Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forældrekontrol på mac - hvordan blokeres sider?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogen som kan hjælpe med hvordan man kan blokere for sex sider på nettet på en mac? Har en 12 årig der er blevet lidt for skrap til at google og er endt nogle temmelig uheldige steder :·)

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Pas.... Men du kan med garanti finde svaret hvis du Googler noget i stil med "parental control mac" eller "forældrekontrol mac" ;)

Men bortset fra det kan du også indstille det direkte i Google.... nogle browsere har også den slags funktioner indbygget - jeg ved så ikke om Safari har det... men om ikke andet skulle det undre mig, hvis der ikke var en plugin til den slags.

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Under "systemindstillinger" ligger der noget der hedder "børnesikring", her kan du indstille børnenes brug af prgrammer internet etc. 

/Anna

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusinde tak for hurtigt svar.

Til alle jer andre med børn - se at få blokeret - det er virkelig de mest frygtelige sider de kan ende på. Jeg er simpelthen grædefærdig og rystet over de ting der findes....

Fra Haslev
Tilmeldt 16. Feb 09
Indlæg ialt: 582
Fra  DirectHost Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man som forælder først vil i gang med at blokere hjemmesider på nettet, så får du rigtig, rigtig travlt.

Jeg synes primært man bare skal sørge for at have sig beskyttet mod vira o.lign. og så måske også blokere for de aller værste.

Men at blokere for alle sexrelaterede sider virker lidt som en form for overbeskyttelse, og hvis man endelig vil ind på en side, skal man nok komme det.

Nu har jeg selvfølgelig ikke selv børn, og der går nok også nogle år endnu før jeg får nogle, så derfor kan min holdning godt være lidt forskruet - men nu er den sagt Wink

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen det var også min holdning først. Altså - at børnene skulle lære at bruge internettet med fornuft. Jeg er dog blevet en hel del klogere efterfølgende, da jeg kiggede historikken igennem. Det startede med en facebookgruppe en af vennerne havde meldt sig ind i. Denne hed noget sexrelateret. Herfra kunne man komme til en af de her sider hvor nogle tjener kassen på at linke videre til andre sider. Og problemet opstår så ved at den ene side linker til den næste side og den næste igen. Jeg er ikke på nogen måde sart, men jeg græd simpelthen da jeg så hvad min 12 årige pige var blevet udsat for. Det var ikke noget som almindelige mennesker vil kigge på - kun folk der er syge oven i hovedet... nogle af tingene var strafbare og der var både almindelige billeder og live video.

Problemet med et barn på 12 år, er jo at hun naturligvis er nysgerrig - og klikker sig videre gennem disse sider. Jeg er bare ekstremt ked af at hun får billeder af en verden hvor grænserne overskrides max og som slet ikke relaterer til virkeligheden.

Jeg kan kun opfordre alle med børn som bruger nettet, til at få oprettet den forældrekontrol i en fart. Det er fandme synd for de børn. Da jeg talte med min datter om det, var hun rystet, flov og meget meget ked af det og forvirret. Jamen, jeg er simpelthen så rasende over at der er fri adgang til det klamme lort...!!!! og gid jeg havde været mere opmærksom på at det kunne ske noget før!!!

Fra Haslev
Tilmeldt 16. Feb 09
Indlæg ialt: 582
Fra  DirectHost Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan helt klart godt følge dig, Helle.

Har du overvejet at tage kontakt til en eller anden instans, nu du siger at noget af det er direkte ulovligt?

Men ja, børn skal sgu ikke udsættes for sådan noget, og det er ærgeligt at der er nogle der opretter sådanne ting på FaceBook.

Men hvad laver en 12-årig egentlig på FaceBook?

Hvis man læser FaceBooks vilkår står følgende:

4. Registration and Account Security

1.      Facebook users provide their real names and information, and we need your help to keep it that way. Here are some commitments you make to us relating to registering and maintaining the security of your account:

You will not provide any false personal information on Facebook, or create an account for anyone other than yourself without permission.

