Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til google analytics

Side 1 ud af 4 (35 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 24. Dec 07
Indlæg ialt: 198
Skrevet kl. 06:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt nytår

Jeg har længe tænkt på at sætte google analytics ind på min hjemmeside, men er ikke kommet igang med det.

Jeg har læst mange blogs og indlæg her på Amino, men jeg er nok det man kalder for en ny ny nybegynder inden for google analyticsEmbarrassed

Så hvis der er mulighed for at skære helt ind til benetWink på forhånd tak

Og lad os så komme igang med 2010...!  Godt nyår (igen)

 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 24. Dec 07
Indlæg ialt: 198
Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Såervipå:

Godt nytår

Jeg har længe tænkt på at sætte google analytics ind på min hjemmeside, men er ikke kommet igang med det.

Jeg har læst mange blogs og indlæg her på Amino, men jeg er nok det man kalder for en ny ny nybegynder inden for google analyticsEmbarrassed

Så hvis der er mulighed for at skære helt ind til benetWink på forhånd tak

Og lad os så komme igang med 2010...!  Godt nyår (igen)

 

 

Jeg prøver lige igenBig Smile

Godt nytår

Jeg har længe tænkt på at sætte google analytics ind på min hjemmeside, men er ikke kommet igang med det.

Jeg har læst mange blogs og indlæg her på Amino, men jeg er nok det man kalder for en ny ny nybegynder inden for google analyticsEmbarrassed

Så hvis der er mulighed for at skære helt ind til benetWink på forhånd tak

Og lad os så komme igang med 2010...!  Godt nyår (igen)

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allan,

Skåret helt ind til benet:

Opret en bruger på Google Analytics. (Har du allerede en Adwords-konto i forvejen, så brug den samme Google-konto til begge dele. Dermed kan de linkes korrekt sammen).

Når du kommer til Google Analytics, bliver du på nogenlunde forståeligt sprog guidet frem til at kunne oprette en hjemmeside i systemet. Her indtaster du så adressen på din side. I den sidste ende af den proces, får du udleveret en stump kode.

Kopier koden og indsæt den i footeren på din hjemmeside. (Eller i hvert fald et sted langt nede i koden, og sørg for, at den bliver brugt på samtlige sider på dit site).

Vent et døgn, så kan du begynde at se statistik fra din side i Analytics.

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allan
tror måske problemet ligger i at folk ikke forstår hvad su spørger om hjælp til :)

jeg går ud fra at du spørger til hvordan du ligger det ind på dit site ?

i så fald er det meget simpelt. det du gør at tage den stump kode der ligger i din Google analytics konto.

og smider i bunde an alle dine sider, hvis du har et side der kører i et CMS system er der nogle af disse der er forberedt til dette.

kører du med dynamiske sider skal dette blodt ligges ind i din master page.

 

/Jacob

Fra Esbjerg
Tilmeldt 24. Dec 07
Indlæg ialt: 198
Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frank

Jeg har en adwords konto og en analytics konto (tror jeg nok)

Når jeg går ind under min konto på google står der også at jeg har en  analytics konto..!

Er det min hjemmeside www.danskmesterservice.dk jeg skal skrive som hjemmeside eller er det som står helt i toppen http://danskmesterservice.kivaweb.dk/ det er min forside.

Skal jeg have nye koder til alle mine undersider?

Og hvad hvis man ikke har den kode som er modtaget en gang, men som er blevet væk i alt julepynten:-) hvad så?

Du skriver : Kopier koden og indsæt den i footeren på din hjemmeside???? hvad betyder det..?

Du kan vel godt se at det er helt fra bunden jeg starterBig Smile

Fra Esbjerg
Tilmeldt 24. Dec 07
Indlæg ialt: 198
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob

Det som jeg har brug for, er hjælp til at sætte Google analytics konto op, så jeg kan aflæse de kunder som kigger forbi min side.

Hvad er en stump kode? og hvor ligger den? Og ja jeg køre med et cms system men om det erforberedt til Google analytics ... ved jeg ikke!

