Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Snydt!! hvad gør man?????

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Aarhus V
Tilmeldt 16. Jul 07
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes folk glemmer Købelovens paragraf 10.

"Skal genstanden af sælgeren forsendes fra et sted til et andet for der at overgives i køberens besiddelse, anses levering for sket, når genstanden er overgivet til en fragtfører, som har påtaget sig forsendelsen fra vedkommende sted, eller den, hvis afsendelsen sker med skib, er bragt inden for skibssiden."

Og siden hun har kontaktet Post Danmark og fået rettet adresserne, så er handlen færdig fra hendes side af, dvs. det er Post Danmark han skal slås med, ikke hende.

Mads Madsen

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads Madsen:
Synes folk glemmer Købelovens paragraf 10.

Købeloven træder jo kun i kraft såfremt andet ikke er aftalt mellem køber og sælger omkring leveringen. Handelsbetingelserne fremgår ikke rigtig af tråden.

Dertil kommer at hvis man endelig skal anvende købelovens regler - så vil der formentlig blive lagt vægt på § 11. - hvorefter levering først anset for sket når varen er kommet i købers besiddelse.

Henrik

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Når nu moderator har været så flink at slette den udhængte person, skulle i måske en tur her omkring også Smile

/allan

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads,

Mads Madsen:
Synes folk glemmer Købelovens paragraf 10.

Nej, den finder ikke anvendelse her af flere årsager.

 

Sælger skal tilbagebetale. Hvis der er foretaget et forbrugerkøb er det returretten der gælder i forbindelse med postordre, hvis det er erhvervskøb er der tale om væsentlige mangler som sælgeren har haft chancen for at udbedre - uden at gøre det.

 

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan Hansen:
Når nu moderator har været så flink ...

Tak for info. Nu ser det ud til at være en privat handel og hverken forbrugerkøb eller erhvervsdrivende der handler inden for egen bedrift. Pengene bør stadig tilbagebetales eller varen leveres, men det er unægteligt blevet meget sværere.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har nu fået kontakt med sælger og dette indlæg er måske blevet misforstået.

jeg har skrevet til martin omkring at få dette indlæg slettet, da sælger ikke skal hænges ud her.!

Så det er rimeligt at indlægget bliver slettet.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

jordbaer:
Så det er rimeligt at indlægget bliver slettet.

Der er ikke nogen som bliver hængt ud i denne tråd. Det har moderator klaret for mange timer siden. At slette tråden vil være at pisse på dem, der har brugt tid og ressourcer på at bidrage til den.

Den eneste der hænges ud i denne tråd er digselv og bør fremover give anledning til eftertanke inden du en anden gang massivt i alle tråde hænger en handelspartner ud. Dette indlæg er måske blevet misforstået skriver du...... nej du råbte ulv ulv og nu er det svært at trykke på undo.....

Tilmeldt 4. Sep 08
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan Hansen:

Når nu moderator har været så flink at slette den udhængte person, skulle i måske en tur her omkring også Smile

/allan


Så fik vi da sat navn på :)

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 00:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal lige siges at det er et kort resume af en dag som har varet i mange måneder! og da jeg ikke kunne få kontakt med sælger måtte jeg høre hvad jeg skulle gøre!

ja jeg har måske hængt sælger ud, det var dog ikke min mening på den måde, tænkte mig ikke lige om, men nu er det sådan at sket er sket.!

og som sagt jeg ville bare ridse historien meget kort op og høre hvad jeg kunne gøre.

men slut for denne tråd!

Fra Hvidovre
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 200
Fra  Mobilteknik A/S Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronnikc:

Så kunne du måske også betale din 6 måneders overdue faktura til mig? Bare lige så alt er i orden sådan hele vejen rundt - jeg mener det er nok begrænset hvor sjovt jeg synes det er at sidde og bruge en hel lørdag på at redde dine websites og så ikke se en krone.

 

Hvor er det ærgeligt at man ikke som før i tiden sørgede for at få styr på sine ting. Idag virker det som om at alle er fuldstændig ligeglad med andre end sig selv, Tit er det desværre sådan at man giver meget mere end man havde forestillet sig man kunne til den pris. men hvad gør man ikke for at tilfredsstille en kunde. og så ender man med at ikke få sin betaling..

Men at starte en tråd på et forum på nettet og den vej navngive en person, er så langt væk fra min opfattelse af hvad der er rimeligt. har jeg en sag hvor kunden mener jeg ikke har håndteret hans sag godt nok. ja så får han en kreditnota og tro mig inden det når så langt er alt prøvet mere end 1 gang.

Jeg har i de 15 år jeg har været selvstændig skrevet en kreditnota og det var fordi jeg lod kunden diktere mig hvad han skulle have. og alle mine forsøg på at ændre og forklare faldt helt til jorden. det endte med at han så sagde at jeg jo var fagmanden.. Jamen kære kunde så skulle du måske have hørt efter...

Ronnikc Jeg håber du får dine penge og en anden gang ville hjælpe en der er i nød. Det kunne være mig og tro mig ville aldrig snyde andre eller spilde deres tid ej heller smide dem på nettet. men i dette tilfælde her synes jeg faktisk det er ok at du nævner overfor trådstarter at han vist selv lige har glemt at betale..Så mangler vi bare lige at trådstarter svarer på Snydt!! hvad gør man?????

Glædelig bagjul

kenn

 

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)