Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Copytection.com - Fælles brainstorming på koncept

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 668
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

For inspiration kunne du også kigge på Copyscape, samt spørge de danske gymnasier og universiteter. Jeg ved ikke hvilket system de bruger (og om det evt. er det samme som i Sverige), men de bruger i hvert fald også et system til at detecte om opgaver er plagiater. Jeg tror nok at der tjekkes op imod andre opgaver på gymnasier/universiteter og altså ikke internettet, men teknisk kommer det nok til at minde meget om hinanden.

Fra København
Tilmeldt 31. Jan 10
Indlæg ialt: 535
Fra  Edison Law Advokater Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Ret interessant. Jeg har netop talt med min søster, som er gymnasielærer. Hun sad i skolens IT-udvalg og undersøgte på et tidspunkt mulighederne for at få et kopi-system. Hun fandt frem til to ting: 1) De løsninger, hun kunne finde, var for langsomme og krævede fx overnight-scanning 2) Løsningerne var for dyre til gymnasiets budget.

Jeg har set nærmere på Urkund, som lader til at gøre et rigtigt godt arbejde set udefra. Der er en artikel fra Computerworld fra 2003, der omtaler Urkund og at de er på vej ind i Danmark. Ved dog ikke hvad det blev til og om de aktivt markedsfører sig i Danmark, har danske partnere (fx Studieportalen, Infomedia) osv.

Advokat & partner
Edison Law Advokater

Tilmeldt 10. Jun 10
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

 

På mit gymnasium, Niels Brock, har vi noget der hedder SafeAssignment. Den tjekker alle vores opgaver igennem lige efter vi har afleveret dem online (hvilket vi gør med over 90% af vores afleveringer!) og det tager max 30 min fra opgaven er afleveret til vi kan se hvor meget af vores aflevering der er identisk med andre afleveringer der igennem tidens løb er kørt igennem systemet. Derudover tjekker den også studienet, studieportalen o.l. og alle andre web sites på nettet.

Hvis den finder et match overstreger den det tekst i dokumentet og skriver et link til hvor den fandt det.

Super simpelt.

Hvis man har over 15% eller sådan noget i match, kan der være tendens til snyd, men for det meste - i hvert fald for mit vedkommende - er det udelukkende citater og navne den siger er kopieret - og det må man jo gerne! 

Ved ikke om du kan bruge det til noget, men tænkte bare, at det nok er et lignende system som det de i Sverige bruger (Urkund).. 

Her er et link, så du kan læse mere om hvordan det hele fungere: http://safeassign.com/

Håber du kan bruge det! :)

 

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Fairtime:

Simply Law:
Folk siger af og til, at jeg skal holde mine idéer tæt ind til kroppen. Dog har jeg det sådan, at eksekveringen tæller og hvis nogen kan eksekvere mine idéer bedre end mig, har de fortjent det.

Yes

 

Yes !!!

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)