Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dankort svindel hvad gør man som webshop?

Side 2 ud af 4 (39 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 02:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok det tog ikke så lang tid.

Det lader til at ejendomsforbehold sorterer under Kreditaftaleloven, og da internettet ikke eksisterede dengang den lov blev lavet, så skal der faktisk en lovændring til for at man kan tage ejendomsforbehold i "kontant" handler som i princippet foregår på kredit (Visa Electron undtaget).

Det nytter således ikke i B2C kontanthandel i sine betingelser at have skrevet man tager ejendomsforbehold, det er uden retsgyldig virkning.

Jeg må derfor opfordre til, at I tager kontakt til en større brancheorganisation som så må tage emnet op politisk, da det er en lovændring der skal til.

 

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 03:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Rommy:

Fashion lige en headsup - en bjørnetjeneste er ikke positivt. Det er en tjeneste som gør mere skade end gavn. Jeg tror dog du mener det modsatte. Smile

Det var det modsatte jeg mente... Tror jeg skal have frisket mit dansk op snart haha

 

--> Undskylder til trådstarter for off-topic svar <--

Rommy og Fashion-Seller:

Dansk Sprognævn har faktisk officielt ændret betydningen af dette, så det nu også blot kan betyde "en stor tjeneste". Dette har de gjort på den baggrund, at der netop er flere danskere der ikke forstår den egentlige betydning af vendingen, men blot tror at det betyder "en stor tjeneste". Vi skulle vist hælde nogle flere skattekroner ind i de folkeskoler Zip it!

Jeg var personligt ret oprevet da de gjorde det, haha. Synes kun at det må bidrage til forvirringen, at den samme vending nu faktisk har to eksakt modsatte betydninger. Så i har altså i teorien begge ret. Dog er den betydning som Rommy beskriver, det som man alle dage har betragtet som værende en bjørnetjeneste.

~ Amaris

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 489
Fra  Artik Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Konrad A. Kierklo:

Morten Espersen:

Hej Konrad nu har vi ca. 5 gange været udsat for det, og i starten anmeldte vi det, men har hurtigt fundet ud af det SLET ikke kan betale sig. Hvis du ser på hvor mange ressourcer osv. du skal ofre på det og sandsynligheden for du får dine penge, så kan det på ingen måde betale sig. Men sådan er det.

Vi har indset at det bedre kan betale sig at æde tabet og glemme pengene, vi havde en sag vi anmeldte for 2 år siden politiet ringet i december i år og spurgte om vi ville gøre krav på vores penge i såfald skulle vi skrive en erklæring om vores krav.

Da jeg spurgte om vi kunne regne med og se nogen penge svarede min kære betjent ærligt at vi i hvert fald ikke var de første i køen og at personen der var tiltalt ikke ligefrem havde mange penge.

Hvad med det produkt man har sendt afsted til svindleren, får man ikke det tilbage?

Nej. Svindleren har jo modtaget varen for længst i de fleste tilfælde. I mine tilfælde er der gået cirka en måned efter afsendelse, før jeg hører fra PBS at der var tale om misbrug. Ergo er varen væk, PBS trækker beløbet tilbage, og for lige at give dig den sidste lussing, trækker de lige 250 kroner i gebyr.

Amaris: Det var nyt for mig. Men forstår det egentlig godt, for det var da de færreste der vidste hvad det egentlig betød.

Arbejder lige pt. med et velgørenhedsprojekt som hedder The Turtle Poster, hvor jeg forsøger at samle penge ind til de truede havskildpadder.

Tilmeldt 24. Jan 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 02:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg har fulgt med på jeres forum i nogle år nu, og nu kan jeg altså ikke lade være med at besvare jeres tvivl omkring anmeldelser, og hvordan de fungere efter de er anmeldt.

