på Amino

Statistik

Denne profil blev set 49 gange i løbet af de sidste 30 dage.
 

Mit Amino Netværk

Ingen medlemmer er blevet tilføjet Såervipå 's Amino Netværk
 

Virksomheder jeg følger

Såervipå følger endnu ingen virksomheder på Amino Bizz

 
Profil

Såervipå 

51 år fra Esbjerg
198  Indlæg
696  Point

Såervipå finder du også her:

   Min biografi
Såervipå har ikke skrevet noget om sig selv.
   Skæve facts om mig
Såervipå har ikke skrevet skæve facts om sig selv.
   Nyheder
  • 02-04-2010
  • Pressemeddelelser til håndværksvirksomheder..!

    Hvad skal jeg med en pressemeddelelse tænker du nok, men en pressemeddelelse er en god ting at få skrevet uanset om du ejer en murerforretning, malerforretning, tømrerfirma, vvs firma eller en anden type håndværksvirksomhed.

    Der er mange der ikke kan kende forskel på en pressemeddelelse til håndværksvirksomheder, eller en annonce til håndværksvirksomheder. En annonce for en håndværksvirksomhed er typisk et forstørret visitkort, hvor i mod en pressemeddelelse til håndværksvirksomheder er en meget bedre måde at nå dine kunder på. De sidder ikke med en negativ indstilling til reklamer når de læser din pressemeddelelse, og der ved kommer du lettere igennem med dit budskab.

    Sidst da jeg havde en pressemeddelelse ude, voksede mine besøg på min hjemmeside med 200%.....!  DEN LADER JEG STÅ ET ØJEBLIK…

    Et anden god ting ved pressemeddelelser til håndværksvirksomheder er, at ved at kommer din pressemeddelelse i de rigtige medier kan den gavne din håndværksvirksomhed i længe, fordi google kigger forbi og lægger din pressemeddelelse til din håndværksvirksomhed op på internettet, således at den er synlig i længe fremover for dine kunder på nettet.

    Her er et link til den sidste pressemeddelelse jeg har lavet til mig selv, som du kan se så ligger den trykt og godt på internettet, det ville en dagblads annonce ikke have gjort og i mange tilfælde er det dyre med en annonce til en håndværksvirksomhed frem for en pressemeddelelse til en håndværksvirksomhed.

    God påske ;o)

     

    Med venlig hilsen

    Allan Schjern

     

    PS. Hele april har Dansk MesterService en god pris på pressemeddelelser til murerforretninger malerforretninger, tømrerfirmaer, vvs firmaer eller andre typer håndværksvirksomheder.

    Prisen er 2400,- ex  moms,  normal prisen er 3200,- ex moms.

    Bestil nu på 70 22 90 54 eller kontakt@danskmesterservice.dk

  • 01-03-2010
  • Som tiden dog går!

    Kender du det, at man kigger på uret og tænker som tiden dog går.

    Det er der rigtig mange håndværksmestre som ikke prøver i disse tider. Dagene bliver længere og længere, telefonen er stadigvæk lige så død som den har været i længe.

    Jeg kommer lige ude fra et kundemøde med en murermester. Han har meget arbejde men kan bare ikke komme i gang med det på grund af frosten. Så det er jo ikke super godt for murermesteren, som lige så godt kunne have været malermestre, tømrermester, vvs mester eller en anden type håndværksmestre.

    Det er meget brugt i håndværkerbranchen, at man ikke gør noget opsøgende for at finde arbejde til sit firma. Murermesteren havde lige fået skubbet noget arbejde, således at han (igen) havde en uge hvor der ikke lige var noget at lave. Han gør lige nu det samme som mange af hans konkurrenter også gør, nemlig ingenting!!!

    Jeg gav ham et lille fif, som du også kan bruge, nemlig at kontakte gamle kunder..!! JA GAMLE KUNDER, og hvorfor så det tænker du måske, fordi at dine gamle kunder har købt din service en gang. Isen er så at sige brudt, kunden kan godt lide dig (ellers havde du ikke solgt noget til kunden, tro mig).

