Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stor eller lille omsætning - hvad er bedst?

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel K:

Som virksomhed skal man hele tiden overveje om det kan betale sig at jagte de sidste kunder. Det er jo ikke interessant for en virksomhed at jagte en kunde der giver kr. 1 i omsætning, hvis det koster kr. 0.95 at få den ekstra kunde.

Fortæl det til Vestas... Du har lige fjernet hele deres eksistensgrundlag... ;D

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu når du arbejder med affiliate marketing, så ville jeg vælge den store omsætning - Grunden til dette er som du selv nævner at du bedre kan forhandle dig til bedre aftaler med affiliate netværk og derved øge din omsætning.

Giv evt dem som er villige til at give dig bedre kommision mere opmærksomhed på siden - Det kunne være at de får alle bannere på siden i 1 uge og tekst links øverst - Så kan de forhåbentligt også se en forøgning af deres omsætning.

Tilmeldt 3. Mar 08
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det økonomisk korrekte svar på dit grundlæggende spørgsmål er "lille omsætning" under forudsætning af, at profitten vil være præcis den samme uanset størrelsen af omsætningen. Det skyldes, at alt andet lige er der risiko for ikke at modtage betaling for ydelsen/produktet. Yderligere er det bedre for dit cash flow samt renteindtjening.

Da ovenstående forudsætning næsten aldrig vil være tilfældet grundet stordriftsfordele/bedre samarbejdsaftaler er det "stor omsætning", som formentlig vil være svaret i dit tilfælde.

Grundlæggende kan spørgsmålet kun besvares hvis vi kender din risikoprofil samt om du har mulighed for en større profitmargin ved en meromsætning.

 

 

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolaj:
Spændende at du ikke vil have de sidste 5 øre med. Hvor går grænsen?

Grænsen går vel der hvor virksomheden selv sætter den. Der er ingen tvivl om at der er forskel på de produkter eller ydelser der sælges, og her tænker jeg især på salgspris og mængde. Det er jo noget mere relevant for en virksomhed der sælger supertankere, at jagte kunder de kun tjener et par % på, da salgsprisen er meget stor, eller en virksomheder der sælger tandstikker, hvor mængden er enorm.

Med høj overskudsgrad, vil du til hver en tid fremstå som en dygtig forretningsmand og samtidig kunne forsvare at virksomheden vokser i et tempo hvor du stadig kan følge med.

En høj omsætning med lille overskudsgrad kan signalerer at virksomheden ikke er så dygtige til at tjene penge, og måske vokser hurtigere end virksomheden kan magte at håndterer.

Du skriver tidligere noget om dine søgeord og at der er nogle der kun lige løber rundt.. kan du ikke uddybe lidt mere om hvordan det påvirker din omsætning og overskud??

Som jeg ser det, så har du en omsætning der giver et overskud, og hvis du øger din kampagne indsats, vil den øgede omsætning være proportional med dine udgifter og dermed vil du ikke tjene flere penge.

Din overskudsgrad pr. kunde vil falde, hvilket betyder at du tjener mindre pr. kunde. Giver jo en dårligere statistik, da det jo handler om at tjene så mange penge pr. kunde som muligt. 

For mulige investorer, kan jeg tænke mig at de vil være yderst int. i overskudsgraden, da de gerne ser et fornuftigt afkast af deres engagement.

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)