Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man klare sig med blot en 9. Klasses eksamen?

Side 2 ud af 9 (88 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Må jeg tilføje at det kommer helt an på hvad man har tænkt sig efter den 9.klasse!

Vil du være iværksætter, så er der mange eksempler på succes, men endnu flere eksempler på succes med folk med lange uddannelser der har en kæmpeerfaring indenfor deres område og har startet op selvstændigt med ekspert viden på deres område. Og så er det altså nemmere at starte op sideløbende med sit arbejde til at betale for den nye virksomhed man starter op!

Vil du være pilot, læge,doktor,ejendomsmægler og alle de andre fine erhverv - så er der ingen vej udenom en lang gymnasiel uddannelse før du kan tjene kassen!

Kan kun anbefale at tage en uddannelse, man kan bruge den som adgangsbillet så mange andre steder senere i livet, men ellers kan man jo altid søge dispensation til sin drømmeuddannelse når man har taget sig sammen, men regn ikke med at komme ind da du ikke har 10.klasse/gymnasiel/(universitet)/Uddannelse

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 07
Indlæg ialt: 515
Fra  Blacksnow.dk Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror du med en videregående uddannelse har det klart bedste fundament for succes, både som lønmodtager og iværksætter.

Med en gymnasiel uddannelse, specielt HHX, har du en god forståelse for erhvervslivet og hvad det kræver, så med den rette ide og pisse meget gå-på-mod kan du sagtens nå langt.  

Selvfølgelig er der personer som kan få stor succes som iværksætter, udelukkende med en 9. klasse eksamen, dog tror jeg det er meget sjældent hvis det sættes i forhold til personer med videregående uddannelser. Vi hører og ser ofte eksempler på folk som har kæmpet sig til rigdom med deres 9. klasse eksamen, fordi det netop er så "unikt". Der er selvfølgelig ikke samme fokus på succesrige personer som har læst på universitet i 7 år. 

Så ja, du kan sagtens opnå stor succes med en 9. klasse eksamen. Der er bare langt i mellem tilfældende Smile

Fra Odense
Tilmeldt 4. Aug 08
Indlæg ialt: 555
Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Man kan sagtens, men viden har aldrig skadet ens muligheder... Og man får en masse ekstra ballast ved f.eks at have taget HHX eller Gym...

Ville det være forkert at sige at det man lære på HHX eller normal GYM  er noget som man også kan lære med erfaring? :)

Tilbyder produkt fotos til webshop ejere, og butiks ejere - Kontakt: Via PM

Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 07
Indlæg ialt: 515
Fra  Blacksnow.dk Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Reed:

Ville det være forkert at sige at det man lære på HHX eller normal GYM  er noget som man også kan lære med erfaring? :)

Det har du ret i, men med 3 aktive år på handelsskolen får du en ballast og indsigt, som du skal kæmpe hårdt for på egen hånd. Det er i mine øjne en rimelig fornuftig "genvej".

 

 

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Erfaring kommer af teori + praksis, uden den ene del så er det ringe eraring

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke alle kan klare en gymnasial uddannelse og mange kan klare sig udmærket uden en uddannelse synes da fritid er vigtigere at have tid til at træne , jeg træner fitness og dans 5-6 timer dagligt , så vil jeg hellere bo billigt og have tid til mine fritids aktivitet og måske arbejde et par timer ugentlig Smile det jeg bruger mest tid på at lige tjekke amino.dk når lige sidder i toget på vej til træning eller hjem

jeg klare mig godt da jeg har masser af fritid til at nå mine ting , det har en direktør i hvert fald ikke tid til hvis han arbejder 8 timer dagligt plus transport

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Odense
Tilmeldt 4. Aug 08
Indlæg ialt: 555
Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

TomClausen:
Erfaring kommer af teori + praksis, uden den ene del så er det ringe eraring

Nu vil jeg ikke sige jeg er bedre vidende. Men jeg ikke helt enig.
Jeg tror mere på praksis, og en go' læremester :)

Tilbyder produkt fotos til webshop ejere, og butiks ejere - Kontakt: Via PM

Tilmeldt 17. Nov 07
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Nu blev der vel dybest set kun spurgt om man kan klare sig? Og ikke om man kan klare sig godt! Og hvad vil det i øvrigt sige at klare sig godt? Er det hvis man bliver rig eller har man også klaret sig godt hvis man er fattig, men elsker det man laver? Så før man kan svare yderligere på det, så vil det nok være relevant at høre lidt om hvilke mål du har for dit liv?

Hvis du gerne vil være succesfuld iværksætter, så er det under alle omstændigheder godt at tage et eller andet mere end 9. klasse, da man i de færreste folkeskoler lærer noget som helst om at drive forretning og lidt teori er nu en hurtig vej til at undgå en masse dumme fejl og se mulighederne når de er der. Men modsat er det ikke sikkert at det gavner en som iværksætter at starte med 7 år på universitetet (med mindre det er PC kørekort man er så længe om).

Men det handler vel om at danne sig en ide om hvad man gerne vil opnå og så beslutte om man nemmest får den nødvendige viden ved at uddanne sig eller ej.

Men selvfølgelig er der historier om 9. klasseselever der klarer sig godt uden at læse videre og som allerede nævnt, så er det jo også bare lidt mere interessant. Det er også mere spændende at høre gamle gerda fortælle at hun mener at hun er blevet 100 år ved at ryge, drikke og spise meget smør end at høre om alle andre der bliver det ved at have ført et normalt eller sundt liv. 

/JJ 

Man er aldrig bedre end sin sidste præstation!

Tilmeldt 17. Jan 08
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mathias,

 

Man kan hvad man vil!

Jeg synes ikke man skal gøre noget bare fordi det er det alle andre gør.. Det er vist det der kendetegner iværksættere.. ! :)

MEN.. Når det så er sagt skal man passe på man ikke tror man kan blive rig i en fart.. Jo der er nogle der er heldige.. Men der er mange der ikke er! Jeg vil slet ikke atge modet fra dig.. og det virker som du er en dreng med ben i næsen og hovedet rigtigt skruet på.

Jeg elsker iværksætteri og har altid villet det lige så længe eg kan huske. Jeg valgte nu alligevel at tage min gymnasie eksamen og en vidergående uddannelse.. Man lærer meget på vejen og der er jo ingen der siger du ikke kan starte noget ved siden af studiet..

Håber du synes det var lidt hjælp.. HVis du vil have lidt gode råd så hold dig til her inde og spørg løs..

At være iværksætter er ikke en dans på roser.. (tror jeg de fleste vil sige) men det er SUPER fedt og jeg ville ikke være uden!

 

Pas på dig selv.

 

Sannesol

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er utroligt, hvad man kan, hvis man af hele sit hjerte vil. Det er også utroligt hvad man IKKE kan, hvis man af hele sit hjerte ikke gider.

Jeg har kun 9. klasse - droppede ud af gymnasiet for snart 3 år siden, og har ikke fortrudt det i et sekund. Lever i dag - rigtig godt vil jeg tillade mig at sige - af at være iværksætter. Tjener væsentlig flere penge end mine forældre gør til sammen, for sammenligningen....

Bottom line: Det kan sagtens lade sig gøre, men jeg er ikke sikker på, at alle kan gøre det.

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Side 2 ud af 9 (88 indlæg)