Hej Amino. I dag købte en kunde to stk. varer i min netbutik. Den ene vare kostede 799,- kr., den anden stod til 0 kr. Da en ordrebekræftelse foregår elektronisk, blev den jo sendt afsted umiddelbart efter købet. Da jeg opdagede fejlen skrev jeg straks en mail til kunden og forklarede hende, at jeg ved en fejl ikke havde fået skrevet en pris på varen, som kostede 1149,- kr. Kunden skriver blandt andet tilbage: "Hvad jeg kan se så har vi indgået en købsaftale idet du har sendt mig en ordrebekræftelse til mig efter min bestilling. På forbrug.dk's hjemmeside står bla.: "Internetbutikker Prisoplysninger der gives i en internetbutik er bindende. Det er dog en forudsætning, at der er tale om en "butik", hvor du kan købe varer, fx ved at lægge dem i en indkøbskurv. Hvis der blot er tale om en hjemmeside, hvor der reklameres for en vare, du efterfølgende kan købe, har du ikke ret til at få varen til den annoncerede pris, hvis sælgeren retter fejlen, før handlen indgås." Men kan man tale om en fejlmærkning, når der slet ikke var nogen pris på varen eller er jeg tvunget til at udlevere hende varen gratis? Jeg har hørt om sagen med en havetraktor og ligeledes om sagen med et objektiv, hvor kunden fik medhold i at betale en stærk reduceret pris. Men her var der jo tale om en forkert prismærkning. Her er der slet ikke tale om en pris/køb men en foræring, hvis hun har ret. Jeg vil mene, at hun handler i ond tro. Hvad mener i? Mange hilsner Miriam
|
Har du ikke skrevet der tages forbehold for trykfejl og tastefejl ??
Så tror jeg kunden har krav på varen på hans/huns faktura.
Der er jo nogen der giver noget gratis med i en ordre hvor der så står 0,-
Så tror i dette tilfælde kunden har ret.
Mikkel