Og så skal jeg "bare simde det ind i bunden af mine sider" ok, hvordan det?

Jeg er ikke lige så sej til det her, så jeg håber du bære over med migEmbarrassed

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allan,

Du skal skrive den adresse med Kivaweb ind.

Og du får den samme kode til brug på alle sider.

For at få din kode frem igen, kan du ud for dit domænenavn klikke på "redigér" ude til højre, når du er logget ind i Analytics. Herefter kommer du til en side med "Profilindstillinger" , hvor du i øverste højre hjørne kan klikke på "kontroller status" - og derinde kan du genfinde din kode.

Når jeg skriver, at koden skal indsættes i footeren, er det fordi at footeren (som blot er et navn for den nederste stump indhold af siden med kontaktinfo m.m.) går igen på alle sider - og det derfor typisk er den nemmeste måde at indsætte koden på.

Du kan også overveje at springe over, hvor gærdet er lavest og betale nogen for at bruge den max. halve time det vil tage at sætte det hele op. Jeg har ikke styr på, hvem herinde, der kan gøre det, men mon ikke Michael Grove, Simon Tørring eller nogen af de mange andre friske Aminoer, der tilbyder hjemmesidehjælp i forskellige former, kan lokkes til at gøre det mod moderat betaling?

Fra Brøndbt Strand
Tilmeldt 4. Jun 08
Indlæg ialt: 414
Fra  Kipimo Webjuice.dk Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Der er ingen der siger at Google Analytics er let, selv om alle siger at man "bare skal smide et stykke kode ind".

Hvis du har behov for hjælp, så giver jeg gerne et bud på hvor lang tid det tager. Men det tager sjældent kun ½ time, for det giver kun nogle af dataene, og så er det ikke sat op. En implementering kan gøres i mange niveauer, og det efterfølgende udbytte bliver i forhold til din opsætning. Du kan ikke analysere på data du ikke registrerer ;-)

Hvis du har tålmodighed en smule endnu, så er jeg i gang med at skrive en Google Analytics bog, som udkommer i slutningen af Januar (sammen med Vadskær).

Du kan også få mange tips om Google Analytics på min blog, men jeg skriver mest om hvordan du bruger det, når du er kommet i gang og i mindre grad om selve implementeringen.

Har du helt konkrete spørgsmål, så fyr løs på forummet på www.webanalytiker.dk, der er flere kompetente webanalytikere forbi end her :-)

Partner i digitalbureauet Ambition, samt ejer af webshoppen https://froesnapperen.dk/ 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 24. Dec 07
Indlæg ialt: 198
Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Frank Hellerup Madsen:

Hej Allan,

Du skal skrive den adresse med Kivaweb ind.

Og du får den samme kode til brug på alle sider.

For at få din kode frem igen, kan du ud for dit domænenavn klikke på "redigér" ude til højre, når du er logget ind i Analytics. Herefter kommer du til en side med "Profilindstillinger" , hvor du i øverste højre hjørne kan klikke på "kontroller status" - og derinde kan du genfinde din kode.

Når jeg skriver, at koden skal indsættes i footeren, er det fordi at footeren (som blot er et navn for den nederste stump indhold af siden med kontaktinfo m.m.) går igen på alle sider - og det derfor typisk er den nemmeste måde at indsætte koden på.

Du kan også overveje at springe over, hvor gærdet er lavest og betale nogen for at bruge den max. halve time det vil tage at sætte det hele op. Jeg har ikke styr på, hvem herinde, der kan gøre det, men mon ikke Michael Grove, Simon Tørring eller nogen af de mange andre friske Aminoer, der tilbyder hjemmesidehjælp i forskellige former, kan lokkes til at gøre det mod moderat betaling?

 

Hvordan kommer jeg ind til footeren?

 

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Såervipå:

Hvordan kommer jeg ind til footeren?

Der må jeg melde pas. Det afhænger af det system, din hjemmeside er bygget op i. Hvis du har et sted, hvor du kan komme til at rette dine kontaktoplysninger m.m. i bunden af siden, så er det dér.

Side 1 ud af 4 (35 indlæg)