Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Copytection.com - Fælles brainstorming på koncept

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 31. Jan 10
Indlæg ialt: 535
Fra  Edison Law Advokater Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Aminoer

Jeg har købt domænerne copytection.com og copytection.dk og vil løse følgende problem:

Mange små og mellemstore virksomheder får kopieret indhold på nettet, men 1) finder ikke altid ud af det og 2) ved ikke hvad de skal gøre hvis de opdager kopieringen.

Jeg er interesseret i ALLE tanker, input, idéer, erfaringer, kritik, forbedringer osv. som I kan komme på. Jeg skal også have samlet et team og håber, at eventuelt interesserede kigger med her.

Jeg forestiller mig, at produktet kunne bestå af følgende moduler:

  • online registrering/hosting af ophavsretligt beskyttet materiale, fx artikler, musik, video, billede osv. Det sikrer bevis for, at man er ophavsmand til materialet, hvilket tit er et issue ved efterfølgende kopiering. Registrering gør også tracking af ulovlig kopiering lettere efterfølgende. Der findes en del udbydere af lignende services worldwide , men ikke noget af skræmmende kvalitet. Så vidt jeg ved ingen service i Danmark eller Tyskland 
  • overvågningsservice. Overvågning af, hvorvidt indhold bliver kopieret fra hjemmesider 24-7 med notification til ejer om eventuel kopiering. Her findes ingen løsning så vidt jeg ved. TinEye og CopyScape er halve løsninger, koster penge for premium, søger kun billeder og tekst isoleret og tager tid og ressourcer at bruge kontinuerligt. Teknologien er til stede for den løsning, jeg tænker på, men kræver en del udvikling. Kunder får så "Copytection"-mærke på hjemmesider, som der skal opbygges brand omkring.
  • håndhævelse af rettigheder. Når kopiering er konstateret (evt. koblet med overvågningsservicen) tilbydes kunden at forfølge krænkelsen (fjernelse/erstatning), evt. via cease and desist letter fra os (på det relevante sprog) eller via advokat-partner i det pågældende land. Her findes DMCA, som dog kun fjerner kopieret indhold.

Markedet er kæmpe-stort for det her og der bliver knyttet større og større værdi til ophavsretligt beskyttet indhold på nettet.

Folk siger af og til, at jeg skal holde mine idéer tæt ind til kroppen. Dog har jeg det sådan, at eksekveringen tæller og hvis nogen kan eksekvere mine idéer bedre end mig, har de fortjent det.

 

Advokat & partner
Edison Law Advokater

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Rigtig god ide. Gode domænenavne du har registreret, utroligt at de var ledige. :) Du burde måske lige snuppe .net også, det er jo ikke så dyrt og endelsen passer fint til formålet med domænenavnet.

Held og lykke med ideen, jeg bliver nok en af dine fremtidige kunder, når jeg en dag får mit projekt op at køre. :)

Kommer snart...

Fra Odense NV
Tilmeldt 8. Jan 10
Indlæg ialt: 260
Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Super fedt koncept.

Jeg er dog meget skeptisk overfor hvordan du har mulighed for at lave en brugbar "overvågningsservice", som du beskriver. Selve teknologien bag er der naturligvis, men der er simpelthen for meget data på internettet, til at du vil kunne lave en rigtig service, som kan overvåge om en anden hjemmeside, har brudt en af dine kunders copyright

Den eneste potentielle mulighed jeg kan se (ud over at lave en crawler-database på størrelse med Google), ville være at søge i gennem Google's enorme database, efter registrerede copyrights for dine kunder, og gøre kunden opmærksom på, hvis der skulle være indhold af en vis lighed. Det fungerer dog ikke med søgning på billeder. Desuden er det vist ikke reelt muligt, da Google kun tillader at søge et givent antal gange i minuttet (ikke nok til at bladre en masse kunders forskellige copyrights i gennem) og det er helt sikkert i mod deres egne regler for brug af servicen.

