Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google lussing - hvad nu?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 11. Oct 06
Indlæg ialt: 34
Fra  Refurb ApS Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

http:\\www.refurb-erhverv.dk findes stort set ikke i Google. Grunden er, at jeg først havde lagt en side op, som nærmest kun var billeder og derfor proppede jeg søgeord ind i headeren og footeren i en meget lys nuance, så google kunne se dem, men samtidig kunne se, at de ikke havde samme farve som beggrunden. Det gav først bonus, men jeg tror at google gennemskuede det...

Det blev ihvertfald straffet hårdt!

Nu ligger vi på side to, hvis man søger direkte på domæne-navnet :-( og findes slet ikke på relevante søgeord...

 

Nå, men mit spørgsmål er;

Nu har jeg lagt en anden side op og forsøger at gøre den google-venlig.

Men - vil det være nemmere/billigere at lægge den på et nyt domæne og skifte navnet, end at rette op på de skader der er forvoldt?

navnet er ikke særligt kendt endnu og derfor vil det ikke være det store problem at navigere rundt og skifte navn/domæne.

 

pft

Ulrik

http:\\www.refurb.dk - salg af brugt it-udstyr

http:\\www.refurb-erhverv.dk - opkøb af brugt it udstyr

 

 

 

Fra Århus
Tilmeldt 9. Apr 09
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke nødvendigvis af den grund du beskriver at du pludselig er røget et stykke tilbage. Der kan være mange andre grunde til at du er blevet skubbet bagud såsom at du bare ikke har ret meget indhold på dit site. Du kan se hvor mange sider Google har indekseret ved at skrive site:refurb-erhverv.dk i søgefeltet og se hvad som dukker op. Pt. kan jeg kun se 9 sider.

Vent og se tiden an. Google besøger ikke din side hver dag og der kan gå uger i mellem de kommer forbi. Især hvis dit site ikke har særlig mange sider at indeksere.

Arbejd på noget mere indhold, læg det drypvis ind på dit site og se tiden an.

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2220
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Generelt bliver google "sur" hvis du prøver at snyde ham/hende (hmm.. hvilken størrelse er en søgemaskine egentlig?... fly og både er kvinder)

Hvis du skriver noget godt kvalitets indhold (tekst i store mængder - ikke kopiret fra nettet) og skaffer nogle få men gode kvalitetslinks er du godt på vej. Black Hat teknikker er ikke altid nødvendige for en god placering.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Ulrik Hjul Andersen:

Det gav først bonus, men jeg tror at google gennemskuede det...

Det blev ihvertfald straffet hårdt!

Det er det ældste trick i bogen og Google gennemskuer den slags før eller senere. Sørg for at fjerne alle de tiltag du har lavet for at snyde søgemaskinerne - tjek at det hele nu også er væk og anmod så om en reinclusion request. Du får ét forsøg, så lad være med at bruge det som en test.

 

Fluer:
Arbejd du bare videre med SEO på dit nuværende domæne. Det er fint idexeret af Google:

... en ansvarsforsikring kan være en god ting.

Fra Århus
Tilmeldt 9. Apr 09
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

En reinqlusion request bør kun bruges hvis man er røget helt ud af indexet hvilket ikke er tilfældet her. Arbejd videre med dit nuværende domæne og tilføj noget mere indhold. Mange gange er der en logisk forklaring på hvorfor man ryger ned i indexet såsom at siden bare ikke har ret meget indhold og dermed ikke er interresant for brugerne.

 

 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

archive.org har i ikke idekset nogle gamle undersider ,

er siden hel ny ,?

har du lige fået overdraget domænet ?

Der er kun 8 links til siden fra search.yahoo.com ,

Hvor gamle er de indgående links , der går et stykke tid før de godkendes de enkelte lavet., af google?

Dette kan du gøre

lav flere links  , til siden

lav mere indhold

fjern tekst  som ovenstående nævnt.

Du kan lave en masse sider med indhold der kan læses

lav evt. blog på domænet , skriv en nyhed hvergang der sket nyt på siden der.

 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

AMP:
Mange gange er der en logisk forklaring på hvorfor man ryger ned i indexet såsom at siden bare ikke har ret meget indhold og dermed ikke er interresant for brugerne.

... er det din forklaring på, at siden er nummer 12 på en søgefrase som "Refurb erhverv forside" (titlen på selve forsiden).

Den logiske forklaring er at han er fanget i at spamme, ikke at den mangler indhold.

