Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

sms betaling

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 698
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

kan man tillade sig at gøre det på en shop hvor man tager snit 1500 pr ordre ??..

Det ville ikke være den fedeste tlf. regning man får ind af døren og i sidste ende være det samme om det er dankort eller mobil.. mm. man køber taltidskort for 3 for 100 hos en grønhandler og har i alt 300 kr at gøre godt med... men net ydelser til 10-50 kr er vel fint nok.. 

eller tager jeg fejl.?

Fra odense
Tilmeldt 27. Jan 10
Indlæg ialt: 359
Fra  waterevents.dk Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

hvordan er det så at det foregår med de der kvik lån man kan foretage over sms på et par tusinde kr?

Kan du gå på vandet? www.waterevents.dk

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Thorborg:
indtil nu er det jo kun services og mindre abonnements aftaler betalingen bruges til, og loftet er nok lavet pga beskyttelse af forbrugerne. men kan denne fordel påvises til de rette er jeg sikker på det kan ændres.

Problemet med abonnementsbetalinger via mobilopkrævning er, at forbrugerne skifter mobilnummer / mobilselskab konstant. Det giver mange problemer i forbindelse med abonnementsbetaling i forhold til en alm. dankort/kreditkort løsning (som trods alt skiftes sjældnere end mobilnummer/selskab)

Fra KBH
Tilmeldt 2. Sep 09
Indlæg ialt: 304
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Thorborg:

hvordan er det så at det foregår med de der kvik lån man kan foretage over sms på et par tusinde kr?

Det er noget helt andet. Det er en forespørgelse/ansøgning

CetaDesign din total leverandør inden for medie.

Fra odense
Tilmeldt 27. Jan 10
Indlæg ialt: 359
Fra  waterevents.dk Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

nu snakker jeg kun om hvad der er på markedet og ikke hvad jeg havde tænkt mig at det skulle bruges til.

jeg bruger f.eks mobilbetalingen når jeg skal have vip på bilgalleri, og det er da også set på diverse dating sites.

jeg så nu bare gerne at jeg kunne købe lidt tøj på smartguy, og blot indtaste mit nr og adresse for at købe. det ville blive en del lettere. og en telefon er snart ligeså personlig som et dankort, og folk der skifter abonnementer i dag tager også gerne nummeret med sig.

men det er kun idéer det hele, jeg tror bare at det kunne være fremtiden. måske dog ikke på den model jeg fremlægger her, men mark my words. mobilbetaling er kun i første generation :-)

snart ser vi vel kaffe/cola/slik automater og offentlig toiletbetaling osv. som kan betales med en enkelt sms også :-)

Kan du gå på vandet? www.waterevents.dk

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Thorborg:

[.....] men det er kun idéer det hele, jeg tror bare at det kunne være fremtiden. måske dog ikke på den model jeg fremlægger her, men mark my words. mobilbetaling er kun i første generation :-)

snart ser vi vel kaffe/cola/slik automater og offentlig toiletbetaling osv. som kan betales med en enkelt sms også :-)

Du har helt ret i at det bliver fremtiden. Jeg har set nogen TV-progammer ( ved ikke hvad det var, bare zapperi ) - men i Japan ( Tokyo ) - er det meget almindeligt at man bruger sin mobil som betalingskort til metroen, og alle den andre småkøb som du nævner.

Jeg tror jeg vil sparer nogen penge sammen og tage en tur til Tokyo - det må sgu være som at rejse 5-10 år frem i tiden. Stick out tongue

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Fra odense
Tilmeldt 27. Jan 10
Indlæg ialt: 359
Fra  waterevents.dk Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

det kunne sikkert også betale sig at få nogle forretnings idéer og/eller forbindelser dernede i samme omgang :-)

Kan du gå på vandet? www.waterevents.dk

Fra Kolding
Tilmeldt 9. Dec 09
Indlæg ialt: 55
Fra  MoreThanIT Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael,

Der er kommet mange gode forslag og input på denne tråd, og jeg vil også gerne komme med mine :-)

Microbetaling kom i 2008 og FynBus var det første pilotprojekt med microbetaling, hvor du kan købe din bus-billet pr. SMS, i dag er der flere der bruger det bla. Tog, bud og metro i København. Udfordringen med microbetaling er at du max må tage 225,- pr. køb og at det skal være for fysiske varer leveret udenfor mobilen. Derudover skal din tjeneste godkendes af alle de 4 danske teleoperatører: TDC, Telenor, Telia og 3. Disse vil typisk tage mellem 6-15% afhængig af produktet. Hvorfor nu så meget?? Jo Teleoperatørerne går jo ud og leger bank for dig, og det er dem der skal sørge for at få pengene ud af forbrugeren.

Som du også skriver vil der komme betaling på slikautomater, møntvask, solcentre osv. det er allerede fremme og vi har et firma i Kolding som er de første og bedste til den slags. De hedder Pay4it.

Overtaksering er en anden mulighed men her tager teleoperatørerne mellem 25-35% for at håndterer en betaling og så skal aggregatoren også have en del af betalingen, så derfor ender du som regel med ca 50% tilbage af en overtakseret besked. Overtaksering er dyr men bliver af teleanalytikere spået som den løsning der vil vinde i den sidste ende. Da den virker, er simpel og selvfølgelig overholder Rammeaftalen.dk

Håber du kan bruge mit input til lidt. Du er også meget velkommen til at kontakte mig.

Venlig hilsen

Mikkel Overgaard
Salgschef
CoolSMS A/S
Mobil +45 42401272
SMS2email +45 6099 4050 6070

Rådgivning i IT og SMS løsninger - MoreThanIT.dk

Fra odense
Tilmeldt 27. Jan 10
Indlæg ialt: 359
Fra  waterevents.dk Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

hej tak for dit input. som sådan har jeg efterhånden forstået pointen i at de 2 ting som er den største barriere er:

1) dyre procenter hos udbyderne

2) et loft på 225 kr

som jeg har været inde på er det loft nok ikke et, der er kommet for at blive, og forstår ikke at man kan begrunde de høje afgifter, med at teleselskaberne skal lege bank. ligesom i kreditkort verdenen, så er det vel den enkelte shop der i sidste ende står med regningen hvis en dårlig betaler ikke betaler sin tlf regning.

men er da glad for de mange svar jeg har fået.

jeg er stadig overbevist om at det første firma der får lavet en billig og brugbar sms-betalingsløsning på højde med pbs, vil få stor succes :-)

Kan du gå på vandet? www.waterevents.dk

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)