Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skift af platform

Side 4 ud af 5 (42 indlæg)
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Thanh:
Ved min shopløsning kan hun selv designe sine egen hjemmeside/SEO. Dette betyder, at hendes google placering ikke har noget med min shopløsning at gøre

Hvis din demoshop afspejler det produkt du sælger så:

1) Kan shoppen ikke læses af Google da den er i Java
2) Burde du gøre noget ved designet så det ser lækkert ud
3) Burde du give adgang til demo-shoppens admin, så man kan se hvordan den ser ud (det er også en meget vigtig faktor).

 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Thanh:

Hej Lundsby!

Det er ikke fordi, at jeg ikke vil debattere. Jeg mener, at det ikke er en debat, men en grov overtrædelse af reglerne, når han blander sig i min indlæg. Det er jo ikke min tråd og jeg gjorte mit bedste for at bevise hende om mit produkt. Alle skal jo have noget at leve af. Jeg har gjort ham opmærksom på det, men han gad ikke lytte efter. Hvorfor skal jeg lytte til en sådan person, som kræver, at jeg skal lytte til ham? Hvis han/du vil debattere kan jeg sagtens oprette en ny tråd ligesom jeg har gjort før, så at vi kan diskutere tingene igennem sammen.

Hav fortsat en god aften.

Hej Thanh

Jeg tror der er noget du har misforstået omkring reglerne her på Amino..

Naturligvis er Martin i sin gode ret til at gå ind og påpege hvorfor en foreslået løsning ikke vil være optimal for brugeren der snakker om at skifte platform, forventede du at det er forbudt at være uenig om hvad der er en god løsning for folk?

Martin ville efter min opfattelse være en dårlig rådgiver her på Amino hvis ikke han luftede sin holdning om på hvilke punkter det system du forsøger at pushe til brugeren tilsyneladende vil være dårlig for brugerens shop, set i forhold til hvilke funktioner vedkommende vil miste, hvilket han jo også gør pænt og sagligt opmærksom på.

Det er ganske givet ikke for at være efter dig eller svine dig til, men for at informere brugeren om at der er nogle ting vedkommende bør være opmærksom på ved fordele og ulemper med det foreslåede system.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

For lige at vende tilbage til det oprindelige spørgsmål

Lise Andersen:

Hej!

Er der nogen der kan fortælle mig, om det vil få nogen indflydelse på min Google ranking, hvis jeg vælger at flytte min webshop over på en anden platform?

Jeg er efterhånden ved at være temmelig træt af DanDomain Hmm

så NEJ.

Så længe du får peget alle dine eksisterende sider over på din nye shop.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København NV
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Niels!

Jeg er ikke særlig god til design. Jeg har brugt mange måneder (evt. år) til at designe Butik/Butiksmanager. Derimod er jeg god til programmering og implementering af funktioner/systemer. Hvis jeg vælger andre veje, som lægges vægt mere på webdesign/SEO end Java kan jeg ikke klare konkurrencen. Efter min mening er der stadig mange, som har brug for min shopløsning, idet markedet er meget stort og variende. Ikke-alle har jo brug for en  hjemmeside med meget venlig SEO. Kunder har ved min løsning mulighed at designe deres egen hjemmeside/SEO. Det er det vigtigste.

Jeg ved ikke, om det er nødvendigt at give andre adgang til demo-shoppen. Jeg har gjort mit bedst for at beskrive mit system så godt som muligt. Desuden har jeg lavet systemet således, at alle kan oprette en ny butik og afprøve den uden at give systemet en stor belastning.

Chuuuuu

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Rasmus

Rasmus Lindgren:

Lise Andersen:

Hej!

Er der nogen der kan fortælle mig, om det vil få nogen indflydelse på min Google ranking, hvis jeg vælger at flytte min webshop over på en anden platform?

Jeg er efterhånden ved at være temmelig træt af DanDomain Hmm

så NEJ.

Så længe du får peget alle dine eksisterende sider over på din nye shop.

Det er nu ikke helt sandt! Jeg snakkede for noget tid siden med Lars Bachmann om problematikken, og ifølge ham, så vil et platform-skift altid påvirke ranking. Men ved at lave redirects minimerer man denne påvirkning. Men man må ikke regne med at alt er uændret!

