Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

seo terror

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Sep 09
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville egentlig gerne starte en debat omkring det jeg har valgt at kalde seo terror.

Folk snakker altid om det ene og det andet man kan gøre på sin side for at få den til at ligge nummer 1. Det jeg tænker på er hvad kan man gøre hvis man har en konkurrent uden skrupler der laver "negativ" seo på DIN side.

Efter at have læst lidt om seo er der efter min mening en del ting man kan gøre på sin konkurrents side for at få den til at falde i resultater hvis man ikke har moral.

Jeg tænker på:

links fra banned site

cloaking

duplicate content

og der er sikkert mange andre ting man også kan lave off site på en konkurrent.

 

Hvad kan man gøre for at forhindre dette før det sker, og er det noget som overhovet sker ?

Findes der love om dette, eller er det rent cowboy land ?

 

 

Fra Roskilde
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er korrekt, at man kan lave forskellige off-site aktiviteter, der kan påvirke en konkurrents placering i Google. Og der er da ingen tvivl om, at det sker, men jeg har dog selv den holdning, at jeg kun vil arbejde FOR at gøre min kundes site og placering bedre frem for at arbejde imod konkurrenten. Det sidste forbedrer jo ikke egen situation.

Du spørger om det er ulovligt eller rent cowboyland. Rigtigt mange ting er ulovlige. Der findes jo lov om ophavsret og forbud mod at bruge andre virksomheders navne og varemærker - så med duplicate content f.eks. kommer du på den forkerte side af loven.

Mange andre finurligheder er fuldt lovlige selv om de moralsk og etisk er forkerte. Men igen - hvorfor bruge tid på din konkurrent, når du kan bruge tiden på den egen site og gøre den bedre? Til syvende og sidst vil Google jo gerne give brugeren den bedste oplevelse. Så hvorfor ikke sørge for det i stedet?

Jan P. Olsen - Min virksomhed Agilitor beskæftiger sig med online marketing, Google AdWords og søgemaskineoptimering (SEO).

Fra Værløse
Tilmeldt 1. Jun 09
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jan har helt ret

 

/ Morten

Få et godt webdesign til en lav pris på owix.dk - drevet af unge iværksættere

Fra Holstebro
Tilmeldt 7. Apr 07
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er helt sikkert noget der sker, og det er mere eller mindre umuligt at forhindre.

Man kan jo ret nemt købe sig til den slags services i f.eks. Østeuropa, og det bliver sku nok meget svært at få politiet til at køre en international efterforskning fordi der f.eks. er en der har "stjålet" dine tekster. Samtig er der også mange af de aktiviteter som er involveret i denne slags angreb, der slet ikke er ulovlige.

Jeg tror det bedste forsvar er at optimere sin egen situation og derigennem f.eks. sikre at søgemaskinerne vurdere dit site til at være ophavssitet og de andre duplicate content.
Samtidig må man også håbe på at søgemaskinerne prøver at sortere i denne slags data, og f.eks. ved jeg at Google tildels er begyndt at ignorere links fra bannede sites, frem for at lade dem tælle negativ.
Man skal selvfølgelig også være opmærksom på evt. huller som man åbner i site site. F.eks. kunne man nok hurtigt udnytte et XSS hul til at få et site til at linke til et banned site, og det er jo så straks meget værre. Et helt almindeligt forum eller feedback system kunne være et andet angrebs punkt som skal sikres.

I sidste ende bliver det en kamp om hvem der i søgemaskinernes verden er mest troværdige.

Mvh

Janus

P.S. Fænomenet kaldes "Google bowling" og der findes masser af info om emnet hvis man søger på Google :)

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et godt søgeord, hvor jeg har været nummer 2 længe nu og det er lige før jeg fristes til et spil bowling Stick out tongue

Men mon ikke jeg kan rykke forbi på fair vis istedet Big Smile

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)