Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Scannet shop og Google Analytics E-handelssporing

Side 3 ud af 5 (47 indlæg)
Tilmeldt 10. May 08
Indlæg ialt: 413
Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino's

Mener at det kun koster 200 mere pr. måned at opgradere til version 2, og mon ikke de penge er godt givet ud for en bedre funktionalitet omkring søgeord?? Må indrømme at jeg ikke har det store forstand på CEO. Men vi har kunder som benytter begge versioner, og vi hører rigtig meget godt om version 2.

MVH Hans Poulsen - billigEmballage.dk / Pickandpack ApS

Salg af emballage www.billigEmballage.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino's

Mener at det kun koster 200 mere pr. måned at opgradere til version 2, og mon ikke de penge er godt givet ud for en bedre funktionalitet omkring søgeord?? Må indrømme at jeg ikke har det store forstand på CEO. Men vi har kunder som benytter begge versioner, og vi hører rigtig meget godt om version 2.

Man kan desværre ikke bare opgradere sin shop til version 2 (endnu) ifølge Scannet. Man skal flytte 'hele' sin shop, som vist man ville skifte til f.eks. Dandomain. Men det kunne være dejligt, hvis man med tiden 'bare kunne opgradere' ;0)

Fra Svenstrup J.
Tilmeldt 3. Nov 07
Indlæg ialt: 547
Fra  shopnord.dk Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunstkompagniet:
Kan du ikke se det under 'trafikkilder', hvor der er en der hedder google / organic?

Hej Christina - jeg fandt  ørme det du omtaler, og mine tal for de seneste 7 dage er som følger:

google (cpc)
50,63 %
google (organic)
33,99 %
(direct) ((none))
4,34 %

Er disse al acceptale i dine øjne?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Knud S.:

Lone S. Hansen:
Hvordan kan I måle om det konverterer?

Hej Lone.

Jeg har lige tjekket konvertering på et par varegrupper, hvor jeg ikke sælger så meget (så det var overskueligt for mig).

Jeg har tjekket de seneste 7 dage og de konverteringer, som iflg. AdWords kolonne viser konverteringer, og det stemmer næsten på en prik.

Så det kan altså godt lade sig gøre at få troværdige tal frem. Men som jeg tidligere har skrevet, så bruger jeg en noget mere og alt for kompliceret metode, hvor jeg tager eksempelvis forsendelsesomkostningerne med i mine beregninger.
Vi nordjyder vil jo gerne vide, om det kan "betååll" sig at handle med bestemte varer.

Knud, nu ved jeg har du ser det henne - nemlig under konventeringsfrekvens under Adwords. Det har jeg aldrig fået til at virke ordenligt. Jeg har haft Scannet til at sætte koden ind for mig, men det virker slet ikke . . så nu har jeg givet lidt op. Mine tal er fra Analyties, men det er da skønt for dig at det virker under adwords.

Tilmeldt 10. May 08
Indlæg ialt: 413
Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kunstkompagniet

Hvis jeg har forstået det jeg har hørt korrekt, så kan man flytte det hele, og stadig beholde sin nuværende indeksering på google. Kan være jeg tager fejl.

Den prøver jeg lige at tjecke.....

MVH Hans Poulsen - billigEmballage.dk / Pickandpack ApS

Salg af emballage www.billigEmballage.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Knud S.:

Kunstkompagniet:
Kan du ikke se det under 'trafikkilder', hvor der er en der hedder google / organic?

Hej Christina - jeg fandt  ørme det du omtaler, og mine tal for de seneste 7 dage er som følger:

 

google (cpc)
50,63 %
google (organic)
33,99 %
(direct) ((none))
4,34 %

Er disse al acceptale i dine øjne?

Hej Knud, 

De tal ser da rigtige gode ud og det ser da ud til at dit virker optimalt. Har du selv sat dine koder ind fra analyties under sidehoved/sidefod under admin.?

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagerhotel:

Hej Kunstkompagniet

Hvis jeg har forstået det jeg har hørt korrekt, så kan man flytte det hele, og stadig beholde sin nuværende indeksering på google. Kan være jeg tager fejl.

Den prøver jeg lige at tjecke.....

Hej Lagerhotel, 

Det er ikke korrekt.  Selve flytningen er selvfølgelig et stort arbejde, dog ved jeg at Scannet arbejder på en løsning, der gør det lettere. Jeg ved ikke, om de er gået live med den endnu. 
Mht. indekseringen i Google er der en masse tricks til at undgå, at det går helt galt - og dem er jeg helt sikker på, at Scannet har for øje og hjælper deres kunder med, men det kan iflg. SEO-drengene herinde ikke gøres helt uden tab. Nogle gange store.

Men for mit vedkommende drejer det sig hverken om søgeresultaterne eller den ekstra månedlige ydelse, men blot det store arbejde der ligger i at flytte fra én platform til en anden. 
 

 

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Knud S.:

Kunstkompagniet:
Kan du ikke se det under 'trafikkilder', hvor der er en der hedder google / organic?

Hej Christina - jeg fandt  ørme det du omtaler, og mine tal for de seneste 7 dage er som følger:

 

google (cpc)
50,63 %
google (organic)
33,99 %
(direct) ((none))
4,34 %

 

Er disse al acceptale i dine øjne?

 

Nu skal jeg simpelthen kigge din opsætning efter i sømmende :-)

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Lone S. Hansen:

Kunstkompagniet:

Hej Lone,

Nu har jeg lige tjekket min analyties for de sidste 7 dage og har disse tal under E-handel:

Konventeringsprocent for E - handel

direct / none 16,67%

google cpc 0,59%

google organic 0,44%

Så det vil jo sige at jeg ingen salg fra fra de organiske søgninger eller adwords (det er vel det google cpc står for - er det ikke?) . . .

Så det må der være en fejl ellers skal jeg vist have stoppe mine adwordskampagner ;0) . .  he he  . . 

Efter at have siddet og testet i dag, lader det til at det den kalder "Referals" (eller "Trafikkilder") i "E-commerce" (eller "E-handelssporing) ikke er hvordan kunden er havnet på vores shops, men på betalingssiden. Derfor den høje grad af "Direct" (eller shopnavnet. Det kommer an på, hvor man har sat trackingkoden ind i sin shop, opdagede jeg midt i det hele).  
Derfor undrer det mig da netop også, at den overhovedet kan tælle ANDET end direct hits.

Jeg gennemførte nogle ordrer, hvor jeg - efter at have slettet alle mine cookies - landede på min egen shop via Google. De bliver talt som Direct Hits. 
Derefter lavede jeg nogle ordrer, hvor jeg (efter igen at have slettet mine cookies) havde været inde på andre Scannet-shops og havde ramt pay.scannet.dk fra deres shops.  Når jeg derefter lavede en ordre i min egen shop, dukkede de andre shops op som referals.

.... netop fordi den tæller refereals til pay.scannet.dk - og IKKE til vores shops.

Jeg forsøgte også at tilgå andre Scannet-shops via deres AdWords (undskyld), ramte pay.scannet.dk derfra, og gennemførte en ordre, på min egen shop derefter. De så ikke anderledes ud. Det var stadig bare den anden shop, der var referal.  

 

 

 

Hej Lone,

Nu har jeg læst det igennem et par gange, for at være helt sikker på, at jeg har fået helt fat i det ;o) . .he he . .

Men ender man ikke på en 'ordrebekræftelse' eller 'tak for din ordre' (eller hvad det nu hedder) på ens egen domæne?

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, det gør man ikke. Har selv lige lavet et testkøb på min shop. 

Side 3 ud af 5 (47 indlæg)