Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg prøver igen - ny vurdering

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Sidst jeg bad om feedback på Klimadebat.dk, var der desværre en del drifsproblemer på webhotellet, hvilket sikkert har forhindret en masse konstruktiv kritik. Den kritik, jeg fik, gik på, at forsiden var for uoverskuelig. Jeg mener selv, at jeg har forbedret dét punkt betragteligt. Derfor tillader jeg mig at prøve igen...

Design/layout og indhold på Klimadebat.dk er løbende blevet udviklet gennem de seneste 2½ år.
Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvad I siger til siden helt overordnet.
Er det til at finde rundt, eller er opbygningen forvirrende?
Virker designet tiltalende? Får man lyst til at tilmelde sig og deltage i
debatten, hvis man interesserer sig for emnet?
Siden er særdeles velbesøgt, men langt de fleste besøgende bidrager ikke til
indholdet. Er der noget, der kunne skræmme dem bort, som jeg kunne overveje
at ændre på?

På forhånd tak for hjælpen!

Fra København
Tilmeldt 29. Jun 09
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

"Design/layout og indhold på Klimadebat.dk er løbende blevet udviklet gennem de seneste 2½ år. Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvad I siger til siden helt overordnet. Er det til at finde rundt, eller er opbygningen forvirrende?"

Man kan se at der er blevet udviklet en del på siden, men det første jeg tænker når jeg ser siden er; "Sikke en mundfuld tekst!" Jeg syntes personligt at siden er meget forvirrende.


Virker designet tiltalende? Får man lyst til at tilmelde sig og deltage i
debatten, hvis man interesserer sig for emnet?

Siden er sat okay op, men jeg syntes ikke der er meget "design" på siden.

Siden er særdeles velbesøgt, men langt de fleste besøgende bidrager ikke til
indholdet. Er der noget, der kunne skræmme dem bort, som jeg kunne overveje
at ændre på?

Hvis jeg kom tilfældigt ind på siden, så ville jeg nok heller ikke bidrage særlig meget til indholdet.

 

Generalt vil jeg sige, at grunden til at jeg syntes siden er uinteressant er fordi der er alt alt for meget tekst. Når jeg som ny bruger kommer ind på siden, så er der ikke noget interessant der fanger  mine øjne, fordi der er alt alt for meget at kigge på, også er alt tekst i samme størrelse osv.

Prøv se denne side; http://www.desinet.dk/, det er også et forum ligesom din side, men i en meget meget forenklet version. Når man kommer ind på denne side, har man et klart overblik over hvor man er i på siden, hva man kan trykke på af menuer, artiklerne har tilknyttet lidt tekst, og billeder osv.

Generalt vil jeg sige at du har en god side, men masser af information, du skal bare have en designer til at forenkle siden, med lidt friskt design, også strukturere siden, fjerne alt det overflødig info til undersiderne, og frem med alle "hovedpunkterne" på siden.

Men ellers en god side, men masser af information.

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar!

Når du siger, der er for meget tekst, mener du så tekstmængde i forhold til billeder/grafik, eller at teksten er for tæt sammenpresset (ikke nok luft). Eller mener du helt generelt, at der er for meget indhold på samme side?

Jeg prøver virkelig at være åben for kritik, men den side, du henviser til (desinet.dk) har jeg altså meget meget svært ved at se som mere overskuelig end Klimadebat.dk. Nu betyder det selvfølgelig meget, at jeg kender min egen side så godt, men jeg synes altså bestemt ikke, at man har "et klart overblik over hvor man er på siden", når man åbner Desinet. Men lad os ikke mundhugges om det... Jeg tager selvfølgelig din kritik til mig, det var jo derfor, jeg skrev i første omgang.Smile

Måske du (eller andre) kunne blive lidt mere konkret mht hvad det er, der skal "struktureres" på siden? Jeg synes jo selv, at strukturen er logisk, og at "hovedpunkterne" netop fremtræder tydeligt, både af menuen og i de små appetitvækkere på boksene på forsiden.

Fra Svenstrup J.
Tilmeldt 3. Nov 07
Indlæg ialt: 547
Fra  shopnord.dk Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu skal jeg ikke gøre mig klog på design m.v., men da jeg så siden, kom jeg til at tænke på avisen Information og Kristelig Dagblad. Disse 2 aviser har det fælles med denne side, at de er 'kedelige' , 'tunge', sammenpressede og uoverskuelige.

Ja undskyld, men jeg bliver altså forvirret af at være inde på hjemmesiden. Der sker alt for meget, på alt for lidt plads.

Måske er årsagen den, at jeg slet ikke er målgruppen. - Og dog. Efter at have surfet lidt rundt, finder jeg mange interessante artikler.

Blot synd, at jeg ikke helt automatisk får lyst til at se dybere ind på hjemmesiden.

Måske skulle du prøve at undlade alt, hvad der ligger ovenfor "Nyheder", og så lave et par menupunkter ind til de 2 andre grupperinger, der så vil forsvinde fra forsiden.

Mht. "Nyheder", så tror jeg, at der godt kunne reduceres MEGET i teksten på forsiden. Det ville nok gøre siden "lettere" og mere "spiselig".

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har nu foretaget en række små ændringer. Bl.a. har jeg leget med skriftstørrelserne, og jeg har givet en svag baggrundsfarve til menuen i venstre side. Desuden har jeg generelt forsøgt at skabe mere "luft" på siden.

Er det en forskel, der kan mærkes?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du overvejet at tage fat i en pro? Man er jo ved at blive væltet over ende, når man kommer ind på siden.......Det føles lidt som om, at du prøver at slå mig ihjel med indtryk ;o)

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes godt nok der er mange indtryk man skal forholde sig til..

Kan man ikke dele siden op så den er mere overskudelig...?

Eller dele den op i nogen kasser eller sådan noget,

 

Fra København
Tilmeldt 29. May 09
Indlæg ialt: 368
Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville nok holde mig fra både at have forum og artikler på forsiden - i hvert fald i så stor grad. Du vil for mange ting på én gang. Overvej, hvad det primære formål er med siden og fokuser på det på forsiden.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 13. Sep 06
Indlæg ialt: 638
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes faktisk ikke det jeg ser nu er helt dårligt. Tror ihverfald på at din bounce rate er lav.

Personligt ville jeg dog bruge flere komplimenterende farver. Farver de steder du gerne vil have til at fremtræde tydeligere end andre steder.
Lige nu er tendensen på siden lidt, at der er mange overskrifter og/eller indhold som står på lige fod med hinanden. Der er ligesom ikke noget der fanger øjet mere end andet. Man snakker også om en grå masse af tekst. Det ville jeg lave om på, så du fik det vigtigste fremhævet mere.

Omkring menuen ville jeg lave nogle grafiske kasser og få rykket dem ud på midten af siden, så du har hovedmenuen på midten af siden. Det vil give luft og ro. Alt andet info, sidste nye indlæg i debat og nyheder m.m. vil jeg få ud i siderne.

Det var mine 5 øre! Wink

Fra Lystrup
Tilmeldt 13. Sep 09
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Der alt for meget på din forside, del noget af det op eller fjern nogle rss feeds.

jeg vil helt sikkert, springe vidre til næste forsøg i google da jeg bliver fodret med alt muligt. Prøv at priotere dine egne mål først og fremmest, så man kan se din siden her, har seriøs info og ikke bare en side som forsøger at tjene på klik links

Når du laver noget så kreativ, er det synd at ,så meget fjerne fokus fra det relevante.

 

 

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)