You will not create more than one personal profile.

If we disable your account, you will not create another one without our permission.

You will not use your personal profile for your own commercial gain (such as selling your status update to an advertiser).

You will not use Facebook if you are under 13.

You will not use Facebook if you are a convicted sex offender.

You will keep your contact information accurate and up-to-date.

You will not share your password, (or in the case of developers, your secret key), let anyone else access your account, or do anything else that might jeopardize the security of your account.

You will not transfer your account (including any page or application you administer) to anyone without first getting our written permission.

If you select a username for your account we reserve the right to remove or reclaim it if we believe appropriate (such as when a trademark owner complains about a username that does not closely relate to a user's actual name).

 

(Læs det med fed)

Men det var også bare en lille sidenote.. Men der er sikkert en grund til der er sådan et punkt.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg giver dig helt ret. Jeg har været alt for nem at overtale... »alle de andre i klassen er på facebook«...

Men i bagklogskabens klare lys....

I dag er der mange ting som jeg synes starter alt for tidligt - om det er erhvervelsen af mobiltelefoner eller at se Paradise Hotel... ja, det er der faktisk også klasse kammerater som ser - 5. klasse du... heldigvis kan vi ikke se den kanal, så den var nem at komme om ved.

Jeg må stå mere i karakter - ingen tvivl om det :·)

Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 415
Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik - DirectHost:
Men hvad laver en 12-årig egentlig på FaceBook?

Tja, det er jo nok et dilemma en del forældre oplever, men der er egentlig ingen forskel på om barnet er 10, 11, 12, eller 13 år. Du skal stadig overvåge dit barns færden på nettet. Når en 10-årig går på facebook for første gang er det samme som en 13-årig nybegynder. Man skal stadig forklare din 13-årige stolpe op og stolpe ned, hvad der er OK og hvad der er farligt på facebook - så hvis vi snakker alder, skulle den nok sættes op til 15 år på facebook.

Et dilemma jeg har været i at jeg blandede mig i en diskussion på et forældremøde, da min store datter gik i 3. klasse. En lærer fortalte at klassen nu havde en venskabsklasse og at alle i klassen havde en 'penneven' fra denne. De var så begyndt at skrive emails til disse pennevenner. Jeg sagde så, at hvorfor de dog ikke startede med at skrive alm. breve til hinanden i istedet, bare for at starte et sted - og det resulterede i at alle forældre var ved at vælte af stolene af grin. Embarrassed

Nogle nævnte, at internettet var kommet for at blive og vi lever i 2007 osv... Nå ja, jeg følte mig så bare som en gammel rynket sveske, der ikke kunne følge med tiden. Jeg kan så nævne, at vi endnu ikke - i 2010 - har et fladskærms-tv som alle andre, selvom vi da bare kunne købe et..Surprise

Men nej, jeg ønsker ikke mit barn er bagud teknologisk - og man bestemmer selv hvor man sætter grænsen - og så skal man kende sit barn og dets modenhed. Man skal kigge efter hvilke facebookvenner de har - har din 10-årige en 19 årig ven fra Canada, kan der være noget galt.

Idag får børn mobiltelefoner som 6-årige, computere som 8-årige og facebook ligeså, så mit råd til Helle og andre ville være, at se dit barn i lyset af modenhed og udvikling og ikke så meget i alder - jeg sætter selv hele den teknologiske grænse ved 10 år - uanset type gadget - dog har min 7-årige søn arvet min gamle bærbare og han er superferm med den og det gør mig jo stolt. Men facebook får han ikke endnu. Big Smile ...og har heller ikke ønsket det.

Ja, nemt er det sgu' ikk'!

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Simona - Uniquebook:
Jeg kan så nævne, at vi endnu ikke - i 2010 - har et fladskærms-tv som alle andre, selvom vi da bare kunne købe et..

Jeg kan så trøste dig med et en fremtidsforsker har sagt at det er kun tabere der har fladskærms-tv. Det er in nu at have billederørstv. Big Smile - så jeg er en taber :)

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)