Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg er en domæne haj... holder det i byretten?

Side 2 ud af 7 (68 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

det står for øvrigt også i betingelserne (hvis du da har gidet at læse dem), når du bestiller / aktiverer domænet.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Ruben Nørgaard:
Forskellen ligger i at de bruger penge på at opbygge deres varemærker og du nasser på dem.. Ej, det var lidt firkantet, men du købte vel domænerne fordi du regner med billig markedsføring.

Er det så ikke stupid ikke at bruge de 36,00 kroner som deres varemærker i form a dk-domæne koster :o)... det er ikke fordi jeg regner med at markedsføringen bliver så meget billigere end alle mulige andre domæner.

Wepad-priser.dk vil i princippet også være et brud?

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu vil jeg ikke tage stilling til de domæner du nævner i dit oplæg, men hvad angår generel registrering af andres varemærker og navne så står der følgende klokkeklare budskab i de betingelser du har accepteret ved aktivering af domænenavnene:
Ved sin ansøgning indestår Registranten for, at Registrantens reservation, registrering og/eller aktive anvendelse af det ansøgte domænenavn ikke krænker tredjeparts varemærkerettigheder, navnerettigheder eller øvrige kendetegnsrettigheder, og at Registranten ikke er bekendt med, at reservation, registrering og/eller aktiv anvendelse i øvrigt strider mod denne Aftale eller dansk ret, herunder reglen om god domænenavnsskik i lov om internet-domæner § 12, stk. 1.
Det er lige meget at din registrering ikke er med videresalg for øje samt at virksomhederne selv har haft tid til at foretage en registrering. Du krænker fortsat deres navn og har jo ikke overholdt de betingelser du har indgået herom, så hvis virksomhederne føler sig krænket af din registrering vil du med stor sandsynlighed miste dem.

Jeg kan godt forstå din tankegang med at du mener det bør være i deres interesse da du jo forsøger at afsætte flere af deres varer, men du skal huske på at et domænenavn der matcher et varemærke nemt kan opfattes som et officielt website fra den virksomhed der har varemærket. Mange virksomheder vil derfor ikke acceptere den slags, da de jo risikerer at det du gør på din webside kan skade både det pågældende varemærke samt deres virksomheds navn som helhed.
Fra Viby J
Tilmeldt 7. Aug 09
Indlæg ialt: 578
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror desværre ikke du har en chance i retten hvis det er et registeret varemærke.

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper, IOOS Internet:
Er det så ikke stupid ikke at bruge de 36,00 kroner som deres varemærker i form a dk-domæne koster :o)... det er ikke fordi jeg regner med at markedsføringen bliver så meget billigere end alle mulige andre domæner

Man kan måske nok kalde dem lidt sløve, men der kan være procedurer og arbejdsgange i en større international organisation som ikke gør det muligt eller ihvertfald besværliggør arbejdet med at få fat i alle de specifikke landedomæner.

Men ud fra det grundlag mener jeg ikke at man kan bestille et domæne, det ville jo svare til at jeg napper dit domæne hvis du en dag skulle glemme at betale din regning til dk-hostmaster (eller hvis der skete en fejl med tabt post eller lign.).
Så kan jeg jo ikke bare komme og påråbe mig at det er dig selv der er for dum fordi du ikke genregistrerede dit domæne. Under alle omstændighed ville det være bevidst snylteri fra min side.

Vi begår alle fejl i ny og næ, men det betyder vel ikke at man straks partout skal straffe den som begår fejlen og så råbe "æv-bæv" ?

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars Meyer,

Nej jeg er ikke ude på at straffe nogen, :-) men jeg mener nu alligevel at man har ansvar for sin egen virksomhed upåagtet af hvor svært det må være.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Casper

Der er jo to sider - den ene side, nemlig den forretningsmæssige, har du jo styr på.  Det er da ikke umuligt, at en varemærkeindehaver vil lade dig bruge varemærket som domæne eller del af domæne.

I øvrigt vil jeg lige påpege, at en varemærkeret ikke behøver blive formelt registreret for at "tilhøre" en virksomhed. I Danmark opererer vi faktisk med et begreb som hedder "uregistreret varemærkeret".

Anyway det jeg ville fortælle (den anden side) er, at DIFO har nye typosquatregler i høring. De nye regler indebærer, at reglen også kommer til at omfatte varemærker. Sagt med lidt andre ord - registrering af andres varemærker som domæner, kan fra 1.7 bringes til ophør med få dages varsel og kræver meget lidt indsats fra den "krænkede".

Vh
Lars

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Btw. er ingen af overstående navne registeret som varemærker i de søgnigner jeg har lavet (men det kan jo være jeg har gjort noget forkert).

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars,

Det var en interessant vinkel, det betyder at selvom virksomheden ikke har registreret sit varemærker, så vil det alligevel kunne betragtes som et varemærke?!

Betyder det så også at eksempelvis ipad.dk vil kunne bliver overført til Apple, selvom domænet blev registreret i 2007.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Casper,

Den holder helt sikkert ikke. Hvis de ønsker at overtage domænet, vil de få medhold hos Klagenævnet for Domænenavne, sikkert endda uden at have registreret produktnavnet som varemærke, da nævnet også forholder sig til de facto "varemærker" i deres afgørelser.

Mon i øvrigt ikke også den kunne ryge under § 18 i markedsføringsloven?

Erhvervsdrivende må ikke benytte forretningskendetegn og lign., der ikke tilkommer dem, eller benytte egne kendetegn på en måde, der er egnet til at fremkalde forveksling med andres.

Men det kan jo sagtens være, at flere af firmaerne synes det er fint du markedsfører deres produkt - og hvis ikke, så er 36 kr. jo til at overleve, at have tabt.

Side 2 ud af 7 (68 indlæg)