, at bruge det til.... 

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Maria Frederiksen:
Og netop her er en mand, der gerne vil starte virkksomhed, betale skat, være produktiv. Men du mener at en eller anden skaldet idiot, der end ikke bruger domainet, skal beholde det fordi det giver mere værdi??

Vorherre på lokum.

Hvis man vil have noget må man betale.

Hvis man vil have noget andre har, må man betale.

Hvis man vil have noget andre har og som de er glade for, må man betale endnu mere.

Det kan da aldrig være registranternes problem at folk får idéer til et eller andet og så vil have et domæne, og hvem siger ikke at ejeren af domænet har en virksomhed?

Jeg har vel omkring 200 domæner i forskellige TLD´s men der er da ingen af dem der står i virksomhedens navn, for jeg er da ikke idiot.

Hvis man seriøst mener man er berettiget til et domæne så før sagen eller endnu bedre find på noget andet og kom i gang med virksomheden 6 måneder eller mere hurtigere...

Dem der forsøger at fravriste andre deres forudsigelighed eller forretningssans bør druknes i DC.

Køb ren argan olie her

Fra 4621 Gadstrup
Tilmeldt 6. Jan 10
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

LARS LARSEN vinder, da både hans fornavn og efternavn indgår i domænenavnet...

Til trådstarter
Hvorfor kigger du dig ik om efter et andet domæne alternativt?

Hejsa.

Der er en simpel grund - navnet er fastlagt og materiale er begyndt at blive hentet ind i det navn, men det må være den sidste udvej. Nu prøver jeg først at ringe til ham manden indenfor et overskueligt stykke tid, hvis ikke jeg beslutter mig for at vente.

Side 3 ud af 5 (44 indlæg)