Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af ny samarbejde med Polen

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino´er

Jeg er en mand på 27 som har altid drømt om den store drøm…. at blive selvstændig.

Nu synes jeg er tiden er kommet til at gøre noget med drømmen samt med idéen som jeg fik 7-8mder. siden, derfor begyndte jeg søge flere gode idéer og hjælp på nettet.  Og her fandt jeg Amino.dk og jeg synes det er en fremravne side til sådan nogen som mig.

Håber i vil tager mig godt imod. Smile  

Idéen er at jeg vil levere Non-food produkter til pizzariaer, cafeer osv..  dvs. kartoner til pizzaer, plastik kros, pomfrit bakker  osv. osv.

Jeg vil primært starte med pizzakartoner derfor begyndte jeg søge en stor og billige producent/leverandør, og han er fundet  i Polen synes jeg, hans priser  ser billige ud, ud fra det jeg har fået information andre steder fra.

Idéen er at levere kvalitet til markedets billigste priser. Leveringen skal være til døren.  

Og derfor bestræber jeg mig nu uden den store hæld at finde sådan nogen leverandør i Danmark for at sammenligne priser kvalitet osv. Jeg har søgt som en gæld HUND på nettet alle vejene men kan ikke finde en, ud over de store varehuse som INCO, METRO osv..  

Håber virkelige at der er nogen Amino´ er, er der ude som kan hjælpe mig og komme med gode idéer hvor jeg kan undersøge markedet med de ting som jeg vil sælge og måske med andre gode idéer.

 

VH.

SA-Import  

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Armenikos

Jeg ville starte med at sætte mig ind i de traditionelle leverandør kanaler til branchen. Jeg boede for et par år siden ved siden af et godt kørende pizzaria, de fik ikke varer fra Inco eller de andre traditionelle store leverandører af fødevarer. Der er nogle leverandører, som har deres niche til fast food branchen, du må prøve at finde ud af hvem de er og hvor deres priser ligger.

Gå eventuelt ned og snak med en pizzaforretning ejer, de fleste vil gerne have billigere leverandører, så mon ikke i kan få en god snak ?

De bedste Hilsener

Finn

Fra København
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Finn

Tak for dit svar, det har jeg også tænke mig at gøre, og jeg er god til at sælge det jeg arbejder med det til daglig, men tænkte på at det er et sted hvor men kan søge de leverandører.

 

Vh

Armenikos

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Armenikos

Du kan bare søge på www.krak.dk under emballage, så får du en hær af leverandører.

God fornøjelse

Flemming Hasselriis

Fra Esbjerg
Tilmeldt 26. Aug 09
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

En hurtig søgning på nettet viser at pizzaæsker koster mellem 0,85 og 1,00 kroner stykket ex moms alt efter leverandøren. Dertil kommer der jo så nok nogle fragtomkostninger.

anders@detsortebureau.dk // www.detsortebureau.dk

Fra København
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Anders

Tak for dit svar, men jeg vil meget gerne høre om hvor fra ved du om de priser som du har skrevet her ?

 

Venlig hilsen

 

Armenikos  

Fra København
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Flemming Hasselriis

tak for dit svar

jeg har lige prøvet søge lidt efter det du sagde men kan ikke finde det jeg søger, men jeg vil prøve søge i andrer søgeportaler også..

 

Venlig hilsen

Armenikos

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders // Det Sorte Bureau:

En hurtig søgning på nettet viser at pizzaæsker koster mellem 0,85 og 1,00 kroner stykket ex moms alt efter leverandøren. Dertil kommer der jo så nok nogle fragtomkostninger.

 

Med de her priser ville jeg hurtig finde mig en anden niche.

Branchen er hårdt presset så man vil helt sikkert gå efter billigste pris.

Prøv at tænke på hvad du selv og dinne venner efterspørger som ikke lige kan leveres. Det er altid et godt udgangspunkt for en forretning at man har et netværk, der vil aftage varen.

Rigtig god fornøjelse

Flemming Hasselriis

 

Fra København
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle jeres gode hjælp

 

Med venlig hilsen

 

Armenikos

Fra Kolding
Tilmeldt 19. May 09
Indlæg ialt: 83
Fra  Emballage Bureauet Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Armenikos,

Jeg ville egentligt ikke blande mig - men nu er det svært at la' vær' :o)

Michael Roschmann fra Valcon har gennem de sidste mange år gjort status på emballagebranchen via sine årlige rapporter. Konklusionen er uden undtagelse den samme år efter år - emballage producenterne differentierer sig kun på pris! - og det ønsker du at kaste dig ind i???? GOOD LUCK. Fact er at pizzabakker og den slags er volumenemballage som kun retfærdigører at opretholde en gunstig råvarepris, som gør at producenterne kan tjene på emballage i samme materialekvalitet.

Hvis du har et talent for at sælge og gerne vil være selvstændig, vil jeg finde en niche og starte der. Du nævnte selv 'food' - hvilket udmiddelbart ikke er at anbefale set fra en direkte vinkel, da det eneste der gør sig gældene igen er pris. Dog er der mange små og mellemstore virksomheder, som jeg har erfaret er mere påvirklige overfor alternative løsninger, da det iforvejen er deres konkurrence parameter. Deres svaghed er at de ikke har kompetencerne til at mestre emballage værdikæden fra start til slut - og der kan en god og troværdig konsulent opnå succes via sin viden og talent.

Håber det har givet lidt at tænke på,,,

Dan Kjærsgaard
Emballage Bureauet ApS - 60609144 - www.embu.dk

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)