Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Driftsbudget, tøjbutik, er der nogen der har erfaringer med omkostnigner i fbm. opstart og drift?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Svendborg
Tilmeldt 29. Jan 08
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Fruen og jeg overvejer at starte en tøjbutik. Er der nogen der har brancheerfaring og vil hjælpe os med at skimme talene i vores driftsbudget, opstartsbudget og vores likviditetsbudget igennem?

Vi vil gerne vide om vi er helt ved siden af, eller om vi kan forvente at det som vi har lavet, er realistisk.

Mvh Jan

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Tænk jer rigtig rigtig rigtig godt om, før i åbner især tøjbutik... Bare et godt råd, da branchen bløder!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Svendborg
Tilmeldt 29. Jan 08
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er din erfaring med tøjbutikker, og hvad baserer du dit råd på?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

JCF78:

Hvad er din erfaring med tøjbutikker, og hvad baserer du dit råd på?

Har været indenfor branchen de sidste 8-9 år, og den har aldrig været så hård, og med så mange tabere, som der er lige pt...

Ellers gå ned i den lokale gågade, og spørg indehaverne, om det er sjovt... Du vil nok se et ret skræmmende fælles træk hos alle...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Ja....er en barsk branche........!

Har et par tøjbutikker(Fisketorvet) som kunder, som har det rigtig svært i disse.

MvH

Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Helt enig i, at det ikke er den sjoveste branche pt.

Derfor meget fornuftigt med et realistisk budgetmateriale, hvor der er taget højde for alle tænkelige forhold. Et af hovedpunkterne er derfor at have styr på de faste omkostninger og lønningerne.

Jeg vil anbefale, som I gør nu, at få en kompetent rådgivning omkring hele opstarten og investeringerne, især hvis en del af projektet skal finansieres med fremmed kapital.

Held og lykke med projektet.

Hilsen

Tonny

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis I endelig vil starte op, så overvej at overtage en eksisterende butik, fremfor at åbne op selv...

For det første overtager i en butik i drift, hvor der følger en masse inventar, PR osv med. Dernæst så slipper i for de værste startomkostninger, og gør dermed investeringen mindre...

Rigtig mange steder kan man overtage lokaler kvit og frit, da folk bare vil slippe for huslejen... Dvs ingen afståelse eller andet gøjl under bordet...

Og så sørg for, at have de rette mærker/varer, ellers åbner i en synkende skude allerede fra start... Forbruget falder voldsomt, og kunderne køber kun de mest nødvendige og attraktive ting pt...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :

PS husk på at et budget er tal på et kontor, mens virkeligheden ligger udenfor kontoret...

Så selv det mest neutrale budget, kan være oppustet i forhold til virkeligheden pt... Intet er normalt mere...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

PS husk på at et budget er tal på et kontor, mens virkeligheden ligger udenfor kontoret...

Så selv det mest neutrale budget, kan være oppustet i forhold til virkeligheden pt... Intet er normalt mere...

Jeg er stort set enig med Fashion-Seller og hans indlæg i denne tråd, men..

Budgetter er ikke kun tal på et kontor, tværtimod er det et styringsredskab under givne forudsætninger, som alle virksomheder burde have og benytte løbende.

Det skal bemærkes, at der ikke er nogen planer uden planlægning, så derfor er et budgetsystem et fortinligt værktøj til at få overblik over den fremtidige økonomi ligesom det kan "rulles", så de realiserede tal løbende afspejles i korrektioner i budgettet.

I denne situation kunne man eks. køre med 2 budgetter, dels et meget realistist og forsigtigt budget og dels et budget ud fra en "worst case" scenario", hvor man relativt enkelt kan se den absolutte bund og minimum til eks. indtjening m.v.

Hilsen

Tonny

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny Skov Pedersen:

Jeg er stort set enig med Fashion-Seller og hans indlæg i denne tråd, men..

Budgetter er ikke kun tal på et kontor, tværtimod er det et styringsredskab under givne forudsætninger, som alle virksomheder burde have og benytte løbende.

Det skal bemærkes, at der ikke er nogen planer uden planlægning, så derfor er et budgetsystem et fortinligt værktøj til at få overblik over den fremtidige økonomi ligesom det kan "rulles", så de realiserede tal løbende afspejles i korrektioner i budgettet.

I denne situation kunne man eks. køre med 2 budgetter, dels et meget realistist og forsigtigt budget og dels et budget ud fra en "worst case" scenario", hvor man relativt enkelt kan se den absolutte bund og minimum til eks. indtjening m.v.

Sorry fik vist udtryk mig forkert, for er enig i, at det er et MEGET vigtigt styringsredskab især idag...

Det jeg mente var, at man ik må tro, at fordi der står +900.000 kr på bundlinien i budgettet, at det så er noget "man bare lige gør"... Det kræver ualmindelig meget hårdt arbejde, og så er det måske en god ide at være en smule tilbageholdende, så man ik starter bagud 0-1...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)