Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fotoudstyr til Produktbilleder - Hvad skal jeg bruge?

Side 2 ud af 5 (44 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Fotograf Carsten Olsen:

Jeg har PB'et lidt med Anders.De har rent faktisk udstyret i orden og har brugt en hulens masse tid på billederne, men alligevel er resultatet lang fra f.eks. www.esprit.dk

Du ved godt, hvor store firmaer det er, som du henviser til?

Ingen små eller mindre firmaer har ressourcer til så dyre billeder... Dertil kommer logistik, lagerstørrelse osv...

Små virksomheder ville død pga omkostninger, hvis man forsøger at konkurrere med firmaer, som Esprit, Asos mm...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Du ved godt, hvor store firmaer det er, som du henviser til?

Ingen små eller mindre firmaer har ressourcer til så dyre billeder... Dertil kommer logistik, lagerstørrelse osv...

Små virksomheder ville død pga omkostninger, hvis man forsøger at konkurrere med firmaer, som Esprit, Asos mm...

 

Jeg tror ikke Carstens pointe er at intet mindre end Esprit-kvalitet er godt nok. Det er vel nærmere, at sætte tingene i perspektiv.

Hvis man forventer at kunne nå Esprits niveau derhjemme på matriklen står man jo til en grum overraskelse. Så jeg læser mere hans indlæg som: Ja, du kan godt lave dine egne produktbilleder... Men det kræver en helvedes masse tid og besvær, bare for at komme op på niveau med f.eks. TheDresser (som i øvrigt er på et ganske flot niveau).

Mellem linjerne er pointen så vel at det hurtigt kan være en bedre forretning, at få en professionel fotograf til at klare opgaven... Og den pointe er vel rimelig nok?

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Lone S. Hansen:

Her er jeg vitterligt af skolen "Hvor svært kan det være". Det ved jeg ikke om er naivt, men jeg forestiller mig bare, at jeg med en backdrop, nogle lamper som jeg får hjælp til at sætte korrekt op, og et nogenlunde højkvalitetskamera kan klare mig nogenlunde ud af det.

Jep, Lone du er totalt naiv..... nøjagtig ligeså naiv som jeg var for et år siden, da jeg lavede en tråd omkring kvalitets-produktbilleder til 20 kr. stykket, suk...suk...suk.... Big Smile

Når jeg henviser til Esprit tænker jeg udelukkende på den tekniske kvalitet af billederne - dvs. lys, skygger, farver, skarphed osv. Alle ting er i top. At de samtidig bruger dygtige modeller højner selvfølgelig kvaliteten endnu mere, men mindre kan altså også gøre det, sålænge billederne har et professionelt udseende.

Et godt tøj-foto er for mig et foto, hvor man efter at have kigget 1 sekund nærmest kan føle hvad for noget stof tøjet er lavet af. Den slags opnår man ikke bare sådan lige..... Hvis du bare kaster dig ud i det og måske endda bruger de nemme og billige løsninger, (f.eks. CubeLight "foto-telte"), så får du samme kvalitet som www.thedresser.dk fra den tråd, jeg henviste til i mit tidligere indlæg. Det er OK billeder, men der skal altså mere til at sælge produkter bedst muligt. Jeg havde en lang snak med sidens ejer, Anders, og han har rent faktiskk investeret i  studieudstyr og brugt en hulens masse tid. Der er virkelig gået til den med stor omhyggelighed fra hans side....

De 8000 kr. jeg nævner er for en udvidet version af følgende produkt: http://www.obt.dk/?type=produkt&id=397&pgid=. Nej, jeg får ikke provision hos OBT; han har blot ydet en fantastisk service og rådgivning, når jeg har snakket med hamSmile Jeg aflagde f.eks. hans butik et besøg og sagde direkte: "Jeg skal ikke købe noget, men vis mig hvad jeg kan anbefale til andre, når jeg får forespørgsler". Derefter fik jeg den helt store gennemgang af bla. ovenstående, og fik tålmodigt svar på alle mine tekniske spørgsmål. Jeg håber selv på at kunne investere i ovenstående baggrund senere i år.

Dette indlæg kunne udvikle sig til en hel roman, men det har jeg ikke tid til nu, og hvem f..... gider at læse detSmile Igen... send mig en PB, så kan vi tage den derfra - jeg vil meget gerne uddybe.

Mvh.

Carsten

 

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare lige, for at vi ved, hvad vi taler om - så er det her billeder vi får fra en leverandør:

Klik på billedet, for at se det størreKlik på billedet, for at se det større

Og det er standarden vi pt. går efter.

Vi har indtil videre, fået taget billeder sådan her:

Klik på billedet, for at se det størreKlik på billedet, for at se det større

.. og det er ca. den standard vi er ude på at replikere derhjemme.

