Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dyrt at være dansker!

Side 2 ud af 6 (59 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 19. Jan 08
Indlæg ialt: 324
Fra  esbjerglive.dk Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:
Peter, det handler skam slet ikke om, hvorvidt politikerne "tør" komme med den slags foreslag - faktum er, at der ikke er opbakning i befolkningen til ønsket om en minimalstat eller andre ekstremt liberalistiske drømme

Det er jo lige præcis det problem jeg nævner. Befolkningen er blevet vant til at blive båret gennem systemet, så hvorfor fjerne det, når det nu "fungerer" så godt. Det er bare en uholdbar løsning. I og med at den befolkningsgruppe som i fremtiden skal finansiere dette system bliver mindre og mindre. Jeg har netop læst undersøgelser på dette område, omkring 2020 vil der ca. være 1 mio. borgere som direkte vil finansiere vores velfærdssytem, resten vil enten arbejde i det offentlige eller være på diverse offentlige ydelser.

Hvis denne prognose holder stik, så skal befolkningen i hvert fald til at flytte ståsted.

Nej hvis man nu lavede en markant skattereform og gjorde op med alle vores forældede overførselsindkomster, så ville det hele se meget anderledes ud.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

p.lose:
Jeg har netop læst undersøgelser på dette område, omkring 2020 vil der ca. være 1 mio. borgere som direkte vil finansiere vores velfærdssytem, resten vil enten arbejde i det offentlige eller være på diverse offentlige ydelser.

Ja - sikkert nok - og de resterende millioner mennesker må så tage til Letland og lave det arbejde de engang gjorde her i danmark....!!!!!!!!

Fra Esbjerg
Tilmeldt 19. Jan 08
Indlæg ialt: 324
Fra  esbjerglive.dk Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle - houseofkids.dk:
Ja - sikkert nok - og de resterende millioner mennesker må så tage til Letland og lave det arbejde de engang gjorde her i danmark....!!!!!!!!

Jeg forstår ikke hvad du mener?

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skriver at de resterende enten vil arbejde i det offentlige eller være på sociale ydelser. De som er på sociale ydelser er nok en del som har mistet deres job... måske fordi virksomheden rykkede produktionen ud af landet...

Fra Esbjerg
Tilmeldt 19. Jan 08
Indlæg ialt: 324
Fra  esbjerglive.dk Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle - houseofkids.dk:
Du skriver at de resterende enten vil arbejde i det offentlige eller være på sociale ydelser. De som er på sociale ydelser er nok en del som har mistet deres job... måske fordi virksomheden rykkede produktionen ud af landet...


Okay på den måde. Jamen det er jo en ganske logisk udvikling. I og med at det ikke er rentabelt at have produktionsvirkomsheder i Danmark pga. det høje skattetryk og dermed høje lønninger.

Man kan heller ikke forvente at et land som Danmark skal have en stor ufaglært arbejdsstyrke, da vi ganske enkelte ikke kan eller skal kunne konkurrere med lande som Kina, Indien osv. Vi skal derimod være innovative og produktive, dette skal kombineres med at danskerne skal uddanne sig bedre. 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

p.lose:

Jeg har netop læst undersøgelser på dette område, omkring 2020 vil der ca. være 1 mio. borgere som direkte vil finansiere vores velfærdssytem, resten vil enten arbejde i det offentlige eller være på diverse offentlige ydelser.

Også kaldet "Problem 2020"... Og der bliver intet gjort pt for at rette op på det, tværtimod har man travlt med at svine gæstearbejdere mm til, og føre en udlændinge politik der får Hr Adolf til at minde om en tegnefilm... Hvis der ik bliver rettet op på det, så er det DKs død og så bliver reformen gennemtvunget, med eller uden befolkningens støtte, for der er ik penge til den samfundsstruktur der er idag...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle - houseofkids.dk:

Du skriver at de resterende enten vil arbejde i det offentlige eller være på sociale ydelser. De som er på sociale ydelser er nok en del som har mistet deres job... måske fordi virksomheden rykkede produktionen ud af landet...

De flytter jo produktionen for at være konkurrence dygtige, således at de kan opfylde såvel forhandlernes behov som forbrugernes. Alle skriger på billige varer indenfor alle brancher, og når det er så tæske dyrt i DK, så er eneste alternativ da at flytte produktion mm udenlands...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Ligeså sidder man og sviner fagforeninger til...det er ikke deres opgave at skaffe arbejde, det er deres opgave at skaffe sine arbejdende medlemmer de bedst mulige forhold.....Og det kan jeg ikke se noget forkert i, specielt i en tid, hvor ledere stadig får mere i løn for at jage de ansatte hårde rundt, og kræve løn nedgang.

/Kenneth

Netop Kenneth , fagforeningerne fatter det heller ikke, bla. derfor forsvinder masse arbejdspladser, så tillykke med de gode forhold.

Mht. direktøren, skal han naturligvis tage ansvar på lige fod med de øvrige ansatte, og både i dårlige og gode tider gå forrest.

Mvh

Jesper

 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 19. Jan 08
Indlæg ialt: 324
Fra  esbjerglive.dk Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:
Også kaldet "Problem 2020"... Og der bliver intet gjort pt for at rette op på det, tværtimod har man travlt med at svine gæstearbejdere mm til, og føre en udlændinge politik der får Hr Adolf til at minde om en tegnefilm... Hvis der ik bliver rettet op på det, så er det DKs død og så bliver reformen gennemtvunget, med eller uden befolkningens støtte, for der er ik penge til den samfundsstruktur der er idag...


Jeg er helt enig. Man går jo nærmest og bliver en smule bekymret på Danmarks vegne.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

p.lose:
Man kan heller ikke forvente at et land som Danmark skal have en stor ufaglært arbejdsstyrke, da vi ganske enkelte ikke kan eller skal kunne konkurrere med lande som Kina, Indien osv. Vi skal derimod være innovative og produktive, dette skal kombineres med at danskerne skal uddanne sig bedre. 

Ja, jeg ved godt at det er det vi bliver nødt til at satse på. Men hvis befolkningen også ville betale lidt ekstra for den danske kylling eller mælken fra det lille mejeri - så kunne der være plads til lidt produktion også. I højkvalitetsområdet. Og hvorfor kun satse på et område, hvis man kan sprede risikoen lidt :·) Tænk hvis vi faldte igennem....

Side 2 ud af 6 (59 indlæg)