Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dynamics C5 eller Nav? Eller... Hvad anbefaler du?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 1. Apr 08
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tobias,

 

Jeg kan forstå, at du har kikket lidt på forskellige systemer.

En DynamicC5 løsning vil ikke være noget dårligt valg, men Navision er også rigtig godt.

Det er selvfølgelig en god idé, at få en rigtig god snak omkring firmaets nuværende behov og fremtidige behov inden du træffer dit valg.

Jeg arbejder hver dag på rigtig mange økonomisystemer lige fra interne økonomisystemer til online økonomisystemer.

Vi har specialiseret os i at rådgive og hjælpe firmaer med at finde det rigtige økonomisystem.

Vi forhandler ikke økonomisystemer, men arbejder på de fleste af dem hver dag.

Vi hjælper gerne med at implementeringen af regnskaberne.

Vi hører til på Djursland og kommer overalt.

Du er meget velkommen til at kontakte mig.

 

Venlig hilsen

 

Elisabeth Bay Jensen

 

www.kontorligaen.dk

 

 

www.kontorligaen.dk

Tilmeldt 30. May 06
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas - jeg bruger selv Focus IT, men kan ikke forstå hvad det er for nogle rapporter du synes er svære at få frem. Jeg er selv superglad for systemet og overvejer SLET ikke at skifte til noget andet.

Fra Viby J, Århus
Tilmeldt 9. Oct 08
Indlæg ialt: 631
Fra  Søgemedier A/S Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for indlæggene, som jeg har læst nøje.

Vi har i dag haft besøg ef Bredana, som kom med et uforpligtende tilbud på opgaven.

Efter en behovsanalyse lød anbefalingen på C5 standard + forskellige moduler.

Løsningen baseres på at købe std C5 licens + flg ekstra moduler:

Grundpakke 2500,-

6 brugere (1 stk i standard + 5 ekstra = 17.000,-)

Fuld finansmodul 2000,-

Statistik modul 3000,-

Fuls debitor modul 3000,-

Projektmodul 3700,-

Flere regnskaber 4000,-

125MB ekstra database 7.000,-

Basisudvikling 2300,-

 

Pris for licenser: 45.000,-

Indlæsning af debitorkartotek og kontoplan fra gl ERP (Focus IT), diverse opsætning/tilpasning, undervisning på vores lokation, m.m. : 100.000,-

DVS i alt ca 150.000,- + løbende omkostninger til C5 opdateringer (ca 15% af de 46.500,-) + hotline 5000,- årligt + hosting af server hos 3 part (medmindre vi selv sætter en server op på kontoret).

Jeg synes selv det lyder forholdsvis kostbart med 100.000,- for alt udover licenser.

Dette beløb kunne dog reduceres, hvis vi valgte selv at indlæse data og kunne undvære noget undervisning.

Er det helt hen i skoven...?

 

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Av det lyder kostbart - kender ikke de nærmere tilpasninger - men for 100.000 kan du vel få ca. 150 timers tilpasning og undervisning - det lyder meget voldsomt i forhold til det behov som du skriver og den relative lille licens..

Hej fra Søren (gl. C5 haj)


:-)

Fra Viby J, Århus
Tilmeldt 9. Oct 08
Indlæg ialt: 631
Fra  Søgemedier A/S Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren

Ja det var også min tanke. Licenserne kan jeg acceptere, men de 100.000,- lyder meget voldsomt. Det var dog et prisoverslag han gav under mødet, og i morgen får vi et nøjagtigt udspecificeret tilbud, som beskriver hvad det indebærer punkt for punkt.

Tak for snakken i går i øvrigt, du hører nok snart fra mig igen Big Smile

 

 

Fra Viby J, Århus
Tilmeldt 9. Oct 08
Indlæg ialt: 631
Fra  Søgemedier A/S Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Tømreren:

Hej Thomas - jeg bruger selv Focus IT, men kan ikke forstå hvad det er for nogle rapporter du synes er svære at få frem. Jeg er selv superglad for systemet og overvejer SLET ikke at skifte til noget andet.

Nu sidder jeg faktisk meget lidt med den daglige administration, men jeg hører at det nærmest er umuligt at trække diverse statistikker ud. Derudover er muligheden for at have en bestemt rykkerprocedure ikke tilgængelig. M.m.m....

Jeg tror vi har et meget forskelligt behov, og kan da godt se at FocusIT kan være fint nok for nogle virksomheder. Men det kan langt fra det vi efterspørger. Fordelen var ikke overraskende prisen da valget oprindeligt faldt på FocusIT, men nu er vi vokset fra løsningen, hvilket naturligvis kun er positivt [:)

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Tobias Thaastrup-Leth:

Hej Søren

Ja det var også min tanke. Licenserne kan jeg acceptere, men de 100.000,- lyder meget voldsomt. Det var dog et prisoverslag han gav under mødet, og i morgen får vi et nøjagtigt udspecificeret tilbud, som beskriver hvad det indebærer punkt for punkt.

Tak for snakken i går i øvrigt, du hører nok snart fra mig igen Big Smile

 



Så må vi håbe de læser denne tråd :-D

Du skal være så velkommen - kaffen kan jeg da serverer :D

Hej fra Søren

Fra Middelfart
Tilmeldt 1. Dec 08
Indlæg ialt: 238
Fra  Dynamics Experts ApS Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

45k for licenser! Ja det kan vist ikke gøres meget billigere, forsøg dog at presse dem lidt på prisen her også. Jeg har i hvertfald kendskab til flere Navision forhandlere der let kan presses på prisen i øjeblikket, så der det sikkert også med C5.

Men 100000 for selve implementeringen det er da ikke meget. Det ville undre mig meget om Bredana tager under 1000 kr. pr. time (de fleste Navision partnere tager rask væk mellem 1300 og 1500 kr. i timen). Men lad os bare sige de tager 1100 kr. så er det kun 90 timer. Ofte er det meget lettere at få dem til at give rabat på softwaren, i forhold til timerne.

Dog skal du bede om et udspecificeret tilbud.

Mit eget gæt ville være:

Indlæsning fra gl. ERP: 8 timer

Opsætning: 8-16 timer

Tilpasninger: 12 timer (det bliver altid mere end man forventer)

Undervisning: 5 x 8 timer.

Support på go-live dag: 8 timer.

Hertil 1-2 projektmøder og de 90 timer er godt brugt.

Det du ikke må spare på er opsætning og go-live support (det er død kedeligt at så den dag og det så ikke virker).

Tilmeldt 18. Jun 09
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Købe eller leje - hvorfor betale dyrt, når man kan få hostet en attraktiv MBS Dynamic NAV løsning, som allerede er skaleret til SMV'er og MMV'er for en brøkdel af den omregnet licenspris pr. bruger ved køb.

Alvorligt talt, så afhængig af antal brugere, så er en hostet løsning ikke uinteressant for nævnte kundesegment. Kender ikke jeres behov, men kan kun anbefale, at I tager overvejelsen.

 

Hilsen

Steve H. Hansen

Fra Viby J, Århus
Tilmeldt 9. Oct 08
Indlæg ialt: 631
Fra  Søgemedier A/S Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Erik

Tak for din vurdering, det var rart at høre en mening fra en der er grundigt inde i sagerne.
Jeg vil have dine råd i baghovedet når tilbuddet skal kommenteres.

Jeg skal åbenbart ikke være så afskrækket som i første omgang kan jeg forstå...

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)