Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Scannet shop og Google Analytics E-handelssporing

Side 5 ud af 5 (47 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Knud S.:
Ved du om ver. 2 kan det?

Hej Knud,

Det er jeg næsten sikker på . . mener i hvertfald at man kommer til 'indtast adresse' og derefter til 'vælg betaling' o.s.v.

Nu er det noget tid siden jeg har prøvet testversionen, men mener at det er sådan det er . .  også med step 1 - 2 - 3 - 4 . .

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

I min erfaring, er den letteste måde, at finde ud af hvad Webshop2 fra Scannet kan, at kigge på de shops der er lavet på platformen.  Sådan har jeg i hvert fald forsøgt at lære om deres features, da det er lettest.
http://www.scannet.dk/dk/produkter/shopcms/webshop2/referencer/ 

Der er 2-3 af dem, jeg til stadighed er overbevist om, ikke er deciderede shops. Jeg har i hvert fald endnu ikke formået at putte noget i kurven på dem. (men derfor kan de jo godt være lavet på platformen alligevel). 

Af de resterende, ser det ikke ud til at der vises hvilket step man er på, i indkøbskurven. 

(Jeg håber i øvrigt ikke, for de shopejere at Scannet har lavet statistik over, hvad folk putter i kurven og derefter efterlader, for så har jeg dårlig samvittighed nu) :-)

Man burde kunne sætte det ind - også i Webshop1 via et Javascript. I hvert fald så længe man er på shopdomænet. Så den sidste vil bare hedde "Step 5 - til betaling" og så vil kunden blive kastet over på pay.scannet.dk
Det tror jeg sgu, at jeg vil prøve.  


 

 

Fra Vanløse
Tilmeldt 4. Mar 06
Indlæg ialt: 48
Fra  Den Intelligente Krop Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer,

Jeg testede lige den ene reference og der er ikke nogen step angivelse i den, men... på CONFIRM siden ændres url adressen til dette https://www-shopnavn-dk.128secure.net/dk/order/confirm/ 

Gad vide om www-shopnavn-dk.128secure.net/dk skaber forvirring hos GA???

og... PAYMENT siden hedder https://www-shopnavn-dk.128secure.net/dk/order/external/

- Tommy

Fra Vanløse
Tilmeldt 4. Mar 06
Indlæg ialt: 48
Fra  Den Intelligente Krop Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Puha... det er ikke just brugervenlighed der afspejler deres fejlhåndtering!

X i kortnr og kontrolcifre giver denne fejl

***
Indtast kortoplysninger

cardnr must be digits only (got:x) if cvc is defined, it must be an integer (got:x) cust_email is invalid (got:x) cust_email is invalid (got:x) cust_zip is invalid (got:x)
***

- Tommy

Fra Brøndbt Strand
Tilmeldt 4. Jun 08
Indlæg ialt: 414
Fra  Kipimo Webjuice.dk Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tommy

 

Jeps, betalingssiden giver stadig udfordringer. Jeg testede lige på dogstore.dk, som står i deres referencer. De har formentlig alle salg krediteret besøg fra deres eget domæne eller på anden vis forkert reference.

I skal se efter værdien i Cookien utmz, som indeholder information om trafikkilden.

Måske jeg kan løse det for dogstore.dk, det kommer an på mulighederne for at placere kode på betalingsdomænet...

Partner i digitalbureauet Ambition, samt ejer af webshoppen https://froesnapperen.dk/ 

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har skrevet til de fleste af jer i tråden og spurgt hvor jeres analyticskode er placeret - og har gloet på en hel masse andre shops, og der lader ligesom ikke til at være nogen rød tråd i, hvor det kode bliver placeret - heller ikke af Scannet.

Jeg ville bare lige opdatere og sige, at jeg d. 6  maj også indsatte min Analyticskode i Head-tagget på min shop, fordi jeg kunne se at det også sad dér på nogle Scannet-shops.
(Det er Scannet der har indsat min kode, i tidernes morgen).

Siden da, har referals for salg ændret sig i Analytics / Ecommerce.
Før havde jeg en masse "Direct" hits som Sources til salg, samt som sagt en masse andre Scannet-shops (i øvrigt kun shops der har tagget siddende i head-tagget), samt ganske få andre domæner (google og andre søgemaskiner, sites der linker til os osv.).

I de sidste 5 dage har der ikke været en eneste anden Scannet-shop på listen (meget usædvanligt) og "Direct hits" hedder nu "Lisen.dk" som source i stedet for.
Så det lader i hvert fald til, at koden (også) skal indsættes i Headtagget.  Jeg tror stadig ikke at den tæller helt korrekt - i så fald er min konverteringsgrad fra Google (stadIg) helt horribel, men det lader i hvert fald til at være bedre end før.

Altså.. jeg fatter hat og briller af, hvad der foregår  :-)

 

Edit: Årh, jeg kan ikke stave i dag.

 

Fra Brøndbt Strand
Tilmeldt 4. Jun 08
Indlæg ialt: 414
Fra  Kipimo Webjuice.dk Skrevet kl. 09:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tager et kig på Analytics sagerne, og skal nok hjælpe jer alle på vej, når/hvis der findes hoved og hale i det hele :)

 

Partner i digitalbureauet Ambition, samt ejer af webshoppen https://froesnapperen.dk/ 

Side 5 ud af 5 (47 indlæg)