Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af ApS med midler fra personligt firma??

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at starte en produktionsvirksomhed i ApS form, og ønsker at bruge ca. 150000kr fra opsparet overskud i en personligt ejet virksomhed (Kører efter virksomhedsordningen) til indskudskapitalen mv.

Hvordan gøres det bedst?

Hvis jeg laver anskaffelser inden virksonheden er startet officielt, hvordan skal jeg så håndtere det?

MVH jens

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bør nok vente til efter 1.januar 2010, idet du så kan bruge lov om skattefri virksomhedsomdannelse, og

bruge din opsparing uden at skulle beskatte den.

Bliver så først beskattes, når du sælger anparterne eller lukker aps`et.

Ville nok vente med anskaffelser, indtil formalia(CVR.nr. momsreg. mv) er på plads.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:
Du bør nok vente til efter 1.januar 2010, idet du så kan bruge lov om skattefri virksomhedsomdannelse, og

bruge din opsparing uden at skulle beskatte den.

Bliver så først beskattes, når du sælger anparterne eller lukker aps`et.

Ville nok vente med anskaffelser, indtil formalia(CVR.nr. momsreg. mv) er på plads.

Vil det sige at mit personligt ejede firma ikke må oprette et ApS Datterselskab (hvor det holder alle anparter) uden at midlerne skal tages ud af det personligt ejede firma først og beskattes?

Teknisk forsvinder der vel ikke midler fra det personligt ejede selskab da det får anparter i stedet, men er det rigtigt forstået at det personlige selskab ikke kan eje et ApS?

Det jeg havde tænkt var at det personligt ejede selskab (I/S) fik anparterne, og ved årsskiftet blev omdannet skattefrit..

Da jeg inden udgangen af 2009 får tilført betydelige investormidler til det nye firma, er jeg nødt til at oprette det i selskabsform.

Inden årsskiftet bliver der tilført midler der bringer evalueringen af anpartsværdien fra 125000kr til minimum 1,5 mill. kr.. Er det i et sådant tilfælde bedre blot at oprette et Holding og Driftselskab for personligt beskattede midler, og så holde vores I/S helt ude af dette billede?

 

 hvorfor det måske også

 

 

 men vil hellere bruge de ikke beskattede midler i den personligt

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen!

Muligt at jeg har misforstået dit indlæg.

Troede at du ville omdanne fra personligt til ApS!

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Hej igen!

Muligt at jeg har misforstået dit indlæg.

Troede at du ville omdanne fra personligt til ApS!

Nej jeg skal starte et ApS holding og drift selskab (ny aktivitet), men har rigelige midler opsparet overskud i et I/S. Disse penge ville jeg bruge til indskudskapital.

Jeg skal vælge enten at bruge personlig opsparing eller opsparet overskud til opstarten til at indskyde anpartskapitalen.

Det er formodentlig enklest at at blot indskyde personlig opsparing og så lave et holding og et driftselskab. Er der muligheder for og fordele ved at bruge kapitalen fra vores I/S, eller er det bedst blot at holde tingene separat?

 

Fra Middelfart
Tilmeldt 1. Dec 08
Indlæg ialt: 238
Fra  Dynamics Experts ApS Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Du bør nok vente til efter 1.januar 2010, idet du så kan bruge lov om skattefri virksomhedsomdannelse, og

Hvad er fordelen ved at vente til efter 1. januar?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Erik P. Ernst:

Peter - Revisor:

Du bør nok vente til efter 1.januar 2010, idet du så kan bruge lov om skattefri virksomhedsomdannelse, og

Hvad er fordelen ved at vente til efter 1. januar?

1 januar til 30. juni - skattefri virksomhedsomdannelse

1. juli - 31. december skattepligtig virksomhedsomdannelse


Henrik

Fra Middelfart
Tilmeldt 1. Dec 08
Indlæg ialt: 238
Fra  Dynamics Experts ApS Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak.

Som et lille sidespørgsmål, er der noget nyt om ændringerne i reglerne for registering af APS?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Erik...Reglerne er endnu ikke endeligt vedtaget!

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Må man bruge opsparet overskud i et I/S til at starte et ApS, uden at det skal beskattes først?

MVH jens

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)