Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Medie Licens tyveri eller skjult skat

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg har ikke fjernsyn , men har en lille computere med 8 skærm , så for mit vedkomme er det nærmest umuligt at se tv , jeg synes det er uretfærdigt jeg skal betale  denne medielicens og alle de penge de bruger på at sende girokort ud og pbs betaling og administrer og det koster jo penge

hvis det  forgår over skatten er det  langt billigere for samfundet altså mig som skatteborger , jeg forstår det ikke denne medielicens .

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:
Nej, faktisk er det gældende for langt det meste af det som den offentlige sektor tager sig af. Du betaler også for skoler, selvom du ingen børn har, hospitaler, selvom du aldrig er syg, og veje, selvom du bliver derhjemme. Jeg ville gerne slippe for at betale skat til militæret, fordi jeg ikke synes man skal bruge penge på det. Men ingen civilicerede samfund fungerer som en a la carte menu :)

Det er så meget muligt, men spørgsmålet gik udelukkende på medielicensen. Havde de smidt den oveni skatten havde jeg end ikke løftet et øjenbryn da jeg udemærket er klar over at det er på den måde samfundet fungerer; men når den bliver lagt ud således jeg selv skal tage stilling til den, og der i vid udstrækning allerede er besluttet på mine vegne, mener jeg stadig det er en om'er.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med Mikkel. Jeg kan heller ikke se problemet udover kvaliteten af det produkt man får og fordelingen. Faktum er jo at DR bliver forfordelt i forhold til TV2 m.v. og at deres skalten og valten i økonomisk henseende ikke var gået hvis der havde været tale om en privat virksomhed. Men selve medielicensen er blot et nyt ord for TV licens præcist på samme måde som at multimedieskat er et andet ord for skat af fri telefon. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

> Faktum er jo at DR bliver forfordelt i forhold til TV2 m.v.

Ahh, ikke helt. TV2 må jo sælge reklamer, det må DR ikke. Så det er lidt æbler og pærer.... Faktisk synes jeg ikke TV2 burde have en krone i licens. Det er en kommerciel TV station der burde kunne fungere på markedsvilkår.

> skalten og valten i økonomisk henseende ikke var gået hvis der havde været tale om en privat virksomhed.

Lad mig blot nævne: IT Factory, SAS, dagbladene, alle bankerne og de mange andre store og små selskaber der i den grad sjusker (eller direkte fusker) med økonomien. Jeg ved ikke om DR er så meget værre eller bedre i den sammenhæng, men der er i hvert fald mange andre - også private virksomheder, der er mindst ligeså sjuskede. Forskellen er mere hvad der sker når det går helt galt. For både DR's og dagbladenes (private virksomheder!) vedkommende dækker vi deres manglende erhvervsevner af over skatten. I den sammenhæng er jeg mest forarget over at dagbladene skal have den støtte de får, da de jo netop er rene kommercielle virksomheder. Det er DR trods alt ikke :)

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Udover at DR er en offentlig virksomhed er der ingen forskel på DR og TV2 og i bund og grund mener jeg ikke at nogle af dem burde have en krone i licens eller støtte (og begge burde kunne sælge reklamer), og ja Mikkel du har ret: Forskellen er hvad der sker når det går galt. Lige i DR's tilfælde skete der intet.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)