Jeg levede selv af svindel i 4-5 inden jeg fik min dom, for data-bedrageri af grov karakter, og vidregivelse af kreditkort, besiddelse af hundredetusinder af kort. Bare lige for at gøre opmærksom på at jeg ved hvad jeg snakker om. Jeg kørte derudover et forum for nogle af de største købere og sælgere af kreditkort i verden, i kan læse mere om dette hvis i google "fbi nordjylland"

 

Efter min erfaring bliver der gjort noget ved ca 10% af de sager politiet modtager. Jeg tror grænsen ligger ved 5-10k inden de overhovedet gider gøre noget ved sagen. Politiet har meget meget meget få resourcer til at efterforske datakriminalitet mod webshops. Der er firmaer som lider meget større tab end i gør, og de kommer selvfølge i første række.


Politiet arbejder på en lidt besynderlig måde - de opsnapper alt information de kan om alle sager, og gemmer dem i en stor bunke. Efter som tiden går, sammenligner de IP adresser, Email adresse, evt adresse/navne, indtil de får nogle match's. Dvs, indtil de fanger en som bruger et system, så de kan tage ham for evt. 10-40 forhold, så de er sikker på det klapper ham over nallerne i retten. Da jeg fik min første dom for bedrageri, kun mod webshops, fik jeg 2 måneders afsoning, og 8 betinget. Jeg havde ca 30 forhold der.

 

Ang tilbagebetaling til butikejerne - så tror jeg i har misforstået noget - og at politiet har. I bliver garanteret ikke informeret ordentligt efter en dom er afsagt. Den eneste måde i kan få jeres penge tilbage på, er at opkræve pengene gennem civilret. - eller bede politiet om at gøre det under selve retssagen mod mistænkte. I behøves ikke vide hans navn, i skal bare tilføje de skal gøre det, når i anmelder bedrageriet.

 

Og så vil jeg lige sige til jer, at i burde passe noget mere på. Jeres standard check stopper altså ikke ondtsindende kriminelle.


Eftersom jeg er stoppet med al svindel nu, kan jeg vel godt lige give jer et fif der kan sikre jeres butik mod svindel. Det er meget enkelt - simpelthen gå ind på krak og se om personen bor på adressen som der er bestilt til, hvis det ikke overens smider i ham bare en email og siger han skal ringe, inden i vil afsende varen. 95%+ af svindlere ville hoppe fra allerede der, og finde en butik som det er nemmere at svindle.

3D sikkerhedssystemet (verified by visa/master card securecode), virker overhovedet ikke, slet ikke hvis i tager udenlandske, p.g.a der er mange lande som har banker der ikke understøtter denne form for sikkerhed. Og nu til dags kan man købe kreditkort med tilhørende VBV/MSCS kode. Så lad jer ikke føle jer sikre bare fordi i har dette system - det kan sætte svindlen lidt ned, men det er meget lidt. 


Og jeg har aldrig fattet hvorfor i overhovedet godtager udenlandske kort, såsom USA,Frankrig og andre mærkværdige lande.. Men jeg kan selvfølgelig ikke udtale mig om, om danskere har banker i disse lande (jeg henviser til butikker med primært danske kunder i denne udtaelse.)

Og lad så være med at brokke jer over gebyret fra PBS på 250 kr, det er et administrationsgebyr, fordi PBS skal udskrive og behandle mange papiere, såsom transaktions dokumenter, og indsende dem til banker/politi. Det vil de da heller ikke gøre gratis. Læg det i anmeldelsen, og bed politiet om at opkræve det fra dømte.

En god ting ved det danske internet shop system er dog at i kan finde ud af at bruge paymentprocessorer som kryptere kortnumre+exp+cvv2.

Og som jeg forstår det, er svindlen meget stigende i danmark lige nu, især med dankort

Et bud fra mig ville være at der ca. er 100.000 dankort i det kriminelle miljø lige nu, og dem vil de kriminelle helst bruge inden de udløber (normalt inden for et par år), og mange af dem i danske butikker nu.

Jeg kan godt selv se nu, at det er svinsk at stjæle fra små butikker, som prøver at tjene til levebrødet. Jeg skriver ikke dette for at blive tilsvinet for det jeg gjorde, og er dømt for - men for at hjælpe jer lidt.

