Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

øhh hvordan hjælper man sin søn

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra næstved
Tilmeldt 21. Jun 08
Indlæg ialt: 363
Fra  sensolin gulvmontering Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Min søn og jeg har hvert sit gulvfirma, han skal skrive en regning med et EAN nummer til komunen, men han har ikke mulighed for sådan noget, De sagde til ham, han bare skal finde et firma som kan og så lade det andet firma gøre det, det blev så mig, spørgsmålet er bare, HVORDAN GØR MAN DET på papiret altså. ??? at trække pengene ud er jo nemt nok.

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Horsens
Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 56
Fra  birgitteholm.dk Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Det er rigtigt nemt, og gratis at gøre på virk.dk 
I skal vælge "Fakturablanketten" derinde.

I skal have ean-nummeret på den afdeling på kommunen, som har bestilt jer samt en personreference (navnet på den som har bestilt jer), som I kan skrive i den elektroniske faktura.

Da jeg skulle starte med det, da virkede det uoverskueligt, men når først I har gjort det nogle gange, så er det nemt.

Held og lykke med det :-)

Mange hilsner

Birgitte

Fra næstved
Tilmeldt 21. Jun 08
Indlæg ialt: 363
Fra  sensolin gulvmontering Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

tror ikke I har forstået hvad jeg mener. problemmet er IKKE hvordan HAN kan gøre det, jeg gør det for ham. problemet er hvordan indgår det i et regnskab. hvis jeg trække pengene ud fra min konto, det er jo der pengene fra fakturen vil havne. bliver jeg så beskattet af de penge. vil en revisor se det som en udgift / og indtægt hos mig, eller ?

Fra næstved
Tilmeldt 21. Jun 08
Indlæg ialt: 363
Fra  sensolin gulvmontering Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

skal måske lige nævne han er ved eller har lukket sit firma

Fra Århus
Tilmeldt 10. Sep 08
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg går udfra at din søn har et momsregistreret firma, og derfor vel lige så vel som dig kan skrive en faktura.

Men hvis I vælger at gøre det som du beskriver ovenfor, er det vel "bare" at din søn skriver en faktura til dit firma på det beløb, som er indgået på din konto. Så går beløbet ind til dig - men nøjagtige det samme beløb går ud igen, og derfor burde det jo overskudsmæssigt/skattemæssigt gå lige op for dit vedkommende.

Birger

 

Fra næstved
Tilmeldt 21. Jun 08
Indlæg ialt: 363
Fra  sensolin gulvmontering Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for ideen fra virk.dk. det vidste jeg ikke, jeg har en abonementaftale med fakturaservice. men det skal jeg huske næste gang den skal fornyes

Fra Århus
Tilmeldt 10. Sep 08
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

ja det med at han lukker sit firma, kom så lige mens jeg skrev mit første svarBig Smile. Så kan det måske nok være at det bliver lidt mere problamatisk. For han skal jo have et eksisterende cvr nummer for at kunne skrive en faktura.

Alternativt - sådan som jeg ser det - skulle du jo udbetale ham det som løn....????

Fra næstved
Tilmeldt 21. Jun 08
Indlæg ialt: 363
Fra  sensolin gulvmontering Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

det er en faktura han har skrevet for lang tid siden som ikke er blevet betalt, da han ikke vidste den med Ean nr.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)