Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg er en domæne haj... holder det i byretten?

Side 1 ud af 7 (68 indlæg)
Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er selvfølgelig noget af en overskrift, og det afhænger også af hvordan man ser på det. I de sidste par måneder har jeg købt domæner i takt med nye produkter er blevet annonceret, eksempelvis: Wepad.dk (ipad konkurrent baseret på Google Android) og Cybookopus.dk (e-book reader fra Gyldendahl).

Formålet med dette er netop at lave profit. Jeg vil bruge domænerne til at formidle produkterne, og modtage kommision pr. salg. via de webshops som udbyder affilaite markedsføring.

Jeg mener dette holder da:

1 ). Det ikke er med henblik på videresalg af domænerne.

2 ). Virksomheden har selv haft mulighed for at købe domænet, inden de annoncere produkterne.

Dette er oplæg til debat :-).

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

 

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Spørgsmålet omkring byretten er vel snarere om du krænker deres varemærke.

Michael

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej det holder ikke, da du misbruger deres varemærker med fuldt overlæg.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

jeg ville ikke mene der er nogle galt med det, idet af firmaerne har haft tid nok til at købe domænet, og at du ikke prøvet at snyde folk til at købe falske produkter på din hjemmeside

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

En domænehaj køber domæner, og sælger dem til overpris...

Det du har gjort, er vel nærmere at krænke de varemærker, som Google (hvis det er google der laver Wepad?) og Gyldendahl ejer...

Og krænker du varemærkerne, så kender du sikkert også reaktionen og den dertilhørende dom...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ruben,

Er det en individeul vuderingssag, eller kan man blot konkludere det ved at jeg køber domænet? Virksomhederne og mig har som udgangspunkt samme mål, nemlig at sælge en masse af deres produkter.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper, IOOS Internet:

Er det en individeul vuderingssag, eller kan man blot konkludere det ved at jeg køber domænet? Virksomhederne og mig har som udgangspunkt samme mål, nemlig at sælge en masse af deres produkter.

Du sælger deres produkt/varemærke via et domæne der indeholder deres varemærke = krænkelse i henhold til alle tidligere sager fra DK-Hostmaster...

Så med mindre du laver noget helt andet, og det skal være hurtigt, så bliver du nok hurtigt og simpelt dømt ude ;D

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg købte Calme.dk for at sælge Callme abonnementer og det gav også fint, men det var i strid med en eller anden lovgivning.

Dit eksempel er ikke helt det samme, men tror ikke den går hvis det er et af deres produkter..

Mit bud...

 

Mikkel

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Forskellen ligger i at de bruger penge på at opbygge deres varemærker og du nasser på dem.. Ej, det var lidt firkantet, men du købte vel domænerne fordi du regner med billig markedsføring.

Hvis firmaerne der ejer varemærkerne har det fint med det, så er der ikke noget problem, men hvis de ikke har det fint med det, så skal du nok regne med at miste domænerne lige så snart de bliver opmærksomme på at du anvender dem.

 

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er i min fremgangsmåde ikke helt så grov, omend den måske stadigvæk er på kanten. Jeg tilbyder altid de kan få domænet gratis overdraget (kontakt via email), hvis de ønsker dette. Naturligvis forklare jeg at det eneste mål jeg har med domænet, er at sælge en masse produkter o.s.v, og det kan de som regel godt se det fornuftige i.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

 

Side 1 ud af 7 (68 indlæg)