    Hvis du er ejer af et tømrer & snedkerfirma kan du tilbyde dine gamle kunder, at de kan få smurt deres vinduer/døre, hvis det er det du har lavet hos dem, eller lave et årligt eftersyn af taget/tagrender (og nu du er oppe i tagrenden, så kan du jo lige tilbyde at gøre dem rene: o))

    Hvis du er den lykkelige ejer af et malerfirma, så tilbyder du dine gamle kunder at komme og plette deres vægge/lofter/træværk for skrammer osv.

    Har du et vvs firma så luft deres radiatorer ud så dine kunder får det optimale ud af deres varme, og du får en god reklame for din håndværksvirksomhed.

    Tanken med alle de ting (og meget gerne flere ting) er naturligvis, at det gerne skulle kaste et mere salg af sig til dig, således at du ikke sidder foran en død telefon og tænker… som tiden dog står stille.

     

     

     

     

     

     

  • 03-02-2010
  • Er du ejer af en håndværksvirksomhed? Så læs denne nyhed

    Nu mødes dygtige håndværksmestre på Facebook.

     

     

    Facebook er kommet for at blive, der er nok ikke mange her i landet der ikke har hørt navnet Facebook.

    Nu er det muligt for Danmarks Bedste Håndværksmestre at netværke på internettet, siger ejer af Dansk MesterService, Allan Schjern der har startet en fan gruppe på Facebook, for Danmarks Bedste Håndværksmestre.

     

    Jeg ved godt at der findes mange netværk for håndværksmestre, i stort set alle byer i Danmark, men der kan være et problem som en malermestre i Aalborg slås med, som en Vvs mester fra Køge kan løse, og derfor tror jeg på, at det er en god ide med gruppen.

     

    Det er gratis at blive medlem af gruppen, og så er der et debat forum, hvor der skal snakkes om alt hvad der røre sig blandt Danmarks Bedste Håndværksmestre, blandt andet hvordan man markedsføre sin virksomhed, hvordan med lærlinge, måske kan man finde en evt. samarbejdes partner i gruppen. Det er helt frit hvad der skal tales om i gruppen.

     

    Mulighederne er mange, så det bliver spændene at følge, siger Allan Schjern, som stiftede gruppen den 30. januar 2010.

    Allerede efter 16. min var der kommet en fan, så hvis det forsætter i det tempo så bliver der mange i gruppen, men det vil kun være dejligt hvis det lykkedes at samle alle de dygtige håndværksmestre der er i Danmark, siger Allan Schjern.

     

    Er der problemer med at komme ind på siden eller finde den på Facebook, så kan man søge efter Danmarks bedste håndværksmestre på Google eller gå ind på www.danskmesterservice.dk, hvor der ligger et link man bare klikker på og så er man inde på gruppen, ellers er Håndværksmesteren velkommen på 70229054 slutter Allan Schjern.

     

     Gruppen er startet for at lave et sted hvor håndværksmestre kan mødes og udveksle erfaringer og gode idéer på tværs af fag og kommunegrænser.

     

     

     

  • 15-11-2009
  • Mangelfuld opstart af håndværksvirksomheder!

    Tiden hvor man fik et cvr. nummer, og første kunde samme dag er forbi.

    Nu skal der som alle ved løbes ekstra hurtig for at få kunderne i hus, men trods det er der stadig væk mange håndværksvirksomheder, som bliver drevet og startet med mangelfuld markedsføring!

    Mangler ved markedsføringen kan være, bil uden logo, bil med meget lille logo, ingen optagelse i den lokale telefonbog, ingen hjemmeside, ikke noget logo på arbejdstøj, logo fra andet firma på arbejdstøj, intet logo på brevpapir, kuverter mm.

    Det er uholdbart i længden siger Allan Schjern fra Dansk MesterService. Det er et spørgsmål om liv eller død for mange håndværksvirksomheder lige nu, men det er meget svært at afsætte tid og penge for rigtig mange til markedsføring af deres virksomhed.

    Mange mestre har i mange år været ”dovne” i den forstand at de ikke har fået deres indre sælger i gang, det er ifølge Allan Schjern de nye håndværksmesters mulighed for at få en bid af kagen.

    Jeg er sikker på, at med mere rådgivning inden der bliver startet håndværksvirksomheder op, vil de nye håndværksmestre have bedre muligheder for at tage ”kampen” op med de ælder firmaer, og sågar have rigtige gode chancer for at tage markedsandele, siger Allan Schjern.