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Thanh:

Ikke-alle har jo brug for en  hjemmeside med meget venlig SEO. Kunder har ved min løsning mulighed at designe deres egen hjemmeside/SEO. Det er det vigtigste.

Jeg kan ikke lige komme på nogen virksomheder som direkte vil fravælge søgemaskinevenlighed når de vælger shopløsning, verden er nu engang sådan indrettet at en ganske stor del af de besøgende på en webshop kommer via søgemaskinerne.

For mig at se er et system der forhindrer links ind til de enkelte produkter og selvstændige sider med de enkelte produkter et system der ikke er nogen fremtid i.

Efter min mening er det pt. bedste system på markedet Magento.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra København NV
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders!

Som jeg har sagt har kunder ved min løsning mulighed for at designe deres egen hjemmeside/SEO, selv om de har valgt min løsning. De andre kan sagtens finde frem til deres hjemmeside/produkter (det tager lidt længere tid, inden de kan bestille i min java-butik). Efter mening kan det på en (muligvis mange) måde(r) være en stor fordel, fordi kunder ikke vil have en bestemt design (template) af deres hjemmeside. De vil nemlig 100% bestemme, at hjemmesiden skal indrettes efter deres eget ønske.

Jeg tror, at vi skal undskylde Lise for, at vi har lavet lidt støj i hendes tråd.

Chuuuuu

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thanh

Thanh:
Efter mening kan det på en (muligvis mange) måde(r) være en stor fordel, fordi kunder ikke vil have en bestemt design (template) af deres hjemmeside. De vil nemlig 100% bestemme, at hjemmesiden skal indrettes efter deres eget ønske.

Sådan som dit system fungere, skal brugerne selv kode noget html på et eksternt site, så hvis brugerne kan kode html og css, så kan de selv lave deres design. Det er jo ikke forskelligt fra hverken OsCommerce, Magento, Scannet WebShop2 m.fl. Så man kan ikke rigtigt tale om en fordel i form af designfrihed fordi man kan få nøjagtigt det samme, på et væld af platforme. Og de platforme har ikke store SEO mæssigt eller kræver at besøgende installerer plug-ins for at kunne vise en simpel side. Så det er svært at se andet end ulemper ved din løsning.

Jeg læste dit indlæg, hvor du skrev at du ville konkurrere på dine evner som programmør, fremfor dine evner som grafiker eller seo mand. Men hemmelighed er, at det hverken bliver den bedste programmør, grafiker eller seo mand, der vinder e-købmandsstandens hjerte. Den der vinder, den der er bedst til at lytte til dem! Så spørg kunderne, hvad de vil havde, hvad de mangler og så er jeg sikker på at du kan programmere det.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Lindgren:

For lige at vende tilbage til det oprindelige spørgsmål

Lise Andersen:

Hej!

Er der nogen der kan fortælle mig, om det vil få nogen indflydelse på min Google ranking, hvis jeg vælger at flytte min webshop over på en anden platform?

Jeg er efterhånden ved at være temmelig træt af DanDomain Hmm

så NEJ.

Så længe du får peget alle dine eksisterende sider over på din nye shop.

Det er desværre ikke helt korrekt :)

Korrekt en-til-en redirect af de gamle til de nye adresser (såfremt de skifter, hvilket er den næstbedste løsning - det er bedre hvis man kan beholde samme addressering) er ganske vist et vigtigt skkridt. mern det er ikke det hele!

Hvis de to platforma er forskellige på andre måder end bare URL-struktur - herunder i særlig grad templates, hvilke tekster der vises hvordan og duplicate content, så vil resultaterne også blive forskellige.

Selv med korrekt redirects tabes der noget linkværdi (der tabes mindst 15% ved 301 redirects). Jeg anbefaler derofr at du ved et skift sørger for at skaffe nogle nye friske links, samt at dine templates, tekster og øvrige vigtige forhold (f.eks. problemer med duplicate content) er BEDRE end det gamle system du kom fra. For hvis det blot er det samme, eller værre, så risikerer du - trods korrekte redirects, at tabe rankings.

Side 4 ud af 5 (42 indlæg)