Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvis en vare koster 0 kr., er det så et køb?

Side 4 ud af 5 (45 indlæg)
Fra Svendborg
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 381
Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Miriam

Jeg ville være positiv - du må gerne tælle til ti - fordi det jo er dig der har fejlet og ikke kunden. Du kan appelere pænt og gå i dialog, jeg tror ikke andet betaler sig eller gavner! Men øv.

Jeg har været ude for et andet dilemma vedr. en forsendelse, hvor en kunde også sender en mail med diverse love og regler. Jeg var positiv og gik i dialog. Kunden er vendt tilbage og jeg så det som en fremtidig investering :-)

Spændende at høre hvad I finder ud af.

Kh Trine www.umas.dk

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :

TM2Byg:

Kunden er oplagt i ond tro, og der ligger faktisk en dom omkring dette. Prøv at google lidt på radioforhandler og ond tro, det var noget med et forkert prismærket TV, hvor prisen var så lav at det oplagt var en fejl.

Den sag du henviser til er lidt anderledes, fordi kunden tog billeder mm for at kunne bevise at prisen var så lav... Men princippet er selvfølgelig det samme...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg har netop talt med forbrugerstyrelsen, som er lidt i tvivl om ovennævnte spørgsmål, som vil kræve en individuel vurdering.

Som udgangspunkt er ordrebegræftelsen juridisk bindende (ved e-handel), dog burde kunden i dette tilfælde kunne sige sig selv at varen ikke er gratis, da jeg så sikkert ville have gjort et stort nummer ud at reklamere med den gratis vare og ikke lade den ligge et tilfældigt sted på webshoppen.

De mener altså ikke, at jeg er forpligtiget til at give kunden varen uden beregning. Og at et evt. sagsanlæg fra kundens side vil falde ud til min fordel.

Som en sidebemærkning nævnte hun en sag, hvor en rendegraver fejlagtig var prissat til 700,- kr istedet for 15.000,- kr. og i dette tilfælde fik kunden medhold. Så det er altså ikke altid at logikken sejre i forbrugerstyrelsen  Tongue Tied

Mange hilsner Miriam

 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Miriam Frank:
Jeg har netop talt med forbrugerstyrelsen, som er lidt i tvivl om ovennævnte spørgsmål, som vil kræve en individuel vurdering.

Nu kan du så kontakte kunden og sige at du har snakket med forbrugerstyrelsen og sige at de ikke mener at du er forpligtet til at give kunden varen. Men naturligvis på en pæn og sober måde ;)

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels:

Miriam Frank:
Jeg har netop talt med forbrugerstyrelsen, som er lidt i tvivl om ovennævnte spørgsmål, som vil kræve en individuel vurdering.

Nu kan du så kontakte kunden og sige at du har snakket med forbrugerstyrelsen og sige at de ikke mener at du er forpligtet til at give kunden varen. Men naturligvis på en pæn og sober måde ;)

Jeg skal gøre mit bedste Niels, men det bliver dagens store udfordring Big Smile

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Miriam Frank:

Da en ordrebekræftelse foregår elektronisk, blev den jo sendt afsted umiddelbart efter købet. Da jeg opdagede fejlen skrev jeg straks en mail til kunden og forklarede hende, at jeg ved en fejl ikke havde fået skrevet en pris på varen, som kostede 1149,- kr.

Det lyder som om din shop kunne sættes mere hensigtsmæssigt op. De fleste steder jeg handler sender først en bekræftelse af købet, hvor de tydeligt angiver, at det ikke er en ordrebekræftelse, men kun information om at deres køb er registreret. Derefter gennemgås købene manuelt af medarbejdere, som udsender ordrebekræftelse når alt er godkendt - herunder priser. Det minimerer risikoen for fejl som den du er stødt på. :)

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Miriam

Siger forbrugerstyrelsen ikke noget om hvorvidt du på påregne at give kunden varen til en lavere pris ?  - Udfra logikken omkring de andre sager der har været...

Held og lykke uanset..  og forbandet lusket af din kunde synes jeg.

Mvh

Jesper

 

Tilmeldt 21. Jun 09
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Laugesen:

Hej Miriam

Siger forbrugerstyrelsen ikke noget om hvorvidt du på påregne at give kunden varen til en lavere pris ?  - Udfra logikken omkring de andre sager der har været...

Held og lykke uanset..  og forbandet lusket af din kunde synes jeg.

Mvh

Jesper

 

Hvilken logik  Wink

Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 392
Fra  Danish Law Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Aftalelovens §32

"Den, der har afgivet en viljeserklæring, som ved fejlskrift eller anden fejltagelse fra hans side har fået et andet indhold end tilsigtet, er ikke bundet ved erklæringens indhold, hvis den, til hvem erklæringen er afgivet, indså eller burde indse, at der forelå en fejltagelse."

Det er altså ikke nok, at butikken har begået en fejl ved at fejlprissætte varen. Det kræves også, at den konkrete kunde indså (eller burde have indset) butikkens fejltagelse.

Det sikre svar er, at hverken butikken eller kunde på forhånd kan forudsige udfaldet af en eventuel sag. Det vil bero både på en konkret vurdering af butikkens fejltagelse og på en konkret vurdering af den konkrete kunde. To sager med den samme butik og forskellige kunder kan udmærket falde ud på forskellig vis. Det vil eksempelvis spille ind, om den pågældende kunde er sagkyndig, også selvom kunden handler privat.

Hvis kunden er forbruger, kan kunden klage til Forbrugerklagenævnet. Det koster kun forbrugeren et beskedent klagegebyr på kr. 165 at klage.

For en tøjbutik koster det et beløb på kr. 4.200 til dækning af nævnets omkostninger, hvis forbrugeren får medhold i sin klage.Beløbet følger af §2, stk. 2, nr. 2 i Bekendtgørelse om gebyrer og omkostninger ved Forbrugerklagenævnet

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvem er det som sidder med den lange ende ? Vil Miriam gerne fastholde kunden ville jeg se flot på episoden og tage tabet, men taler vi om en kunde for hvem det er afgørende at kunne handle hos Miriam og hvor Miriam omvendt ikke har stærke interesser i at bevare kunden så ville jeg da nok holde fast og svare noget i retning af at hvis vi skal bevare det i forvejen gode forhold og samarbejde så....... Taler vi om en engangskunde som kommer ind fra gaden ville jeg også bare tage tabet velvidende at omkostningerne ved at føre sag nemt kan overstige et eventuelt udbytte.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 4 ud af 5 (45 indlæg)