Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Springet på TV2- hvad synes I?

Side 4 ud af 15 (141 indlæg)
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 08:26
Hvor mange stjerner giver du? :
  Jeg så også udsendelsen igår, og jeg må da indrømme at jeg så den fra start til slut og følte mig rimeligt godt underholdt. Ikke fordi jeg lærte noget af at se det, men blev bare generelt godt underholdt. Dario-drengen var helt klart det komiske indslag; en crash''n''burn type, som er så opslugt af sig selv og de penge han måske kan tjene, at han risikerer at ødelægge det for sig selv og de andre. Jeg syntes udsendelsen i sin helhed var lidt a-la Compaq''s gamle reklamer - hvor der var 4 scandinaviske gutter (og senere en gutinde) som startede en dot-com biks i et lagerlokale. Den kunne man ikke lære en noget af - men blot blive inspireret og underholdt af. Men jeg tror at Springet vil give nogle af dem som går med iværksætteri i tankerne lidt mere at tænke over - og måske netop derfor turde at tage Springet.
 
  Hvis man skal se noget om iværksætteri - og samtidigt vil lære noget af det - så skal man enten kigge på de små klip på virk.dk eller se filmen "Startup.com".
 
/Jesper
www.MediaMouse.dk      jesper snabelA mediamouse.dk
Fra 8654 Bryrup
Tilmeldt 2. Oct 05
Indlæg ialt: 234
Skrevet kl. 08:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis idéen med programmet er at få flere til at tage springet som iværksætter, hvorfor skal man så udpege en vinder?

Jeg tænker, at det er lavet for underholdning og ikke andet. Synes ikke det giver folk med overvejelser om at blive iværksætter noget overbevisende værktøj. Dertil skulle der have været en del mere analyse af deres metoder og koncepter.
 
Finn
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg tror mere at ideen er at give måske-kommende iværksættere indblik i den verden de måske er på vej ind i. Successen af udsendelsen skal ikke nødvendigvis måles på hvor mange iværksættere der springer ud som følge af programmet, efter min mening.
 
Hvis en person overvejer at bliver iværksætter, men pga. udsendelsen siger: "Nej, alt det bøvl gider jeg sgu ikke igennem". Så er det også en succes i mine øjne - for hvad kan man bruge et kuldsejlet iværksætterprojekt til? Det er da bedre at sikre at flere dem der tager springet VIRKELIG mener noget med det, og ikke giver op første gang der er modgang.
 
Iværksætteri er meget oppe i tiden. Både i medier, på Christiansborg, på uddannelsesinstitutioner etc. Jeg frygter måske sommetider at kommende iværksættere ikke får ordentlig rådgivning/information om hvor krævende det er, og hvor meget det kommer til at fylde i ens liv - på godt og ondt.
 
/Carsten
Fra 9240 Nibe
Tilmeldt 22. Sep 05
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er lidt uenig med de personer der mener mobil-pitten var med pga. Dario.

Jeg tror et eller andet sted på produktet, men at købe mercedez efter ikke engang 4000 solgte enheder.... tjaaa....
 
Den største fordel ved at have dem med mener jeg er at rigtig mange går rundt med den gode idé til noget simpelt.
Og her ser vi 3 drenge der får idéen (det var vist endda konen til den ene), låner nogle penge, og bestiller tingene fra Kina.
Jamen - til hr og fru danmark som går med en god idé er det jo glimrende.
At de har interne problemer, og problemer med afsætning - det er der sikkert mange herinde der kunne have fortalt dem, men det giver et godt billede af hvad der skal til, og at det ikke bare er lige ud af landevejen....
 
Som sagt mener jeg de skulle have kigget lidt på designet, forestil jer et lækkert dansk design ala B&O, og vi ville alle købe enheden til 99 eller 169!
 
Med venlig hilsen
 - René R. Nygaard
   Store it systemer er IKKE ensbetydende med lange svartider
Fra 9240 Nibe
Tilmeldt 22. Sep 05
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skrev tidligere om et alternativ til Springet.

Jeg har på opfodring fundet programmet som hedder Hvem er Chef og kommer sørme også torsdag kl 21:50 på dr2
 
Det er dog noget anderledes, og virker til at være fokuseret på "Produktionsvirksomheder".
 
Med venlig hilsen
 - René R. Nygaard
   Har Jeres brugere oplevet lange svartider ?
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 10/21/2005 8:37:49 AM Forfatter: Finn

Hvis idéen med programmet er at få flere til at tage springet som iværksætter, hvorfor skal man så udpege en vinder?

