Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvis en vare koster 0 kr., er det så et køb?

Side 1 ud af 5 (45 indlæg)
Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

I dag købte en kunde to stk. varer i min netbutik. Den ene vare kostede 799,- kr., den anden stod til 0 kr.

Da en ordrebekræftelse foregår elektronisk, blev den jo sendt afsted umiddelbart efter købet. Da jeg opdagede fejlen skrev jeg straks en mail til kunden og forklarede hende, at jeg ved en fejl ikke havde fået skrevet en pris på varen, som kostede 1149,- kr.

Kunden skriver blandt andet tilbage:

"Hvad jeg kan se så har vi indgået en købsaftale idet du har sendt mig en ordrebekræftelse til mig efter min bestilling.
På hjemmesiden tager du ikke forbehold for fejl....."
 
"Ifølge aftalelovens paragraf 1 har vi en bindende aftale"

På forbrug.dk's hjemmeside står bla.:

"Internetbutikker Prisoplysninger der gives i en internetbutik er bindende. Det er dog en forudsætning, at der er tale om en "butik", hvor du kan købe varer, fx ved at lægge dem i en indkøbskurv. Hvis der blot er tale om en hjemmeside, hvor der reklameres for en vare, du efterfølgende kan købe, har du ikke ret til at få varen til den annoncerede pris, hvis sælgeren retter fejlen, før handlen indgås."

Men kan man tale om en fejlmærkning, når der slet ikke var nogen pris på varen eller er jeg tvunget til at udlevere hende varen gratis?

Jeg har hørt om sagen med en havetraktor og ligeledes om sagen med et objektiv, hvor kunden fik medhold i at betale en stærk reduceret pris. Men her var der jo tale om en forkert prismærkning. Her er der slet ikke tale om en pris/køb men en foræring, hvis hun har ret.

Jeg vil mene, at hun handler i ond tro. Hvad mener i?

Mange hilsner Miriam

 

 

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du ikke skrevet der tages forbehold for trykfejl og tastefejl ??

Så tror jeg kunden har krav på varen på hans/huns faktura.

Der er jo nogen der giver noget gratis med i en ordre hvor der så står 0,-

Så tror i dette tilfælde kunden har ret.

Mikkel

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hun har handlet i ond tro, da hun udemærket vidste at prisen for den omtalte vare ik var den rigtige...

Derfor kan købet hæves eller kunden kan få varen til en særpris, som aftales mellem dig og kunden, hvilket er den bedste løsning, da begge så får en win-win...

 

 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Værløse
Tilmeldt 1. Jun 09
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Miriam

Sket er sket, og jeg tror ikke der er noget at gøre ved det.

Du må nøje overveje, om de 1149 kr., er det værd. Hvis du giver personen varen, hvilket du burde, bliver personen nok glad, og vil måske købe lidt mere hos dig for at gøre det fair. Derudover vil de nok fortælle om hvor flink du var

Hvis du derimod tager produktet tilbage, bliver personen sur og mobset, fortæller det til alle gutterne/veninderne og sætter din butik i dårligt lys. Så vil ingen af dem handle hos dig mere, og i værste fald vil de måske gøre ligesom nogle kunder hos vordingborg køkken gjorde. Se hvad de gjorde: http://www.google.dk/search?hl=da&q=vordingborg+k%C3%B8kken&btnG=S%C3%B8g&meta=

 

Held og lykke med det :-)

 

/ Morten

Få et godt webdesign til en lav pris på owix.dk - drevet af unge iværksættere

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Kaltoft:

Så vil ingen af dem handle hos dig mere, og i værste fald vil de måske gøre ligesom nogle kunder hos vordingborg køkken gjorde. Se hvad de gjorde: http://www.google.dk/search?hl=da&q=vordingborg+k%C3%B8kken&btnG=S%C3%B8g&meta=

Tvivler på at det der har den mindste indflydelse på Vordingborg Køkkener... For det første er sagen æld gammel og den er ensidig. Der er altid 2 sider af en sag, og mon ik det er kundens krav til en så lav pris som mulig, som er grunden til det der...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Køge
Tilmeldt 8. Aug 09
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Miriam

Jeg vil ikke mene at du kan slippe for at udlevere varen gratis til hende, for hvis vare står til 0 kr. så er den jo reelt stadig prissat. Men det er et meget vanskeligt spørgsmål, og jeg synes du skal vurderer om det ikke vil koste dig meget mere i tid at forsøge at få din ret. Det vil måske koste dig nogle timer, advokatbistand mv. og så har du hurtigt brugt mere tid end det ville have kostet dig at give hende ret.

Adm. Direktør - Green Business House ApS - Værkstedsvej 7 - 4600 Køge - læs mere her

Fra Måløv
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 832
Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunden må da være i ond tro....

 

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er jo nogen gange butikker der giver en gratis ting væk..

Har selv prøvet at se en kampagne med en gratis ting, men på selve siden er der intet bare en vare til 0,-.

Men ja det koster hurtigt mere og få ret.

en advokat til 500,- i timen og så skal han bruge et par timer på det...

Håber du finder ud af det

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

OpretGratis.dk:

Der er jo nogen gange butikker der giver en gratis ting væk..

Har selv prøvet at se en kampagne med en gratis ting, men på selve siden er der intet bare en vare til 0,-.

Du kan jo ik sammenligne andre butikker... Der skal kigges på den pågældende webshop, og hvis der ik er sådan en kampagne, og der ik står at den på anden måde SKAL afviger fra de andre produkter, så handler kunden i ond tro, og købet er derfor ik bindende...

At man så får mest ud af, at finde en løsning med kunden er en anden sag...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :

OpretGratis.dk:

Men ja det koster hurtigt mere og få ret.

en advokat til 500,- i timen og så skal han bruge et par timer på det...

Nu er det Miriam som har fat i den lange ende - og spørgsmålet er om kunden vil ofre tid og penge på en klagesag. Hvis der blev en klagesag kan Miriam "bare" sende varen ved første henvendelse. Det er kunden der er taber der.

En anden ting er så kundeservicen om det kan være en god forretning at yde den her eller ej. Det må Miriam selv afgøre....

Side 1 ud af 5 (45 indlæg)