Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betalingskort afgifter - hvad må jeg opkræve hos kunden?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Hobro
Tilmeldt 19. Oct 09
Indlæg ialt: 287
Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

 

Indtil videre har jeg kun taget imod dankort og visa, men da jeg henvender mig til en ung målgruppe er det jo dumt i hvert fald ikke at kunne tage visa electron, jeg søgte derfor om alle betalingskort og har fået den i hus.

Så nu kan jeg tage:

dankort, visa, visa/dankort vel?, visa electron, maestro, mastercard, american expres og JCB?

Har ledt efter den oversigt over hvad jeg skal afregne i % hos PBS, men kan ike finde den? nogle som kan linke?

Er det de %'er jeg må opkræve hos kunden? Det troede jeg egentlig det var men er nu kommer frem til det nok nærmere kun er de 1,25%

PÅ dankort og visa i hvert fald vil jeg ikke pålægge gebyr....

Nogle som ved dette :)

 

Mvh Stine

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Stine

her er link: http://www.pbs.dk/da/produkter/internationale-betalingskort/Documents/IK_Prisliste_MasterCard_Maestro_Visa_VisaElectron_VPAY_JCB_ChinaUnionPay_AmericanExpress_DK.pdf

Det er rigtig nok med 1,25% på danske kort, og det kan du pålægge kunden.

De internationale er 3,75% , men ved ikke om du må tage det, men hvorfor dog ikke ??

Jeg synes selv kunderne skal betale for det de får - det gælder både fragt og betalingsgebyrer.

På den måde kan kunderne se "de rene priser" på varerne, istedet for at bygge det ind i salgspriserne.

Jeg har selv opkrævet - også på alm. dankort - småligt vil nogle mene, men har nu ovennævnte holdning, og har da heller aldrig hørt noget.

Mvh

Jesper

 

 

Fra Hobro
Tilmeldt 19. Oct 09
Indlæg ialt: 287
Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

og hvad er så dansk udstedte og udenlandsk udstedet kort?

Personligt bliver jeg selv irriteret over at blive pålagt gebyr på mit visa/dankort når jeg handler tøj, men ved it og elektronik ser man det mange steder og der synes jeg det er ok. men det er jo så forskelligt.

Men det er jo mange %'er ved de udenlandske kort man bliver trukket og hvis kunden returnerer varen får man jo ikke lige de %'er tilbage, så dem har jeg tænkt at kunden selv må afholde, for de fleste har jo også et dankort, så må de jo bare bruge det :D

Fra Svenstrup J.
Tilmeldt 3. Nov 07
Indlæg ialt: 547
Fra  shopnord.dk Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

stinevestergaard:
. . .  så dem har jeg tænkt at kunden selv må afholde, for de fleste har jo også et dankort, så må de jo bare bruge det

Ja!

Efter at jeg har indført gebyr for betaling med udenlandske kort, er de næsten forsvundet i min webshop.

Fra Hobro
Tilmeldt 19. Oct 09
Indlæg ialt: 287
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Også derfor jeg tror det er bedst at holde dankort, visa og visa elctron gebyr frit og der er gebyret for mig jo heller ikke så stort.

Men synes bare det er en god service at kunne tilbyde de andre betalingsformer, der er jo nogle der gerne vil udskyde at pengene bliver hævet på kortet med det samme og så må de jo betale det gebyr det koster.

For vil påstår alle der er bosat i dk som har udenlandske betalingskort har altså os et dankort ;)

 

Fra Greve
Tilmeldt 21. Sep 09
Indlæg ialt: 553
Fra  dymagic Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

stinevestergaard:
Også derfor jeg tror det er bedst at holde dankort, visa og visa elctron gebyr frit og der er gebyret for mig jo heller ikke så stort.

Pas på du ikke blander Visa/Dankort, Visa og Dankort sammen :)

Når man som dansk butik med aftale med PBS modtager et Visa/Dankort, så opfører det sig, som var det et helt normalt Dankort.

Hvis jeg i min butik skulle differentiere på kortgebyrerne (lige nu er der slet ingen...), så ville et rent Visa lande i samme kategori som MasterCard, JCB osv.  For et rent Visa er et kreditkort.

Håber ikke jeg forvirrede mere end jeg gavnede Skype-Smile

Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Stine

 

Hermed et link til prisliste for betalingskortaftalen for internationale betalingskort (MasterCard, Maestro, Visa, Visa Electron, JCB og American Express):

http://www.pbs.dk/da/produkter/internationale-betalingskort/Pages/priser.aspx

 

Og her finder du information om reglerne for surcharge:

http://www.pbs.dk/da/produkter/internationale-betalingskort/vejledning-og-regler/Pages/regler-og-brugervejledninger.aspx

 

På den side står følgende information:

”Du må ikke opkræve gebyr for at modtage danskudstedte internationale kort i forbindelse med fysisk handel. Tager du gebyr i andre tilfælde, skal du skilte med det, og gebyret må IKKE overstige det beløb, du betaler for at modtage det pågældende kort.”

MVH Dorthe Hannibal, PBS

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Precis som Stine skriver !

på danske kort er det ikke tilladt i fysiske butikker at opkræve gebyr.
på udlandske kort er det tilladt at opkræve det samme gebyr som det koster dig at lave transactionen.

reglerne er dog lidt anderledes på online betaling. men jeg mener stadig ikke det er tilladt at opkræve på dankort(og visa/dankort) men er i tvivl om et rent visa kort.... men det må PBS kunne svare på.

Hvis man har en butik, og ønsker at opkræve gebyrende er det nok bedst at vælge terminal leverandør der kan håndterer gebyr delen. eller en POS leverandør der kan styre det. da man her vil kunne styrer 100% hvad der skal afregnes med hvem.

Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Stine

Loven siger kun, at forretninger ikke må opkræve gebyr for danskudstedte betalingskort i fysisk handel. I øvrig handel - herunder internethandel - må forretningen selv vælge, om de vil surcharge kunden. Dog aldrig mere end de betaler til indløser - i dette tilfælde PBS. De priser kan du se i prislisten på hjemmesiden.

Dankort og Visa/Dankort = Én betalingskortaftale med tilhørende prisliste (altid Dankort i danske forretninger)

Visa, Visa Electron = Hører under betalingskortaftalen for internationale betalingskort - både danskudstede og udenlandsk udstedte kort. En anden prisliste.

Håber det gav en afklaring på dine spørgsmål.

MVH Dorthe Hannibal, PBS

Fra Hobro
Tilmeldt 19. Oct 09
Indlæg ialt: 287
Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Så må det her jo være korrekt:

Dankort/VISA dankort og Visa Electron ( GRATIS )
Mastercard (3,75% af købsbeløbet, dog minimum 1,95 kroner)
Maestro (3,75% af købsbeløbet, dog minimum 1,95 kroner)

American Express (3,75% af købsbeløbet, dog minimum 1,95 kroner)
JCB (3,75% af købsbeløbet, dog minimum 1,95 kroner)


Der er et kortgebyr forbundet med brug af de forskellige betalingsmuligheder. Gebyret for hver enkelt kort ser du i parentesen.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)