    Man kan sige i dag er det ikke nok at lave et pænt stykke arbejde, man skal også være en dygtig sælger, og dem som ikke formår at mikse de to ting, vil få det meget svært fremover.

    Hos Dansk MesterService tilbydes håndværksvirksomheder der er yngre end 12 måneder, 3 timers gratis rådgivning, dette er en udløber af at virksomheden er blevet optaget i rådgivernetværket hos Esbjerg Erhvervsudvikling og Væksthus Syddanmark.

    Det er 2 aftaler som jeg ser som et stort skulderklap til min lille virksomhed, og jeg glæder mig meget til at møde nye håndværksmestre i opstartsfasen, slutter Allan Schjern.

  • Kundegaranti i krisetider til håndværksmestere!

    Ja, man skulle ikke tro det i disse tider, men den er god nok.

     

    Nyt firma tager fat hvor mange små og mellem store håndværksvirksomheder giver op, Dansk MesterService i Esbjerg tilbyder sine kunder forskellige ydelser så der skabes et større overskud til mester.

    Mange håndværksmestre går i panik når der er ved at være tomt i ordrebogen, så indrykker de evt. en reklame i den lokale avis eller i lokal radioen, og regner så med at det vælter ind med ordre…!

    Men rigtigt mange bliver meget skuffet, da de opdager at telefonen er tavs. Det mester skal gøre er at løbene markedsfører virksomheden, lave en markedsføringsplan således at det ikke blive en hovsa løsning at markedsføre den.

    En anden ting der kan gøres er at kontakte eventuelle kundeemner direkte, det vil sige at mester skal finde ud af hvem der ønskes som kunder, og bagefter ringe til emnerne og præsenter sig selv og virksomheden, fremsende noget materiale (brochure eller salgsbreve) og derefter følge op på det fremsendte.

    Det er meget vigtigt at følge op på det fremsendte udtaler Allan Schjern indehaver af Dansk MesterService, hvis man ikke følger op på det fremsendte så får man ca.1% som ny kunde, hvorimod hvis man følger op på det fremsendte  materiale, så får man ca. 6-7% som ny kunde, og det er da noget af en forskel siger Allan Schjern.

    Som nøje har sammensat nogle pakker med ydelser til sine kunder, hvor der er kunde garanti med i købet.

    Ja, jeg ved godt, at der er mange, som siger der er krise, men jeg taler heldigvis hver uge med mange håndværksmester som ikke kender til krisen, det er jo fordi, at de formår selv i krise tider at skaffe sig nye og flere kunder. Dygtige håndværker med høj faglig stolthed vil der altid være brug for, selv i krise tider siger Allan Schjern

    Men det kniber i krise tider for mange håndværksmester med at tage kontakt til nye kunder, enten fordi mester er bange for at blive til grin, ikke tør af frygt for at fremstå som en der ikke har noget at lave, eller ikke syntes det er okay at henvende sig til konkurrentens kunder.

    Min rådgivning er baseret på ting jeg har prøvet på egen krop (learning by doing). Det syntes jeg er mere troværdig end vis jeg havde en lang uddannelse. Jeg håber virkelig med min kunde garanti, at jeg kan være med til at sætte noget i gang hos mange håndværksmestre slutter Allan Schjern som med sit firma Dansk MesterService, har fået en flot modtagelse hos kunderne. 

    Min baggrund

     

    Næsten 20 års erfaring i håndværksbranchen.

    Selvstændig malermester fra December 2006 til September 2007, hvor jeg på egen krop mærkede hvad stress gør ved en.

    Gik fra 0 ansatte til 6 ansatte på 3 mdr. i min virksomhed.

    Omsatte på et halvt år, det jeg skulle på 2 år.

    Blandt mine kunder var MT. Højgaard, Region Midtjylland, Region Syddanmark, Esbjerg Kommune og mange andre.

     

    Om Dansk Mesterservice

     

    Er en lille virksomhed som hjælper små og mellemstore håndværksvirksomheder, primær med deres markedsføring.

    Virksomheden drives fra hjemmeadressen Enghavevej 12 i Esbjerg.

    Dansk MesterService er landsdækkende.

    Den blev startet den 1. September 2009.

     

     

   Gæstebog
Ingen har endnu skrevet i Såervipå's Gæstebog
   Mine aktiviteter