Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Registrering af dårlige betalere på hjemmeside

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Fama:

Rigtigt godt indlæg.... Og hvis man ikke bliver solgt af dit moralske argument. Så regner jeg med folk er så gode købmænd at nedenstående kan sætte punktum for folks spekulationer om fornuften i at lave sådanne lister.

Så lige at du var kommet til samme konklussion. For mit vedkommende giver det dog sig selv da jeg hverken kører med trailer, eller bor i nærheden af Bredballe :o)

Men jeg er godt nok rystet over at et firma kan finde på den slags. Så er kommer man da i tvivl om hvor grænsen går. Jeg kan dog godt følge deres frustration, men vi har trods alt nogle regler vi allesammen spiller efter, ellers er vi jo ikke et hak bedre selv.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

igang:
Jeg kender udmærket frustrationen ved dårlige betalere, men hvis man ikke vil følge de spilleregler der er i den forbindelse, skulle man overveje at lukke firmaet og få et almindelig lønmodtagerjob. Så slipper man også for mavesår over manglende betalinger :o)

Nu følger jeg også spillereglerne med mine egne udestående, og det er altså en langsommelig proces, og ved at flere at de udstående er folk der faktisk kan betale det de skylder, de vælger dog bare at lade være med at betalte, netop fordi udsigterne til at penge skal falde er meget lange.

Og imens kan man så betale folkene der løn, betale for materialerne og omkostningerne der har været, dertil kommer så lige afregningen af momsén på det udestående, kan godt forstå mange efterhånden har lukket ned pga. dårlige betalere, for det er sku en dyr omgang at skulle lege kassekredit for de personer der bestiller en vare, de på ingen måde har tænkt sig at betale for, før der ligger en dom på det som kan tage over 1 år for tiden.

Så et almindelig lønmodtagerjob er noget man måske skulle falde tilbage på, frem for at arbejde gratis i længere tid, for at kunne betale omkostningerne fra de dårlige betalere.

 

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Bang:

Så kunde A handler ved mig - jeg sender en regning på det jeg mener vi er blevet enige om - han er af en anden opfattelse - jeg bliver sur og smider hans navn på min side... men hvem havde ret??

Det er simpelthan bare luset... rigtig dårlig stil. ;-/

Helt enig, og det er præcis det jeg mener med misbrug af sådan en liste.

Var det dog en kunde der totalt ignorer alle henvendelser omkring betalingen, kan jeg godt forstå nogle måske ville advare andre om samme person.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, lige præcis - men det er bare alt for farligt at lade "os" om det... det har vi folk til - givetvis tager det lidt tid, men det er immervek de spilleregler der gælder.

Jeg synes det er dybt forkasteligt at folk gør sådan noget. Selvfølgelig skal man heller ikke undlade at betale for en ydelse eller produkt - men jeg er 100% indstillet på, at det kan blive en realitet for mig også. Hvem ved - måske den næste kunde stikker af fra regningen... men dét vidste jeg inden jeg begyndte på det her altså.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Koludabyg:
Nu følger jeg også spillereglerne med mine egne udestående, og det er altså en langsommelig proces, og ved at flere at de udstående er folk der faktisk kan betale det de skylder, de vælger dog bare at lade være med at betalte, netop fordi udsigterne til at penge skal falde er meget lange.

Som sagt kender jeg selv til den indebrændte følelse man får, og de tanker man gør sig om skyldnerne. Men som dig, valgte jeg dog at følge reglerne.

Jeg fandt frem til et sindssygt effektivt inkassoselskab, der hele håndterede sagen efter rykker 3. De er desværre blevet opkøbt eller overtaget af et større, der kun nu kun håndterer store tilgodehavender. Men det var altså ikke noget med store tatoverede mænd (dem kunne jeg selv have sørget for), men nogle søde unge piger der var utroligt insisterende. Jeg fik alle mine penge, og de fik deres. Det tog naturligvis noget tid, men det gik.

Så jeg kan kun opfordre til at finde et godt inkassoselskab, evt. med "no cure no pay". Det har jeg i hvert fald gode erfaringer med. Jeg er klar over at ventetiden kan tage livet af et firma, og det er der ingen der kan være tjent med. Men en offentlig gabestok er ingen tjent med, alene fordi det kun er den ene part, der "er hørt" på sådan en liste. Og så er vi, som Tonny er inde på, i en situation hvor firmaet agerer både lovgivende, dømmende og udøvende instans. På den anden side, kan det lige pludselig betale sig at være selstændig på denne måde, du slår bare et navn op i telefonbogen, og beslutter dig for hvor meget "den heldige" skylder. Betaler de ikke, er det bare en tur på listen.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

igang:
For mit vedkommende giver det dog sig selv da jeg hverken kører med trailer, eller bor i nærheden af Bredballe :o)

 

Ha ha... Ja når ret skal være ret så må jeg også indrømme, at min "trussel" nok også er lidt tom af samme grund.

Men det skulle overraske mig meget, hvis der ikke er trailerkørende mennesker i Bredballe og omegn, som har samme holdning :)

Så jeg tror snildt vi kan tillade os at konkludere, at det altså ikke er jordens smarteste måde at drive sin forretning på. Så kan folk altid være uenige om de moralske detaljer....

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Højbjerg
Tilmeldt 5. Nov 09
Indlæg ialt: 5
Fra  Sprog & Web Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Koludabyg:
Men er dette lovligt... ?

Jeg spekulerer på, hvad man så stiller op, hvis det ikke er tilladt at offentliggøre en dårlig betaler på fx ens hjemmeside. I sommer oversatte jeg en del af en bog 'En kugle i arkitektur og astronomi' for Rune Jakobsen, der udgav sig for at være arkitekt. Jeg havde en mailadresse på manden samt hans navn og adresse og mente, at det vel var tilstrækkeligt. Ydermere kunne jeg se hans dansksprogede bog ligge på webshops som fx g.dk. 

Nu gik det hverken værre eller bedre, end at manden efter med tilfredshed at have modtaget min oversættelse aldrig lod høre fra sig mere til trods for mine rykkerskrivelser til ham. Jeg sendte så sagen til inkasso, men det eneste jeg fik ud af det var en ekstra regning på 2000,- , fordi de ikke kunne få kontakt til manden. 

Han ligger både på Facebook og LinkedIn, men hvad hjælper det, når han ikke svarer på henvendelser. Hvilke midler har man så, hvis det er ulovligt at lægge hans navn og projekt på ens hjemmeside?

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)