AMP:
En reinqlusion request bør kun bruges hvis man er røget helt ud af indexet hvilket ikke er tilfældet her.

"we now refer to it as a “reconsideration request.” Why? Well, not every spam penalty results in removal from Google’s index, so “reconsideration” is more accurate than “reinclusion.” I’ll leave the rest of the post up because much of the info below is still useful." - Matt Cutts.

... så, nej. En reinclusion request er ikke til sites der er røget helt ud af indekset. Det kan dog være nok at have fjernet indholdet, men hvis sitet stadig ikke ligger på side 1 på sin egen sidetitel om 30 dage, ville jeg smide en request afsted - hvis ikke allerede i dag.

 

 

 

Fra Århus
Tilmeldt 9. Apr 09
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tommy

Det kan også opleves hvis man laver nogle ændringer i ens hjemmeside, pluldselig tilføjer en helt masse links eller indhold. (dog ikke altid) Har prøvet det selv. Mange gange er der tale om at man ryger midlertidigt hen i "Sandboxen" (ved godt at Google ikke vil kalde den det) men af erfaring er der oftest tale om noget midlertidigt. Især når man har fjernet den del som man godt ved er kritisk som det er tilfældet herStick out tongue

Grunden til at jeg skriver at man ikke automatisk bør submitte ens site til reinclusion ved den slags ting er at ens penalty ofte er midlertidig. Det som sker ved en reinclusion request er at de gennemgår ens site med en tættekam og kan finde andre ting de ikke kan lide.
Desuden får Google uanede mængder af den slag requests hvilket gør at der kan gå adskillige måneder(6+)før de kommer til ens. Ofte kan folk ikke forstå hvorfor ens request ikke behandles ASAP, da det jo er deres kontaktsflade til deres kunder, men fakta er Google er ret ligeglad med bittesmå sider som denne her. Derfor nærmest tæppebomber folk dem med reinclusion requests hver uge, for hallo hvorfor vil I ikke have mit site med igen. Dette kan få endnu mere uheldige konsekvenser.

Derfor giv det tid og lad din penalty udløbe. Det er oftest en slags gult kort/advarsel om konsekvenserne ved ikke at følge deres guidelines. Hvis google var rigtig sur på en ville de jo nok have givet ham direkte rødt kort og kylet ham ud af indexet.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anonyme MandsPerson,

AMP:
Det kan også opleves hvis man laver nogle ændringer i ens hjemmeside, pluldselig tilføjer en helt masse links eller indhold. (dog ikke altid) Har prøvet det selv. Mange gange er der tale om at man ryger midlertidigt hen i "Sandboxen" (ved godt at Google ikke vil kalde den det) men af erfaring er der oftest tale om noget midlertidigt.

Nu snakker vi jo ikke generelt, men om en konkret sag. Så hvad der ofte kan ske og mangel på indhold samt ændring i antal links er ikke så relevant her.

AMP:
Især når man har fjernet den del som man godt ved er kritisk som det er tilfældet herStick out tongue

... jeg satser på, at det betyder at du nu også mener at det er en penalty.

AMP:
Grunden til at jeg skriver at man ikke automatisk bør submitte ens site til reinclusion ved den slags ting er at ens penalty ofte er midlertidig.

Det er også rigtigt, men det var ikke hvad du skrev. Du skrev at funktionen kun var beregnet til situationer, hvor ens site var helt fjernet fra index. Så ovenstående kan vi godt være enige om.

AMP:
Det som sker ved en reinclusion request er at de gennemgår ens site med en tættekam og kan finde andre ting de ikke kan lide.

Jeps. Det er derfor jeg gør opmærksom på, at han skal være helt sikker på at alt er væk (understreger jeg hvis et par gange).

AMP:
Derfor nærmest tæppebomber folk dem med reinclusion requests hver uge, for hallo hvorfor vil I ikke have mit site med igen. Dette kan få endnu mere uheldige konsekvenser.

Kan vi kun være enige om. Hvis man sender mere end én request, skal man ikke forvente noget.

AMP:
Hvis google var rigtig sur på en ville de jo nok have givet ham direkte rødt kort og kylet ham ud af indexet.

Der er nu mange eksempler på penalities der ikke bare lige forsvinder, så selvom den nuværende er relativ mild, betyder det ikke at han ikke skal tage det seriøst (Google bliver ikke sur - deres tålmodighed forsvinder bare).

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)