Fra Bording, midtjylland
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 564
Fra  Stepfo Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lone

Jeg tror du kommer til at bruge uforholdsmæssig lang tid på selv at lave billederne, selv om du selv kan stå for al efterbehandlingen. Det er desværre ikke bare at "trykke på knappen" for at få tilfredsstillende kvalitet, og billederne er trods alt den eneste information du kan give kunderne om hvilket produkt de køber, udover specifikationer som størrelse, stof osv., og jeg går ud fra disse er ikke er de afgørende parametre for, hvad kunden køber. Der er en grund til det tager fire år at blive fotograf, og at fotografere mennesker er ikke i den lette ende af skalaen.

Når det så er sagt vil jeg mene, at cubelighten er en udmærket opstilling til simple modelfotos.

Jeg synes du skal gå videre med din fotograf eller evt. finde en som er mere fleksibel i fht. mindre serier, men uanset hvilken løsning du vælger, så håber jeg det bedste :-)

Venlig Hilsen

Allan

 

 

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hold da op, der er gang i den her tråd, mens man sidder og skribler. Lone, de viste billeder er helt klart i en kvalitet, som jeg vil betegne som professionel. Min pointe er: man opnår altså ikke bare sådan lige den kvalitet. Det er lyssætningen, der giver det rigtige udseende, og det tager altså tid at lære. Forskellige typer stof kræver hver sin tilpasning af lyset for at få det optimale udbytte. Man får meget let de her "mudrede" billeder, hvor der mangler dybde i skyggerne.

/Carsten

 

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Lone S. Hansen:
Jeg har nu kigget på sådan en stor CubeLight-ting, hvor der stilles 2 lamper på hver side. Jeg går ud fra, det er den du hentyder til med de ca. 8.000 kr.
Vil det kunne dække mine behov -

Ja og du kan nemt lave den selv Smile

Køb ren argan olie her

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, men vores situation er den, lige nu at vores "husfotograf" (som vi kun nåede at nyde, ganske kort), ikke længere har tid til os, da hun har taget fuldtidsarbejde, udenfor sit studie.

Studiet er placeret på vores lager. (Tadaa!) Hun har lejet et lokale af os, til sit fotostudie, hvilket jo var et smart samarbejde for os begge. Nu er hun her ikke længere til hverdag og vi får ikke taget billeder, får dermed ikke nye varer online, og får dem derved selvfølgelig ikke solgt.

Vi har derfor brug for at finde en løsning - forholdsvis hurtigt.   Optimalt ville selvfølgelig være, at låne/leje hendes studie, men da hun har flyttet noget af udstyret hjem - og jeg sagtens kan sætte mig ind i, at hun ikke gider have amatørspassere løbende rundt og rode med hendes dyre grej, er vi altså nødt til at finde en anden løsning.

Jeg er som sagt meget lidt interesseret i, at skulle ud i byen med varene, så vi har brug for at finde noget der fungerer på lageret.
Hvor langt fra ovenstående billeder, vil et billede med "standard lyssætning" i en Cubelight være?

Som illustrator, kan jeg meget, meget nemt se forskel på en tegning der er i mine - og mine jævnbyrdiges - øjne er 80% færdig og én der er 100% færdig, men 99.8% af befolkningen kan overhovedet ikke se forskellen. 
Kan man - som fotograf - sætte sig i lægmands sted i et øjeblik og vurdere, hvordan kvaliteten af et billede, der skal sælge en bluse ville være, hvis jeg tog billedet i en cubelight med et godt kamera og på billederne jeg postede før?

 

 

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagersalg123 - JEN:

Lone S. Hansen:
Jeg har nu kigget på sådan en stor CubeLight-ting, hvor der stilles 2 lamper på hver side. Jeg går ud fra, det er den du hentyder til med de ca. 8.000 kr.
Vil det kunne dække mine behov -

Ja og du kan nemt lave den selv Smile

 

Kan du uddbybe?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Lone S. Hansen:

Som illustrator, kan jeg meget, meget nemt se forskel på en tegning der er i mine - og mine jævnbyrdiges - øjne er 80% færdig og én der er 100% færdig, men 99.8% af befolkningen kan overhovedet ikke se forskellen. 
Kan man - som fotograf - sætte sig i lægmands sted i et øjeblik og vurdere, hvordan kvaliteten af et billede, der skal sælge en bluse ville være, hvis jeg tog billedet i en cubelight med et godt kamera og på billederne jeg postede før?

Altså sko, bælter, smykker, tasker og andet accessories er faktisk okay nemt at tage billeder af... Du lære det meget hurtigt, og det kræver ik de store investeringer...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 2 ud af 5 (44 indlæg)