Men jeg glæder mig da til at se, hvad du får udarbejdet Smile

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Et issue du kan have med, er hvordan systemet kan integreres med diverse CMS/blog systemer (wordpress, joomla), samt lave en udvikler dokumation så det kan bygges ind i folks hjemmelavede systemer.

Det jeg tænker, er når jeg skriver en ny tekst, så skal den automatisk submittes til dit system. Den alternative løsning er at lave en spider som kan indeksere kundernes sider, eventuelt udfra et sitemap. Kunden skal måske søge for at angive med beskyttede materiale med en HTML-kommentar:

<!-- CP -->
beskytte tekst
<!-- // CP // -->


Der er i hvert fald nogle tekniske udfodringer, men der er langt fra umuligt.
Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Simply Law:
Folk siger af og til, at jeg skal holde mine idéer tæt ind til kroppen. Dog har jeg det sådan, at eksekveringen tæller og hvis nogen kan eksekvere mine idéer bedre end mig, har de fortjent det.

Yes

Fra København
Tilmeldt 31. Jan 10
Indlæg ialt: 535
Fra  Edison Law Advokater Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak til alle for input. Hvordan ser I det kommercielle? Tror I folk vil købe? Ser I andre services, man kunne tilbyde for at beskytte rettigheder online? 

Jeg kommer til at mikroteste efterspørgslen med one-page website med indsamling af mail-adresser kombineret med adwords.

Advokat & partner
Edison Law Advokater

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Rigtig god ide, glæder mig til at se hvad det udvikler sig til rent konceptmæssigt :-) 

Jeg arbejder selv med et par ideer omkring markeds-surveillance ;-) ... Derfor er jeg også som de andre lidt spændt på at høre hvordan du får den tekniske del af sagen løst. Jeg har arbejdet med området tidligere, men den form for tekst-surveilence "overalt" er ret så krævende som andre også skriver ;-) 

Hvor stor det bliver rent kommercielt kommer nok meget an på din målgruppe, forretningsmodel samt priser... 

God weekend

Anna

Fra Haderslev
Tilmeldt 11. Nov 07
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej!
Jag hoppas det är OK att jag skriver på svenska...

Ideen är faktiskt riktig bra. Ett sätt att utveckla det vidare är att erbjuda skolor, gymnasier och universitet att kontrollera misstänkta skolarbeten för plagiat och kopiering av andras arbeten.

Jag har arbetat som lärare i många år i Sverige och där finns ett företag som heter Urkund som lever på just den typ av service, och även till verksamheter - se nedan artikel om tjänsten:

http://www.diu.se/nr3-02/nr3-02.asp?artikel=s13

Länk till Urkund:

http://www.urkund.se/

Hälsningar

Stefan Kalmar

Fra København
Tilmeldt 31. Jan 10
Indlæg ialt: 535
Fra  Edison Law Advokater Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

@ Stefan: 1000 tak for input! Det var præcis den type information, jeg håbede at få. Det viser, at der er uanede måder at vinkle og sælge kopi-relaterede services på, hvis man tænker kreativt.

Har du selv erfaringer med Urkund? Og ved du om det er en kommerciel succes i Sverige?

Advokat & partner
Edison Law Advokater

Fra Haderslev
Tilmeldt 11. Nov 07
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen!

Jag vet att när jag lämnade Sverige för 3,5 år sedan var det ca. hälften av Sveriges alla kommuner som hade tecknat avtal med Urkund - så det innebär då i alla fall att de hade en hel del att göra och hade en god utveckling. Själv har jag inte använt mig av deras tjänster, men har kollegor som har det och det var ytterst enkelt - man skickade in antingen elektroniska dokument eller kopior på utskrifter till urkunds granskare som med hjälp av diverse databaser och givetvis olika sökmotorer jämförde innehållet som var misstänkta för plagiat.

Hälsningar

Stefan Kalmar

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)