Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan ville du investere 100000,-

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er - jeg har et oplæg til en, i hvert fald for mig, ret spændende debat.

Jeg har efterhånden fået nogle penge i kassen, og overvejer om det er tid til at investere. Jeg har på i øjeblikket nogle sikre obligationer og nogle (fandt jeg ud af i løbet af finanskrisen) knapt så sikre investeringsforeninger.

Mit spørgsmål til jer er såre simpelt. Hvordan ville I investere 100 tusinde kroner, hvis I havde dem i dag?

(og det behøver ikke at være aktier, men det er accepteret).

 

Jeg håber I har nogle skæve indspark til debatten, og husk at se 'Kent' fra Recommended-ansøgnings-viral-youtube-videoen i DR's aftenshowet, her klokken 19.

 

- Simon Tørring

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 14. Apr 09
Indlæg ialt: 220
Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er mange gode råd, men har du overvejet at søge på amino? Jeg synes dette debatoplæg dukker op min. en gang om ugen, hvor den eneste forskel er om det er 10.000, 100.000 eller 1.000.000

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fandt en, der er omkring et år gammel - siden da er der virkeligt sket meget. Men hvis det er rigtigt, synes jeg bare vi skal lade den her dø, for så er der jo ikke noget sjovt ved det. :)

 

- Simon

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville placere dem i aktier, medmindre du selvfølgelig kunne investere dem i din egen virksomhed :-)

Find nogle undervurderede aktier, hvor du kan få dem til indre værdi, eller gerne under - men tjek lige at de stadig leverer overskud!

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

 

jeg ville hellere smide dem i ejendomme og virksomhed:)

 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg ville vis jeg fik 100.000 kr , investere i en lejlighed og resten i min hjemmeside www.stripdanmark.dk Smile

Angående hvad du kan investere , i en udannelse og have  fri så du ikke behøver arbejde ved siden af og tage dig den  frihed , til at gøre det du  vil selv

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Frederikssund
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Ville investere de 99.000 i en lang ferie på Harley coast-to-coast i USA, og komme hjem fyldt med idéer og energi til at få den sidste tudse til at vokse sig stor og fed...

 

Fra København
Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 801
Fra  House of Visions Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon

Hvis du gerne vil i gang med at investere ville jeg kigge på et begreb der hedder asset allocation (du kan sikkert finde en masse på google om det). Men som jeg kan se er du en ung ildsjæl, jeg forstille mig har en masse ideer m.m., som du sikkert gerne vil søsætte i fremtiden, så mit bedste råd er at lige meget hvad du tænker at investere i skal det være en meget likvid investering (hurtig omsættelig, ligesom at have penge i banken du kan tage ud hvornår du vil), da du sikkert vil få brug for nogle af disse i nær fremtid til nogle af dine ideer, som vil give dig en uvurderlig erfaring.

Keep Swinging

Kim Kampp

Fra Søborg
Tilmeldt 21. May 08
Indlæg ialt: 755
Fra  Acasma Amino ApS Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon

For at give dig lidt feedback har jeg brug for følgende

1) Er det aktive eller passive penge. Dvs.ønsker du at involvere dig i investeringen eller skal der være andre til at varetage den?

2) Hvad er din tidshorisont

3) Er det penge du kan tåle at tabe

Jeg har delt mine penge op i to bunker:

A) Penge jeg har afsat til aktiv investering hvor jeg selv kan bidrage med en indsats. Dvs. investering i små unoterede selskaber.

B) Penge jeg får forvaltet af andre. Her er BLS-Invest.dk de ubestridt bedste til det i Danmark. Deres track er mere end 10 år. Og der kan komme nedturer. Men over den lange sigte lerever Bundgaard, Lund, Simoni de bedste resultater som ekstern forvalter.

Jeg har brugt dem siden 2003. Sidste år havde de i følge Morningstar den bedste portefølje på danske aktier og den 5. bedste af internationale fonde.

Hvis du skal bruge pengene inden for de kommende år, så ville jeg sætte pengene på en højrente konto eller obligationer.

Nicolai

Tilmeldt 10. Feb 08
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Ville sætte det i Inventive Danmark, nyt selskab af Asger Jensby. Kan kun blive godtBig SmileSkype-Giggle

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)