Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til Navision - Nav 5.0: Vægt på en vare

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jun 09
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har på nogle varer lagt vægt (netto kg) på (under fanebladet udenrigshandel).

Mit spørgmål: Er det muligt at udskrive en liste med, hvor mange kg. man har solgt i et givet periode?

På forhånd mange tak for hjælpen. :-)

Fra Middelfart
Tilmeldt 1. Dec 08
Indlæg ialt: 238
Fra  Dynamics Experts ApS Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Nej der er ikke nogen standard rapporter der kan gøre dette, medmindre din basisenhed også er angivet i vægt.

Men det er en simpel ændring til f.eks. rapport 712 der ikke tager mange minutter at lave hvis du selv har rapportdesigneren (og har prøvet det før).

Fra Odense
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 391
Fra  Novitas A/S Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej TS_DG, det er ikke understøttet standard i Navision, at man kan trække en rapport over salg med summeret vægt. Du kan dog få udviklet sådan en af Navision konsulent/udvikler. Det er en lille opgave på 15 minutter.

Shipmondo.com | En komplet fragtløsning til din virksomhed.

Tilmeldt 2. Jun 09
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Erik,

Tak for dit svar.
Jeg har fundet rapport 712 i Object Desginer - Hvordan ændrer jeg i denne så vægten også kommer med i rapporten? For når jeg vælger knappen Design, så kommer der bare en boks, hvor der står: Item

Jeg har tidligere være inde og designe vores faktura, men kan ikke huske hvordan jeg kom frem til det.

Fra Odense
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 391
Fra  Novitas A/S Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej TS_TG

For at du kan beregne vægten på  varerne på dine salg, så kræver det lidt mere end bare viden omkring layout design af Navision rapporter. Du skal ind og programmere nogle variabler som beregner vægten.

Det anbefales ikke, at du begynder at rode med kildekoden, hvis du ikke har erfaring dette.

Du er velkommen til at smide mig en e-mail på nn (a) advizeit.dk, så kan jeg hjælpe dig med det.

Shipmondo.com | En komplet fragtløsning til din virksomhed.

Fra Middelfart
Tilmeldt 1. Dec 08
Indlæg ialt: 238
Fra  Dynamics Experts ApS Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

ts_dg:

Jeg har fundet rapport 712 i Object Desginer - Hvordan ændrer jeg i denne så vægten også kommer med i rapporten? For når jeg vælger knappen Design, så kommer der bare en boks, hvor der står: Item

Jeg har tidligere være inde og designe vores faktura, men kan ikke huske hvordan jeg kom frem til det.

Du bør som udgangspunkt, med mindre du er meget erfaren som rapportudvikler, ikke ændre direkte i rapporten. Istedet tager du en kopi af den først. Så kan du ikke "ødelægge" noget! Det gør du ved at gå ind som du har gjort, hvorefter du så vælger Filer > "Gem Som" og angiver et nyt objektnummer (vælg et mellem 50000 og 50099 som er med i din rapportdesigner). Du skal også give den et nyt navn.

Dernæst kan du vælge enten at tilføje en ny kolonne eller evt. ændre den nuværende kolonne der udskriver Antal (Sales Qty). Når du står i billedet hvor du kun ser Item, så kan du vælge "Vis" og derefter "Sections". Herinde ser du alle felterne som de står på rapporten. I den linie der hedder "Item, Body (7)" kan du vælge feltet "Sales Qty". Derefter vælger du "Vis" -> "Properties". Nu finder du den property der hedder "SourceExpr". Her skulle der gerne stå "SalesQty". Du kan nu tilføje *Item."Net Weight" så der står SalesQty*Item."Net Weight" i feltet.

Håber du kan få det til at virke. Det er ikke svært.

Tilmeldt 2. Jun 09
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Erik,

Tak for dit svar.
Jeg har her fået det til at virke som du skriver. Så nu er der samlet vægt ud for hver varer :-)
Hvad skal der så stå i feltet som er i Item, GroupFooter (8) og i Item, Footer (9), så jeg også den samlet total vægt?

På forhånd tak.

Fra Middelfart
Tilmeldt 1. Dec 08
Indlæg ialt: 238
Fra  Dynamics Experts ApS Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hehe, den er straks værre. Det vil kræve ændring i selve koden bagved rapporten at gøre det. Og det må jeg give Nicklas ret i nok er lidt udover begynder niveau.

Du kan jo komme ud for at de foskellige vare ikke vejer det samme, hvilket betyder forskellige beregninger. Det kan gøres og vil ikke tage lang tid, men er dog mere besværligt end ovenståede. Dog så komplekst at jeg ikke vil bruge tiden her.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)