Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et lille SEO mysterie

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Jul 09
Indlæg ialt: 162
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Her går man og tror at man er ved at få lidt styr på seo og så falder jeg over noget mærkeligt.

Hvis man søger på frasen "aed danmark" så kommer sikkertliv.dk frem som et ret dominerende domænde. Hvis jeg kigger den cached tekst version af siden forekommer ordene aed og denmark kun 2 steder på siden, og ikke engang efter hinanden eller i headers. Selv sidetitlen indgår det ikke i.

Så er det jeg undrer mig over hvordan de kan ligge så højt på denne frase. Hvis man eksempelvis tager domænet aed-danmark.dk så skulle jeg mene at de burde være en del bedre optimeret til netop denne frase, men de figurerer slet ikke på side 1 hvis man søger på denne frase.

Mvh Mikael

Billig hjemmeside hos www.AzureX.dk

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Du behøver hverken have søgeordet i domæne, headers eller teksten på hjemmesiden, så længe du har nogle gode links der linker med teksten aed danmark til hjemmesiden. 

Der er flere af SEO eksperterne der har lavet tests med dette, hvor de har fået sites til at ranke i top udelukkende ved linkbuilding.  

Fra Holstebro
Tilmeldt 7. Apr 07
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan nemt ske, hvis der f.eks. er mange links til sitet fra sider som Google vurdere er relevante for søgningen "aed denmark".

Google og andre søgemaskiner kigger på mange tusinde parametre når de skal rangere sider i forhold til hinanden, og dem du nævner er helt sikker nogle af dem. Omvendt er det jo kun nogle få af dem, og derfor kan du ikke på den måde begynde at udregne om din side stikker en anden.

Vejen frem er nok at opbygge en masse kvalitets indhold og links også kan det jo være at Google en dag vil vurdere at det er din side der er den vigtigste for dine søgeord.

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Jul 09
Indlæg ialt: 162
Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes bare det virker ekstremt at de kan blive så dominerende udelukkende vha linkbuilding. Deres indhold siger jo nærmest intet om AED danmark

Billig hjemmeside hos www.AzureX.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at søge på "click here" (uden quotes) i Google.com - her ligger Adobe nummer 1 ud af over 1,3 milliarder konkurrenter (!!) med deres PDF reader download side, selvom dette keyword SLET ikke står på den side. Det er et godt eksempel på hvad ekstremt man links (click here to download ... ) kan give :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Jul 09
Indlæg ialt: 162
Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok tak for gode svar. Hvordan kan det iøvrigt være at jeg ikke får et "cached" link ud for sikkertliv i søgeresultatet? Der kommer istedet en taleboks og en pil man kan klikke på

Billig hjemmeside hos www.AzureX.dk

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)