Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan et personligt ejet selskab etablere et datterselskab i ApS form?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror da næppe, at revisor laver vurderingsberetning på tomme selskaber?

Eller misforstår jeg noget?

/peter

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Corporation:
I kan omdanne med et apportindskud fra I/S til ApS,

Peter,

Vurderingen fra revisor kommer ind ved omdannelse fra I/S til ApS.

Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja...Henrik....er forstået.

Men helt så enkelt mener jeg ikke, det er, når det kommer til stykket.

Desuden kan der udløses personlig skat, alt efter hvem der ejer I/S-andelene!

/peter

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter,

Jeg formoder det er hr. og fru BroncoFan der ejer I/S, jf tidligere tråde. Mon ikke Jens arbejder/tænker videre på sit projekt.

Umiddelbart må det være begrænset, hvad det vil føre med sig af SKAT, hvis I/S nu stifter et ApS - og derefter selv lader sig omdanne til et ApS i det nye år. Selvfølgelig afhængig af aktiviteten i den mellemliggende periode.

Henrik

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:

Hej Peter,

Jeg formoder det er hr. og fru BroncoFan der ejer I/S, jf tidligere tråde. Mon ikke Jens arbejder/tænker videre på sit projekt.

Umiddelbart må det være begrænset, hvad det vil føre med sig af SKAT, hvis I/S nu stifter et ApS - og derefter selv lader sig omdanne til et ApS i det nye år. Selvfølgelig afhængig af aktiviteten i den mellemliggende periode.

Henrik

 

Må I/S'et (ejet af min kone og jeg) indskyde kapitalen i ApS'et nu og så selv blive omdannet til ApS i det nye år? De 125000kr til indskud står der så rigeligt på kontoen i I/S'et?

Ps. Jeg skal under alle omstændigheder indskyde 125000kr, så det er ikke af betydning at indskudskapitalen efter al sandsynlighed dropper til 80000kr. efter nytår.

De bedste hisner

Jens

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 00:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis vi taler om almindeligt apportindskud (skattepligtig afståelse) så må du godt indskyde i et eksisterende selskab ja, men taler vi skattefri virksomhedsomdannels skal det ske til et nystiftet selskab eller et såkaldt jomfrueligt selskab.   Sidstnævnte er der ikke meget ide i.

Problemet ved indskud i indeværende år fra I//S'et er dog at det vil være en hævning i virksomhedsordningen hvis I anvender den.

Hvorfor vil I gerne indskyde i år ? Hvorfor ikke lade "indskudskapitalen" stå i I/Sét året over hvorved I reducerer jeres hævninger og kan øge det opsparede overskud som flyttes over på anparterne ved en skattefri omdannelse ? 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 02:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Skattekonsulenterne:

Hvorfor vil I gerne indskyde i år ? Hvorfor ikke lade "indskudskapitalen" stå i I/Sét året over hvorved I reducerer jeres hævninger og kan øge det opsparede overskud som flyttes over på anparterne ved en skattefri omdannelse ? 

Det er fordi ApS driftselskabet (datterselskab) får et betydeligt kapitalindskud fra en investor i 2009, og det derfor skal være funktionelt inden årsskiftet. Ligeledes skal produktudviklingsaktiviteterne startes inden årsskiftet, hvorfor vi trækker af kapitalen initielt til disse aktiviteter.  

Vi kan stille med kapitalen på anden vis end vores I/S men det virker mere logisk at bruge opsparede midler i virksomheden fremfor private fuldt beskattede midler. Den værdisætning investoren sætter på virksomheden i år er ca. 2mill.

Er der skattemæssige eller organisatioriske fordele ved blot at etablere jomfruelige holding og driftselskaber, istedet for at spinne dem ud af det eksisterende selskab?

Tak for de gode svar, hilsen jens

 

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen kræver det ikke at driften er indskudt i selskabet for at investor vil nytegne. Med det udgangspunkt du har der vil det være livsfarligt bare at overdrage aktiviteten idet værdien heraf jo kan opgøres på grundlag af investors efterfølgende indskud.

Mit bud ville være at I lavede en omdannelse pr. 1/1 2009. Umiddelbart herefter laver I et holdingselskab ved skattefri anpartsombytning, hvorefter investor nytegner anparter i driftsselskabet. Dvs. udskyd dette indskud i 2 måneder eller hvad der nu skal til før regnskabet ligger klar og omdannelsen kan laves. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Investor indskyder penge i en ny aktivitet i et separat selskab. Det var ideen at I/S'et skulle fungerer som fortsat drift af konsulentydelser og som holdingselskab for vore anparter in den nye virksomhed.

De aktiviteter vi har er;
Konsulentfirma med betydeligt opsparet overskud og nyt produktionsfirma som en investor skyder penge i. Investor er en fond der skal foretageinvesteringerne i 2009, hvorfor vi ikke kan udskyde.

Er der andet der er mere logisk, end at bruge kapitalen i I/S et til at skabe en holdingselskabsstruktur?

MVH jens

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej - bare man ikke kan hævde at I afstår en del af aktiviteten i I/S'et til det nye driftsselskab, så er løsningen at I stifter det nye selskab i år og pr. 1/1 2009 omdanner I så I/Set til selskab ved skattefri omdannelse. I kan herefter vælge at ombytte jeres anparter i driftsselskabet med nyudstede anparter i det nye selskab ved skattefri anpartsombytning så I får den struktur I gerne vil have. Alternativt kunne man lade konsulentselskabet være et søsterselskab til det nye produktionsselskab ved at etablerere et holdingselskab over det nye selskab nu her. Efter omdannelsen kan konsulentselskabet så skydes ned under holdingselskabet ved skattefri anpartsombytning.  

Jeg må dog mane til påpasselighed vedr. ombytning til et eksisterende selskab. Der skal I ud og have en tilladelse fra Skat fordi der er en ny investor og en anden handelsværdi inde i billedet.

 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)