Jeg tænker, at det er lavet for underholdning og ikke andet. Synes ikke det giver folk med overvejelser om at blive iværksætter noget overbevisende værktøj. Dertil skulle der have været en del mere analyse af deres metoder og koncepter.
Finn



Ideen med præmien er at anerkende iværksætteri og præmiere de bedste. Det giver mange folk lyst til at prøve selv og samtidig gøre iværksætteri stuerent og noget man godt kan fortælle sin svigermor, man vil give sig i kast med. Ideen er ikke at fortælle hvordan man gør, ideen er at vise hvor forskellige iværksættere er og at man ikke behøver at have en PHD for at starte for sig selv. Den målsætning syntes jeg faktisk programmet rammer flot.
Husk nu at du ikke selv er målgruppen, så derfor skal du ikke tager udgangspunkt i dig selv. Målgrupper er alle dem der ikke er startet endnu.

 
Dbh Martin
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :
  Årh crap... Nu bliver jeg simpelthen nøddtil at få købt den harddisk-recorder!
 
Hvorfor skal de altid sende de, meget få, interessante udsendelser på samme dag og tidspunkt??
 
/Jesper
www.MediaMouse.dk      jesper snabelA mediamouse.dk
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

  Nu jeg lige husker det:

Der var et stærkt guldkorn med i Springet igår som eventuelt kommende iværksættere burde bide mærke i - det var dog ikke særligt tydeligt:
 
Den ene af Smoke Solutions -gutterne kommer hjem til kærsten, efter at have fået verbale tæsk af en kunde og kan se frem til endnu mere overarbejde, og så begynder kærsten på "..nu er det jo også snart weekend - det bliver dejligt...." - og han står med hovedet nede i skraldespanden med et opgivende look i ansigtet og svarer ".....ja....". Efterfølgende kommer så diskussionen om han skal aflyse det ellers planlagte besøg af hans mor eller ej. Det er her hvor guldkornet ligger: Planer kan let gå af fløjten, og du vil som iværksætter bliver sat i situationer hvor du bl.a. skal vælge imellem pest eller kolera - Stress på hjemmefronten eller stress på arbejdet.
 
 Når man starter som iværksætter, så skal man være forberedt på at betale prisen - ikke blot økonomisk. Og det syntes jeg faktisk Springet gav nogle eksempler på i går - også med ham Mobil Pit -sælgeren som var ved at kolapse af stress.
 
 
/Jesper
www.MediaMouse.dk     jesper snabelA mediamouse.dk
Fra 9240 Nibe
Tilmeldt 22. Sep 05
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Er springet ikke 20:35 til ca. 21:30 ?

Hvem er chef starter 21:50 - perfekt timet. Man kan lige nå 2 indlæg på Amino og hente en kop kaffe!
 
Jeg er helt enig i din observation. Jeg har gjordt det klart for familie med mere at pt. er min tid på firmaet.
En god kammerat til mig mistede sin kæreste. Efter 3 måneder som iværksætter gav hun ham et ultimatum - har du ikke tjent kassen om 3 måneder kan du finde et arbejde, eller en anden kæreste. Han er lige flyttet ind hos sin nye kæreste....
 
Med venlig hilsen
 - René R. Nygaard
   Kompleks overvågning - på den simple måde
Fra Skærbæk
Tilmeldt 11. Oct 05
Indlæg ialt: 713
Fra  Eventbooker.dk Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Bliver nød til at ytrer min konspirationer, som egentlig bare realiteter.

Det er rigtigt, at pragrammet er lavet i samarbejde med erhvervs- og selskabsstyrelsen, og langt hen af vejen følger den jo også deres idéer, og jeg er ikke et sekund i tvivl om, at dette sætter noget i gang i folk, og der vil ske noget med antallet af folk der tager springet.

Men men men. Marting du siger, at det ikke er TV2 idé eller koncept. Jeg er ikke helt sikker på om jeg skal forstå det som, at programmet ikke er deres idé eller koncept eller det at sælge reklamer????
Men programmet bærer jo tydeligt præg af, at der har været underholdningsfolk inde over, som skal tænke på de reklamer, der bliver sent før og efter programmet. et eksempel på det er Darioen. Hvorfor i alverden skullde vi bruge 4½ minut på hans mercer-handel? Det fortæller i hvert fald ikke meget om iværksætteri. Eller hvorfor skal der stemmes virksomheder hjem? I princippet kunne man jo bare beskrive virksomhederne i udsendelsen....

Jeg siger ikke, at det nødvendigvis er forkert. Vi må bare indse, at vi lever i en medieverdenm hvor medierne sender det der skaffer kunder til deres aftagere af reklameblokke. Selv i dag hvor en udsendelse som nyhederne er tilpasset folks følelser, for at fastholde dem, så er det klart at et program som "Springet" også bliver det.

Det er underholdning - men lad os håbe at det giver Danmark nogle iværksættere.

Nu har jeg endelig fået min logo til at virke i min signatur. Prøv at trykke på det

søger ligesindede i Sønderjylland

Side 4 ud af 15 (141 indlæg)