 

Mvh 

 

Zoomah.

Tilmeldt 10. Feb 08
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 03:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Zoomah,

 

Meget cool indlæg og vinkel, du fortæller os sådan set at vores værste frygt er virkelighedBig Smile

Du skriver der ca. er 100k dankort i omløb pt. Her mener du Dankort som er har fået luret data? Hvis dette er sandt er det SATME FOR RINGE at PBS ikke udskifter samtlige Dankort/visa i DK. 100.000 kort er mange, rigtig mange.

 

Men tak for dit indlæg.

Mvh

Kenneth

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 03:30
Hvor mange stjerner giver du? :

zoomah:
Eftersom jeg er stoppet med al svindel nu, kan jeg vel godt lige give jer et fif der kan sikre jeres butik mod svindel. Det er meget enkelt - simpelthen gå ind på krak og se om personen bor på adressen som der er bestilt til, hvis det ikke overens smider i ham bare en email og siger han skal ringe, inden i vil afsende varen. 95%+ af svindlere ville hoppe fra allerede der, og finde en butik som det er nemmere at svindle.

Ja og det var der min tanke i min samtale med PBS omkring CPR validering på alle transaktioner kom ind, da man så givetvis "kun" ville stå tilbage med dem som lavede overtræk og når beløbet var over 1.000.

Men af en eller anden juridisk årsag, så må eller vil PBS ikke det.

Så der kan måske være brug for en applikation der hos wbshopejerne validerer op imod CPR, det kan vel gøres for ca. 2 kr. per handel + abonnement, for nogen ok men for andre bare endnu en fordyrende udgift.

Men kan måske laves billigere ved at køb adresser på folk og så tilbyde servicen udenom CPR som f.eks. krak eller DGS osv osv

 

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 04:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagersalg123 - JEN:

Ja og det var der min tanke i min samtale med PBS omkring CPR validering på alle transaktioner kom ind, da man så givetvis "kun" ville stå tilbage med dem som lavede overtræk og når beløbet var over 1.000.

Men af en eller anden juridisk årsag, så må eller vil PBS ikke det.

Det er da forståeligt nok, at de ik må det!!! Så ville du jo få et 100% overvågningssamfund... Er det virkelig det folk ønsker?

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 06:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:
Det er da forståeligt nok, at de ik må det!!! Så ville du jo få et 100% overvågningssamfund... Er det virkelig det folk ønsker?

Naturligvis ikke, men informationerne findes jo allerede på kortene. Men verifikationskoden xxx blev jo indført for at mindske mulighederne for svindel, men de koder findes jo også på markedet, så en validering op imod en folkeregisteradresse kan da kun være både i brugernes og butikkernes interesse eller? Det kan jo bare være et kontrolopslag, det er ikke en information der kan bruges til noget særligt, andet end hvis folk har tastet en falsk adresse.

Betyder dog, at der skal være mulighed for at indtaste en anden leveringsadresse i webshops, men jeg kender ikke omfanget af svindlen, men jeg tror ikke det er småpenge.

 

Køb ren argan olie her

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:
Det er da forståeligt nok, at de ik må det!!! Så ville du jo få et 100% overvågningssamfund... Er det virkelig det folk ønsker?

Wakie wakie :) Det har vi da allerede. Alle de ting du foretager dig kan spores tilbage til dig hvis alle oplysninger bliver sat sammen. SKAT har allerede vist flere gange at de snupper danskere der bruger udenlandske kort hvor de har en størrer formue i udlandet uden at fortælle SKAT det.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Rommy:
en bjørnetjeneste er ikke positivt. Det er en tjeneste som gør mere skade end gavn.

Er det ikke fra en historie med en mand der har en bjørn og han sidder under et træ og sover. Så er der en bi der sætter sig på mandens hoved og bjørnen vil være flik og fjerne den. Så den dasker hårdt til mandens hoved for at fjerne bien.... men desævrre slår bjørnen så hårdt så manden bliver slået ihjel. - en bjørnetjenste...

Side 2 ud af 4 (39 indlæg)